SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

På mine 4 turer med LH i coach de siste ukene, ser jeg at de blokkerer de 2 første radene bak gardinen. Disse blir frigitt for reservering først på avreisedagen, selv ved fullbookede avganger.

Ville dette løst problemet?

Disse kan du vel booke som Senator eller HON?

Re: SAS med seteblokkering for EBG?

Ville du hatt et midtsete lenger frem? Eller ønsker du at systemet skal flytte noen statusløse slik at du får et vindu/midtgang?

Sorry skriveleif. Mente selvfølgelig midgang sete. Om ikke midtsete har jeg ofte blitt flyttet til en full 3 seter til tross for mange rader med ledig midtsete.

Flyttingen skje såpass ofte at jeg synes det bør gjøres noe med der. Jeg for min del bør kanskje booke litt lenger bak i utgangspunktet, men strengt tatt er det vel ikke pax som skal tilpasse seg, men SAS

Kone (ebg) og jenter på 1 og 3 (ebg) med egne seter hadde booket rad fem ved booking og fått bekreftet seter ved internettsjekkin. På Flesland var de plutselig spredt på to rader...

Litt on topic og litt off-topic:

Men ser ut som SAS også blokkerer seter hvis det er få pax på flighten. Kan i alle fall virke slik siden de har blokkert annenhver rad i GO på SK4719 på lørdag. Er vel for å fordele GO-pax jevnt rundt i flyet pga vekt?

Vi har blokkert midtsete på 15B så EBG softblock ser ut til å fungere foreløpig :)

Attachments

• seatmap.jpg
    seatmap.jpg
    23.3 KB · Views: 930
Jo, vi kan anta at JCNorway reiser med spedbarn. Det er kun ekstra oksygen på annenhver rad, og derfor kan dere IKKE sitte på radene som bare har 3 masker.

Thomas

Når jeg tenker meg om så har jeg sett dette mønsteret tidligere. Ja, reiser med INF ;) Det forklarer saken.

Mulig off-topic, men prøver allikevel.

Skal reise OSL-PMI med SAS-Plus for meg og familien, to voksne og to barn (4,6). Er det da "ufint" å velge eks 5A-C, 5D-F?!? Tenkte å velge det, og om noen havner i midtsete blir de sikkert happening med å bytte til aile, men blir besetning el andre gretten om en velger å booke ledig midtsete. Er p.t. tilsynelatende mye ledig i plus ennå.

Er jo bare en måte å utnytte seteresevajon på. Helt lovlig og ingen bør bli sure fordi de må sitte på midtgang i stedet for midtsete :-)

Skal reise OSL-PMI med SAS-Plus for meg og familien, to voksne og to barn (4,6). Er det da "ufint" å velge eks 5A-C, 5D-F?!? Tenkte å velge det, og om noen havner i midtsete blir de sikkert happening med å bytte til aile, men blir besetning el andre gretten om en velger å booke ledig midtsete. Er p.t. tilsynelatende mye ledig i plus ennå.

Så lenge du faktisk beholder humøret hvis mellomsetene blir valgt av noen som foretrekker mellomsete og ikke vil flytte er dette helt greit.

Jeg velger alltid a og c seter til familien. Har en gang mødt på en som ikke ville ha midtgangsetet han ble tilbudt, men han var happy med vindusete.

Har gjort dette flere ganger, ikke noe problem. Har også selv tatt midtsetet når flyet er fullt, ikke noe problem. Sist jeg havnet i midtsete hadde personen som egentlig hadde fått dette midtsetet en slik medfølelse at han gikk et annet sted i flyet og satte seg. Selvsagt ikke forventet akkurat det, men hyggelig likevel.

Jo, vi kan anta at JCNorway reiser med spedbarn. Det er kun ekstra oksygen på annenhver rad, og derfor kan dere IKKE sitte på radene som bare har 3 masker.

Thomas

Feil. Det er 4 oksygenmasker i hvert panel, men annenhver rad skal være tilgjengelig for crewet som står i kabinen/beveger seg rundt.

Jeg prøvde dette selv til London en gang. Vi var to. Når vi boardet hadde vi blitt flyttet sammen, så de følger nok litt med på dette :)

Valgte d og f sete fra osl-lis fikk ingen mellom oss og dette var ett av to ledige seter i hele flyet, ganske deilig

Har SAS sluttet med softblock for EBG/EBD?

I mai kunne ikke en venn av meg (EBB) velge sete ved siden av meg.
I går kunne han det.

Var separate bookinger i begge tilfeller.

I dag valgte Bjørn Eidsvåg å sette seg ved siden av meg. Helt greit det :-)
På forespørsel fra purser om han heller ville sitte i et sete i plus, svarte han nei. Han satt altså i 7B mellom meg i 7A og en annen fyr i 7C, frivillig, fra Oslo til Bodø.

Det skulle jo egentlig ikke ha noe å si da. Du er jo fortsatt EBG i datasystemene, all den tid ditt EB-nummer begynner på EBG...

Back