SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Tviler på at noen frivillig har valgt midtsete ved siden av meg til EWR i morgen, så det ser lovende ut :)
Er EBD.

/Thor

Attachments

• 2015-02-07_11-30-46.jpg
    2015-02-07_11-30-46.jpg
    46.3 KB · Views: 630
Tviler på at noen frivillig har valgt midtsete ved siden av meg til EWR i morgen, så det ser lovende ut :)
Er EBD.

/Thor

Hvis det er SK907 du skal med, så er setet ved siden av deg blokkert ja :)

Attachments

• Screen Shot 2015-02-07 at 15.51.38.png
    Screen Shot 2015-02-07 at 15.51.38.png
    16.6 KB · Views: 587
Nils Lindhe, sjefen for Eurobonus sa i en chat med Bonusfeber.no tidligere i uken at seatblock ikke er tilbake, men at det er noe de jobber med. Vet ikke hva jeg skal tro jeg, noen erfaringer her ser jo ut til å vise noe annet?

Alt tyder på at det tilbake, i hvert fall i Plus. Det er mine erfaringer fra siste måned.

Alt tyder på softblock ja, lite folk på siden siste mnd. Satt på siden av EBP på torsdag og da viste det opptatt i appen men ingen i setet under turen, 99,5% belegg på den flyvningen.

Nils Lindhe, sjefen for Eurobonus sa i en chat med Bonusfeber.no tidligere i uken at seatblock ikke er tilbake, men at det er noe de jobber med. Vet ikke hva jeg skal tro jeg, noen erfaringer her ser jo ut til å vise noe annet?

Han sa vel også at Eurobonus er bedre nå enn før jul så hva vet han egentlig... :)

Vi kan vel egentlig konkludere med at det fungerer i Plus men ikke i Go.

Her har vi EBG på 19A + 19C.

seat.png

Dette er fra KVS, om noen kan sjekke samme flight i ExpertFlyer eller noe annet så er det mer en velkommen, så er vi enda mer sikre..

Softblock aktiveres ikke før flighten lastes opp i innsjekkingsystemet. Det skjer vel rundt 72 timer før avgang.

Hmm...
Ønsket å gjøre en seteendring på OSL-TFS nå dne 15., er EBD, ALLE seter opptatt(?!), men det selges fremdeles GO billetter....

Hmm...
Ønsket å gjøre en seteendring på OSL-TFS nå dne 15., er EBD, ALLE seter opptatt(?!), men det selges fremdeles GO billetter....

Hei!

Avgangen er langt fra fullbooket - men rett før/når innsjekk åpner, blir alle seter blokkert - før de åpner igjen. Prøv igjen å endre seter når du sjekker inn online 22t før :)

God tur!

Attachments

• Skjermbilde 2015-02-12 kl. 11.28.47.png
    Skjermbilde 2015-02-12 kl. 11.28.47.png
    29.3 KB · Views: 289
EuroBonus 2.0

Jeg har ikke lest igjennom denne tråden, men dette med blokkering av midtsete: er det i funksjon? hvem gjelder det for? EBG/D? *a gold?

Jeg spør fordi jeg i går fløy SK OSL-SVG med to kollegaer. Vi hadde ikke bestilt billetter sammen og hadde altså hver våre bookinger. Jeg er *A gold (men ikke i EB) - de to andre hadde statusløse bookinger. Ved online check in valgte jeg sete C på en rad hvor jeg så at også A og B var ledig. Da mine kolleger gikk inn 30 sekunder etterpå, var bare A setet mulig å velge; B var ikke valgbart. Jeg prøvde så å gå inn igjen med min booking og der ble B vist som ledig. Mine kollegaer endte opp på A og D. Vel ombord kom det heller ingen andre i B setet.

Da vi sjekket inn i dag er opplegget helt likt som beskrevet over. Er det midtseteblokkering for *A gold på gang her?! (så langt det er mulig ved ikke fulle fly?)

Last edited:
Re: EuroBonus 2.0

Jeg har ikke lest igjennom denne tråden, men dette med blokkering av midtsete: er det i funksjon? det gjelder bare EBG/D? *a gold?

Jeg spør fordi jeg i går fløy OSL-SVG med to kollegaer. Vi hadde ikke bestilt billetter sammen og hadde altså hver våre bookinger. Jeg er *A gold (men ikke i EB) - de to andre hadde statusløse bookinger. Ved online check in valgte jeg sete C på en rad hvor jeg så at også A og B var ledig. Da mine kolleger gikk inn 30 sekunder etterpå, var bare A setet mulig å velge; B var ikke valgbart. Jeg prøvde så å gå inn igjen med min booking og der ble B vist som ledig. Mine kollegaer endte opp på A og D. Vel ombord kom det heller ingen andre i B setet.

Da vi sjekket inn i dag er opplegget helt likt som beskrevet over. Er det midtseteblokkering for *A gold på gang her?! (så langt det er mulig ved ikke fulle fly?)

Dette er akkurat slik softblock for EBG fungerer, så dette tyder vel på at også *G er med på morroen.

Hepp hepp. Jeg har valgt 2A, og her er blokk på plass. Dette er en flight til tirsdag.

Attachments

• Skjermbilde 2015-02-13 kl. 09.19.44.png
    Skjermbilde 2015-02-13 kl. 09.19.44.png
    13.3 KB · Views: 212
Hm.

6F på meg på mandag - ingen blokkering ved siden av meg ...

Attachments

• Skjermbilde 2015-02-13 kl. 09.35.28.png
    Skjermbilde 2015-02-13 kl. 09.35.28.png
    27.1 KB · Views: 205
Re: EuroBonus 2.0

Dette er akkurat slik softblock for EBG fungerer, så dette tyder vel på at også *G er med på morroen.

Takk for svar!

Herlig at SK behandler dette som en *A Gold fordel og ikke bare knytter det til EB!

Nei, men hele flyet er jo blokkert, så mye tyder på at det endrer seg så snart flighten blir lastet opp i systemet.

Men Cecilie sin flyvning (posten over min) er jo først på tirsdag?

Jeg regner vel med at mandagens flyvninger blir lastet opp før tirsdagens?

Men Cecilie sin flyvning (posten over min) er jo først på tirsdag?

Jeg regner vel med at mandagens flyvninger blir lastet opp før tirsdagens?

Jeg flyr i snitt 4 flygninger pr. uke med SAS og bestiller stort sett 1-3 dager før avreise, og av og til samme dagen. Mange ganger er det kun 2-3 midtseter ledig, men når jeg kommer på flyplassen er det masse ledig. Det ser ut til at du er på en av de flightene. Cecilie sin har kanskje større belegg, slik at flere seter har blitt frigjort?

NB! Dette er bare spekulasjoner fra min side basert på egne erfaringer.

Back