Da finner man altså Sicma Aero på følgende fly:
- 737-600 med 120 seter
- 737-700 tilvekster brukte/nye med 141 seter
- noen 737-800 modifisert til 181 seter
- alle A319
- alle A321
Hei!
Hva er status for utskiftning av stolene i SAS flåten nå? Er det mange -800 som gjennstår?
Fløy LN-TUF(-700) fot ett par dager siden, og setene er veldig slitt og gamle. Men selvsagt behegelige å sitte i. Men det så ikke så pent ut. Skal setene i -700 også byttes ut?
Ikke foreløpig, og regner heller ikke med de blir skiftet ut. Kun -800. Er vel totalt 15 maskiner i norsk produksjon som har nye Recaro stoler![]()
Recaro stoler skal monteres i 737 600 og 700 er planen nå. SAS ønsker kun to typer. Dette blir Recaro og nye Sicma. Ut med skinn setene i RRE, RRG, RRFog ut med gammel Sicma i LN-TXX og BA Aerospace i alle LN-RXX flyene som er de mest behagelige setene. Vekt besparelser og færre deler er fordelene.
Bytte stoler i -600? Er ikke de på vei ut av flåten da?
-600 er ikke på vei ut ennå, det er jo ikke bestilt noen fly som skal erstatte disse. Akkurat nå er det bare 737CL og MD som er på vei ut.
The changes, covering some of the most common planes flown on domestic and international routes, give the airlines two of their favorite things: More paying passengers, and a smaller fuel bill because the seats are slightly lighter.
Recaro stoler skal monteres i 737 600 og 700 er planen nå. SAS ønsker kun to typer. Dette blir Recaro og nye Sicma. Ut med skinn setene i RRE, RRG, RRFog ut med gammel Sicma i LN-TXX og BA Aerospace i alle LN-RXX flyene som er de mest behagelige setene. Vekt besparelser og færre deler er fordelene.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.