SAS og utfasingen av 737-700

I følge Planespotters så er LN-RNO (Gjuke Viking) nå "Stored", og jeg ser at den er overtatt av Carlyle Aviation Partners, som er et slags begravelsesbyrå for fly. Så da er vel den over og ut.

Men fortsatt har SAS tre 737-700 som er over 20 år gamle. Det må vel være en del som forlater flåten i år?

LN-RNO er planlagt til DGX 09MAR20.

I følge Planespotters så er LN-RNO (Gjuke Viking) nå "Stored", og jeg ser at den er overtatt av Carlyle Aviation Partners, som er et slags begravelsesbyrå for fly. Så da er vel den over og ut.

Men fortsatt har SAS tre 737-700 som er over 20 år gamle. Det må vel være en del som forlater flåten i år?

Ja, og spørsmålet er nå om Corona gjør så det blir flere enn planlagt?

Fløy SE-REU for et par uker siden, og etter "møbelementet" å regne håper jeg den er ferdig snart.

Skal alle SE-RE* flyene ut av drift? Ble heller ikke imponert over det slitte interiøret i SE-REX, med gammeltypen seter og slitt teppe

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skal alle SE-RE* flyene ut av drift? Ble heller ikke imponert over det slitte interiøret i SE-REX, med gammeltypen seter og slitt teppe

Sent from my iPhone using Tapatalk

Åtminstone fyra stycken SE-RE* har fått ny inredning (SE-RJR, SE-RJT, SE-RJU och SE-RJX).
Den sistnämnda befinner sig dessutom just nu i Shannon för omlackering i nya färgprogrammet, allt enligt "Norspotter"
https://norspotter.wordpress.com/sas-status-cabinretrofitsh/

Med SE-RJS ute teller jeg såvidt 21 -700 igjen i flåten, men usikker om noen av disse er lagret for utfasing, og ikke bare Korona?

SE-RJS och REU flyger som bäst fra RZE - SNN från Linetech mot SNN.
REU flyger taxi medan RJS gjorde after check startup tests före avgång.

Samma MRO Aviaprime som Adria Technica.

SAS 9126 och SAS9129 på flight radar nå.

SE-RJS och REU flyger som bäst fra RZE - SNN från Linetech mot SNN.
REU flyger taxi medan RJS gjorde after check startup tests före avgång.

Samma MRO Aviaprime som Adria Technica.

SAS 9126 och SAS9129 på flight radar nå.

Och nå er SE-REU på väg tillbaka till OSL som SAS9130.

Hvilke 737-er har SAS faset ut i disse Koronatider, si fra begynnelsen av mars? Har fått med meg LN-RGA, men er det flere?

Jeg leste et sted at alle de som er leaset hos GECAS hadde 8 års leasingavtaler. I så tilfelle er det mange av de som er parkert nå som aldri skal tilbake i ordinær trafikk for SAS.
Så i 2020 tror jeg disse skal ut (alle GECAS-lease):
SE-RER (Mars 2012 -> Mars 2020? )
SE-RES (April 2012 -> April 2020? )
SE-RET (Mai 2012 -> Mai 2020? )
SE-REU (August 2012 -> August 2020? )
SE-REX (November 2012 -> November 2020? )

LN-RRN ble overtført fra Arlanda i går (tirsdag) og står nå uten logoer på OSL. Den skulle vel fases ut mot slutten av året, men det er muligens skjøvet frem?

LN-RRN ble overtført fra Arlanda i går (tirsdag) og står nå uten logoer på OSL. Den skulle vel fases ut mot slutten av året, men det er muligens skjøvet frem?
Jeg så den taxe ut på rullebanen tirsdag ettermiddag i det vi kom med Norwegian fra Evenes. Siste Ferry Flight?

Planespotters har nå oppdatert oversikten over SAS' 737-flåte. LN-RRN er oppført med exit-dato i Mars 2020. Så da har SAS hatt den "på tomta" veldig lenge etter at de formelt avsluttet eierskapet.

Planespotters har nå oppdatert oversikten over SAS' 737-flåte. LN-RRN er oppført med exit-dato i Mars 2020. Så da har SAS hatt den "på tomta" veldig lenge etter at de formelt avsluttet eierskapet.

Vad jag förstår så flög LN-RRN "last service" 21 mars 2020 OSL-ARN som SK488 , ferry 30 juni ARN-OSL som SK9115 och så ferry 21 augusti till MME som SK9212.

Back