SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Om noen har epostadressen til Eivind Roald hadde det vært supert om du kunne sendt en rask Mail ang. Dette med henvisning til tidligere brev/denne tråden. Bør være et enkelt ja, nei eller bare i plus spørsmål og Roald svarte jo svært raskt sist.

Har 8F på SK4403 i GO i morra og slik ser det ut i KVS:

8 - X - X X -
9 - X - - - -
10 - - - + + +
11 - X - - X -

[+] Available [-] Unavailable [X] Blocked

I SAS appen kan jeg fortsatt velge 8BDE, 9B, 10DEF, 11BE
Kanskje du kan velge fritt siden du er EBG?
Hvor lenge før avgang var dette?

Det er i og for seg irrelevant om du er EBD/EBG, du har uansett fritt setevalg.

Spørsmålet er jo hvorvidt EBS kan velge disse setene.
Interessant også å se hvor lenge før avgang disse er blokkert.

På min tur med SAS i ettermiddag er det ifg. KVS kun 1 sete igjen på flyet.
I min app kan jeg velge mellom 19 seter.
Er det noen med expertflyer som har lyst til å poste hva de får opp der? SK215.

De har blokket (nesten) hele flyet for meg. :drunk:

Attachments

• Skjermbilde 2015-01-18 kl. 11.15.49.png
    Skjermbilde 2015-01-18 kl. 11.15.49.png
    44.9 KB · Views: 1,003
Last edited:
I morgen reiser jeg med familien på en liten tur.
Har tatt meg friheten til å velge sete A+C på to etterfølgende rader, i kvs ser jeg at ingen av midtsetene er ledige, derimot er 17 andre ledige, samt to ved midtgangen.
Nå er jeg spent, lover i utgangspunktet godt og jeg melder tilbake i morgen ;-)

Nesten fullt fly i morges OSL-BGO. Hadde ett av få ledige midtseter på første rad av GO. Selv reiste jeg med corporate-farebasis og EBG - og så ut som han ved vinduet også var EBG. Kanskje flaks, men ihvertfall noe når man fikk en times forsinkelse...

Nesten fullt fly i morges OSL-BGO. Hadde ett av få ledige midtseter på første rad av GO. Selv reiste jeg med corporate-farebasis og EBG - og så ut som han ved vinduet også var EBG. Kanskje flaks, men ihvertfall noe når man fikk en times forsinkelse...

Fløy BGO-OSL i går morges, og havnet i midtsete på første rad. Han ved siden av meg var EBD, og det var en del andre ledige midtseter.

I morgen reiser jeg med familien på en liten tur.
Har tatt meg friheten til å velge sete A+C på to etterfølgende rader, i kvs ser jeg at ingen av midtsetene er ledige, derimot er 17 andre ledige, samt to ved midtgangen.
Nå er jeg spent, lover i utgangspunktet godt og jeg melder tilbake i morgen ;-)
Det var en trist sak å rapportere..
Vi ble stående nesten en time i de-icing kø og selv om de holdt igjen vårt videre fly måtte de slippe det når det var problemer med bussen på gardermoen, vi havnet selvfølgelig på utenriks.
Så vi har blitt booket om med 4(!) Widerøe flyvninger fra Tromsø..
Det blir en lang dag med en flyredd 3 åring :(

Det var en trist sak å rapportere..
Vi ble stående nesten en time i de-icing kø og selv om de holdt igjen vårt videre fly måtte de slippe det når det var problemer med bussen på gardermoen, vi havnet selvfølgelig på utenriks.
Så vi har blitt booket om med 4(!) Widerøe flyvninger fra Tromsø..
Det blir en lang dag med en flyredd 3 åring :(
Edit, vi ble plassert i 4 forskjellige midtseter fra Oslo til Tromsø... Heldigvis klarte vi å få en omrokkering så vi fikk 2+2 seter...

TRD-SVG i går i plus, ett av få ledige midtseter ved der jeg satt -2C. SVG-TRD i dag, midsetet var okkupert, 2C nå også for meg. Mange i plus, sikkert også mange EBG/EBD, men observerte noen ledige midtseter, men ikke ved siden av meg....er selv EBD.

BOO-TRD: Nesten smekkfull kjerre, ledig midtsete baki GO. Finfint.

TRD-OSL: 60-75% fullt i GO, fant meg en ledig treseter rett før boarding som jeg flyttet meg selv til i appen. Finfint.

OSL-KRS: Overhørte AH som sa "50 pax" så da sier det jo seg selv at vi hadde greit med plass ombord. Hadde nok en gang en treseter for meg selv i GO, noe også de fleste andre også hadde.

Blokkering vises i ExpertFlyer nå, i setet ved siden av det jeg har valgt, på en flight til søndag.

Bekrefter at blokkering viste i ExpertFlyer til og fra København forrige helg. På vei hjemover var det eksempelvis flere tresetere som var fulle, mens jeg og sidemannen hadde ledig midtsete. Jeg er EBD til info.

TOS-OSL i Go, bakerst. Omtrent ett ledig sete på hele flyet, og det var midtsetet ved siden av meg. EBD.

Testbooket meg en (plus) billett for BRU-OSL-HAU på mandag, retur onsdag.

Expertflyer sier at midsete er blokkert på innreise for begge flighter, men ingen av de på vei tilbake :(

Close but no cigar...?

Testbooket meg en (plus) billett for BRU-OSL-HAU på mandag, retur onsdag.

Expertflyer sier at midsete er blokkert på innreise for begge flighter, men ingen av de på vei tilbake :(

Close but no cigar...?

Det har vel med at blokkeringen blir gjort tidligst 36 timer før avgang når flighten lastes inn i innsjekkingsystemet.

"Softblock" er og var uansett ikke noe som eksisterer i reservasjonssystemet, men kun i sjekkinnsystemet, og ville ikke synes før den er overført dit.

Last edited:
Konkluderer som andre at softblock gledelig er tilbake som før, også i Plus. Har ikke hatt noen i midtsete med 18 flights på to uker nå :)

Men som før så sikrer det jo ikke mot andre EBG/EBD'ere som er "idioter" og velger midtsete langt fremme i flyet.

Her flytter B setet rundt etter meg

attachment.php

attachment.php

Attachments

• Skjermbilde 2015-01-25 kl. 15.38.15.png
    Skjermbilde 2015-01-25 kl. 15.38.15.png
    20.8 KB · Views: 583
  • Skjermbilde 2015-01-25 kl. 15.38.36.png
    Skjermbilde 2015-01-25 kl. 15.38.36.png
    20.9 KB · Views: 583
Last edited:
For oss statusløse er dette gull!
Med litt flaks kan man snoke seg til ledig midtsete sammen med noen som har edlere metall!

Jeg har vunnet dette lotteriet tre av tre flyvninger de siste ukene.

Back