SAS med nye flyseter!

Da kan jeg melde om at utskiftingen av seter i SAS sine ex-BU 737-700 er i gang. Fløy LN-TUF i dag med nye Recaro seter på plass. Antar de på denne måten har fått inn en ekstra rad med seter også?

Ser at rad 13 forsvant på TUF med de nye setene :)

Når skal det skje noe med RRG? Fløy den i går, samme dårlige setene. Venter på de nye gode recaro-setene!
RRG burde jo være en god kandidat for å få recaros ASAP, siden den har winglets og dermed er godt egnet for sydenruter.

Blir ikke gjort noe med RRE, RRF, RRG før de skal inn til total renovering/ombygging av kabin/galley. Men etter hvert er planen om at nye seter skal inn i disse UX-maskinene også, siden alle -800 maskiner til SAS skal ha samme setekonfigurasjon, 181 seter.

Da kan jeg melde om at utskiftingen av seter i SAS sine ex-BU 737-700 er i gang. Fløy LN-TUF i dag med nye Recaro seter på plass. Antar de på denne måten har fått inn en ekstra rad med seter også?

La du merke til om det var gjort noen endringer med SAS-farger på bulkhead og gardiner?

Fløy denne idag. gardiner er nå i orange, veggen bak har den sandfargede "plysjen" mens bulkhead foran er det samme. I tilegg er nødutstyr som opptok mye plass i hattehyllene lagt i et nytt skap i galley, vi var noen forvirrede flyvende som skulle sjekke utstyr på morningen idag.

Blir ikke gjort noe med RRE, RRF, RRG før de skal inn til total renovering/ombygging av kabin/galley. Men etter hvert er planen om at nye seter skal inn i disse UX-maskinene også, siden alle -800 maskiner til SAS skal ha samme setekonfigurasjon, 181 seter.

Er det satt noen tid for ombygging?

Observert LN-TUD inne på modifikasjon i SAS hangar på Gardermoen. Alle setene kan se ut til å byttes. Blir spennende å se. Kan se ut som gammel Sicma setene er på vei ut av SAS flåten av Ex BU fly og Recaro skal inn.

Så hvilke ex-BU har nye seter? Hvorfor maxer de ikke opp til 149 seter på 737-700? Blir det for trangt?

Får man plass til det uten å måtte bygge om galley?
Hverken ex-BU eller de originale SK-maskinene har vel de minste galleyene, eller er jeg på jordet nå?

Oppdatert kabin SAS 737?

Reiste med LN-RPN og den har fått de nye Recaro setene. Noen andre som har fått det også?

Re: Oppdatert kabin

Med unntak av RRE RRF og RRG har vel alle -800 i SAS nå Recaro seter om jeg ikke tar feil?

Back