Stemmer det at LN-TUF nå skal ut?
Ser den snart lander i Bangor, flytid ca. 7 timer og 45 minutter fra Oslo. Hva skjer videre med den - hugges den opp eller får den et videre liv?
Med over 20 år og rundt rundt 45000 flight hours på baken er det nok kroken på døra, tipper jeg ...
Eller NG-tomrom... Southwest har jo fått et problem med en del brukte fly (88) de har tatt inn mellom 2013 og 2017 hvor gjennomgangen av disses vedlikeholdshistorie ble outsourced til underleverandører som tydeligvis ikke har gjort jobben sin skikkelig... eller kanskje ikke? Det tiskes og hviskes i krokene at den skal til Southwest og fylle litt MAX-tomrom ..
Eller NG-tomrom... Southwest har jo fått et problem med en del brukte fly (88) de har tatt inn mellom 2013 og 2017 hvor gjennomgangen av disses vedlikeholdshistorie ble outsourced til underleverandører som tydeligvis ikke har gjort jobben sin skikkelig.
En artikkel i Flight i november omtaler at en FAA-inspektør oppdaget dette i juni, og de oppdaget etter hvert at 360 reparasjoner ikke var "etter boka". Etter hva Wall Street Journal rapporterte 11.november var det på det tidspunkt fremdeles 38 fly som manglet korrekt dokumentasjon. Om, og eventuelt hvor mange av disse som flyr uansett vet jeg ikke.
Uansett, en stygg ripe i lakken for Southwest.
The agency agreed to let the planes continue flying following discussions with Southwest officials, and conditional upon the airline accelerating required inspections to bring paperwork into compliance by January.
SE-REZ står fortsatt på OSL og har stått der siden den kom hvit fra DUB i starten av måneden
SE-REZ er nå tilbake i Dublin og har offisielt forlatt flåten.
SE-REZ er nå tilbake i Dublin og har offisielt forlatt flåten.
Ser ut som den fløy til Shannon.
SK4095 Harstad/Evenes-Oslo, 18. september ble siste kommersielle flyvning med SAS.
Jeg fløy SE-REY en tur i dag. Må si at den så relativt sliten ut, møkkete og fæl utvendig, hvit nose cone og i det hele tatt... Mye som tydet på at SAS ikke har planer om å "pynte brura" eller vie den mye kjærlighet annet enn strengt tatt nødvendig. Noen som vet hva planen er med denne fremover?
Den skal ut av trafikk i mars, tror jeg. Så til sjekk før den returneres til eier i mai.
LN-RPR på mandag, gammel, sliten og skitten den også, og eldre. Så ikke alltid hjelp i at det er en 800. 19 år gammel. Uten wifi.Jeg fløy SE-REY en tur i dag. Må si at den så relativt sliten ut, møkkete og fæl utvendig, hvit nose cone og i det hele tatt... Mye som tydet på at SAS ikke har planer om å "pynte brura" eller vie den mye kjærlighet annet enn strengt tatt nødvendig. Noen som vet hva planen er med denne fremover?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.