• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og utfasingen av 737-700

Nå som -600 snart er ute, og stadig flere A320 maskiner er på vei inn. Noen som vet hvordan planen for utfasingen av -700 maskinene er og hvor mange og hvilke forlater flåten i 2019?

Hvor mange B737-600 har SAS fortsatt i trafikk?
 
De -700 maskinene erstattes vel med nye A320? Vet noen når de settes inn i trafikk i norske rutenettet?
 
Siste plan er vel starten av 2021? Hele ARN skal vel fylles opp først med A320, før OSL får sine første.

OSL begynner mest sannsynlig med A320neo neste sommer, 2020.
Siste planlagte 737-flyvning i SAS-regi er Q4 2022, og fra Q1 2023 er SAS «all Airbus».
 
Det er nok ikke snakk om noen ‘formell’ innføring. Det begynner i det små med en og annen slinge og så øker det etterhvert. Det har jo allerede gått 320’er innenriks.
 
Det er nok ikke snakk om noen ‘formell’ innføring. Det begynner i det små med en og annen slinge og så øker det etterhvert. Det har jo allerede gått 320’er innenriks.

Nei, noen formell innføring blir det ikke. Ingen fly i A320-familien er basert i Norge i dag.
Fra Q3 2020(?) vil første A320neo komme til Oslo for å erstatte B737/B738 (som er eneste flytypen til SAS i Norge i dag) 😉
 
Det er nok ikke snakk om noen ‘formell’ innføring. Det begynner i det små med en og annen slinge og så øker det etterhvert. Det har jo allerede gått 320’er innenriks.

Nei, noen formell innføring blir det ikke. Ingen fly i A320-familien er basert i Norge i dag.
Fra Q3 2020(?) vil første A320neo komme til Oslo for å erstatte B737/B738 (som er eneste flytypen til SAS i Norge i dag) 😉

Vel, jeg vil si det er en formel innføring, når første OSL baserte pilot stiller på jobb på OSL med en typerating på A320neo og det står en A320neo som skal flys et eller annet sted ;)
 
Vel, jeg vil si det er en formel innføring, når første OSL baserte pilot stiller på jobb på OSL med en typerating på A320neo og det står en A320neo som skal flys et eller annet sted ;)

Base er en ting. Flyvninger er noe annet. Og her var det snakk om flyvninger var det ikke? Sånn forsto ihvertfall jeg det. ;)

Forøvrig forstår jeg det slik at det ved oppstart S20 vll være 5 737-800'er igjen på ARN. Og OSL får ingen NEO før siste 737 har forlatt ARN.
 
"Forøvrig forstår jeg det slik at det ved oppstart S20 vll være 5 737-800'er igjen på ARN. Og OSL får ingen NEO før siste 737 har forlatt ARN."
Dessutom skall 5st -600 och 8st -700 ersättas först? Dvs totalt 18 737or flyger fortfarande från ARN.
 
Dessutom skall 5st -600 och 8st -700 ersättas först? Dvs totalt 18 737or flyger fortfarande från ARN.

Planen skal være at alle 737, med unntak av de 8 nevnte -800'ene, skal overføres til OSL før slutten av mars 2020. -600'ene vil jo uansett være pensjonert lenge før den tid.
 
Da ser det ut som LN-RNN er ferdig og sendes til huggern. 19,7 år, så rakk ikke runde 20 år før det var slutt

Boeing 737 -783 28315 464 LN-RNN SAS ferried 19sep19 OSL-ENS, for part-out & scrap
 
Ja, synes det er merkelig, det var også en av de siste maskinene som var inne til oppgradering av kabinen. Maskinen har iallfall ikke fått WiFi.

Ja, ble oppgradert som maskin nr. 59 av 65.
På Shannon SNN 30jan19-21feb19.
 
Back
Top