• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Velger jeg sete via Berg-Hansens (reisebyrået på jobben) blir setet ved siden av automatisk blokkert, men hvis jeg bestiller en privatreise på sas.no skjer det ikke. Hvorfor kan ikke SAS bare implementere samme opplegg som Berg-Hansen?
 
Vi hadde vel også delvis kontakt med Roald mener jeg å huske. Uansett ganske utrolig at SAS lar et brev fra 80 (?) gull/diamantmedlemmer og noen Pandions (!) koke bort i grøten.
 
Vi hadde vel også delvis kontakt med Roald mener jeg å huske. Uansett ganske utrolig at SAS lar et brev fra 80 (?) gull/diamantmedlemmer og noen Pandions (!) koke bort i grøten.

Ja du sier noe, EB og status i et nøtteskal "the SAS way"
 
Fly i går TRD-OSL, så ombooket på kort varsel OSL-LHR.

Ledig midtsete på første leg, egen treseter (på nesten fullt fly..) på andre leg. Meget bra!

Kim
 
Softblock øyensynlig i beste velgående på innenriks fredag 9. januar. Vi hadde to separate reservasjoner, og da jeg (EBD) flyttet mitt eget A-setevalg fram og tilbake fulgte også B-setet med som ikke valgbart for mine medreisende (EBS).
 
Mine tre siste erfaringer:
KRS-OSL (737-800): Hadde vel de 3-4 bakerste radene helt for meg selv.
OSL-TRD (737-600): Igjen, ikke veldig fullt. Hadde en rad for meg selv.
TRD-BOO (737-800): Relativt fullt faktisk, men jeg hadde ledig midtsete ved siden av meg.
 
Sant, dette var i Go. Noe flighten på bakerste benk burde gi en indikasjon på :p

Jeg antok jo det, men har også sett 3-4 bakerste rad i plus ledig på OSL-KRS så vet jo aldri, samt at ATR kjøres jo til og fra KRS nå.

På toppen av det hele er jeg ganske overbevist om at seatblock fungerer kun i plus etter hva jeg har sett på setekart i KVS tool mens jeg har vært ombord i flyet.

Skal selvfølgelig sjekke dette flere ganger men virker slik, forøvrig har jeg også i den senere tid stort sett alltid hatt ledig midtsete :)
 
ATR har Plus bak. ;)

Joda, men hvilken av disse

Mine tre siste erfaringer:
KRS-OSL (737-800): Hadde vel de 3-4 bakerste radene helt for meg selv.
OSL-TRD (737-600): Igjen, ikke veldig fullt. Hadde en rad for meg selv.
TRD-BOO (737-800): Relativt fullt faktisk, men jeg hadde ledig midtsete ved siden av meg.

er ATR?
 
OSL-TOS fredag 9 Jan i Go, fullt på 3 seter, relativt fullt fly +90 % i Go
TOS-OLS søndag 11 Jan i GO, B sete ledig, ca 75 % fullt fly ( min kone satt på D sete og hadde også tomt midtsete )

Nødutgang på begge flightene
 
Har 8F på SK4403 i GO i morra og slik ser det ut i KVS:

8 - X - X X -
9 - X - - - -
10 - - - + + +
11 - X - - X -

[+] Available [-] Unavailable [X] Blocked

I SAS appen kan jeg fortsatt velge 8BDE, 9B, 10DEF, 11BE
 
MIL-CPH forrige uke. EBG og valgt 1F på forhånd via BH og sett bekreftelse på app dagen før. Ved innsjekk har noen kunnet velge 1 D og E, på tross av 7 rader Plus og totalt 4 andre passasjerer i klassen. Mao tillot systemet å velge en av de to 3-seterne med andre passasjerer, mens det var 12 3-setere ledig. Go figure..
 
Back
Top