SAS med lange ruter fra Oslo og andre steder i 2015 (var: -1 mrd SEK fro SAS i Q2)

Siden man går over til daglig fra ARN/OSL, så er vel dette nesten nok alene til å sysselsette A340'en som skal beholdes .....

Siden man går over til daglig fra ARN/OSL, så er vel dette nesten nok alene til å sysselsette A340'en som skal beholdes .....

Det er jo bare +2 ukentlige flighter, selv om man legger inn en "hviledag" så har man fortsatt da 4 dagers produksjon og gjøre noe med

Selv om de norske SAS pilotenes streik nå vel fort gjør at den kapasiteten fort havner et annet sted enn OSL forståelig nok

Er det den imaginære langdistansesatsingen fra Oslo de truer med å trekke tilbake? SAS er et useriøst selskap som lover i hytt og vær for å blidgjøre naive kunder i Norge. På tide å stå ved sine ord og levere varene og ikke skylde på pilotene.

Er det den imaginære langdistansesatsingen fra Oslo de truer med å trekke tilbake? SAS er et useriøst selskap som lover i hytt og vær for å blidgjøre naive kunder i Norge. På tide å stå ved sine ord og levere varene og ikke skylde på pilotene.

Enig. Hvis de mener at det skal komme flere langruter fra Oslo, må de snart lansere noen destinasjoner..

Enig. Hvis de mener at det skal komme flere langruter fra Oslo, må de snart lansere noen destinasjoner..

Enig x 2. Nå har de holdt OSL med gode ord i snart et år. Opprinnelig ble vi lovt lansering av en IC-destinasjon i september i fjor. Latterlig og useriøst.

Enig x 2. Nå har de holdt OSL med gode ord i snart et år. Opprinnelig ble vi lovt lansering av en IC-destinasjon i september i fjor. Latterlig og useriøst.

Nå trenger man jo fly for å lansere ny destinasjoner, og de nye flyene kommer nå... Er jo lov å realitetsorientere seg litt også.

Nå trenger man jo fly for å lansere ny destinasjoner, og de nye flyene kommer nå... Er jo lov å realitetsorientere seg litt også.

Øhhhhh!!!!

Det er jo SAS selv som har lagt premissene for forventningene gjennom nitidig å presentere planer med konkrete måneder for presentasjon og lansering uten at det skjer noe. Det refereres jo svært kritisk og frekvent til SAS sine konkurrenter som gjør det samme, med en helt annen tone enn hva som fremkommer her.

Når det er sagt så vet jeg at det ikke er tomprat for OSL sin del.
Det kommer og er forventet presentert innen kort tid, men SAS holder kortene helt tett til brystet. Om noen av destinasjonene som har lekket ut blir en realitet, skal det blir svært gode nyheter for Norges handelsinteresser i tiden som kommer.

At dette benyttes som et pressmiddel mot pilotene er helt naturlig all den tid det nå er en konflikt. Det bare undrer meg noe at kritikken tilsynelatende er andelredes ovenfor andre selskaper som truer med det samme når de er i konflikt.

Last edited:

Ja, jeg "realitetsorienterer" meg ved å forholde meg til konkrete opplysninger fra SAS. Vi får vel anta at de selv best vet hvilke forhold som må være tilstede før de kan gå ut med informasjon.

Ja, jeg "realitetsorienterer" meg ved å forholde meg til konkrete opplysninger fra SAS. Vi får vel anta at de selv best vet hvilke forhold som må være tilstede før de kan gå ut med informasjon.

Du.. SAS annonserte HKG lenge før de fikk flyet til å fly ruten som ikke er begynt enda...

Da begynner SAS å gå tom for argumeter for ikke å annonsere de nye rutene nå som streiken er over..

Oslo er fylt opp med Sas-reklamer om "ville det ikke være bedre å sykle i Beijing"
Kan det være et signal? Synes ikke det var det mest logiske destinasjonen riktignok.

Oslo er fylt opp med Sas-reklamer om "ville det ikke være bedre å sykle i Beijing"
Kan det være et signal? Synes ikke det var det mest logiske destinasjonen riktignok.

Det er ikke bare Beijing de fronter i Oslo, så SFO (bedre å ta trikken i SFO..) på vei til jobb i dag. Når det er sagt så er det primært snakk om USA fra OSL så får vi se hva som skjer.

Ok, bare jeg som har passert feil steder da :)
(trodde 8-10 var stort nok grunnlag til at alle var slik)

Kinesiske myndigheter vil vel ikke tillate ett kinesisk selskap å starte opp noen rute til Norge ennå. Hva med overflygningstillatelser og landingsretigheter, er ikke de maximert til/fra Skandinavia, eller er det ledige tillatelser igjen? Men det skal vel også godkjennes av kinesiske myndigheter, og det spørs vel om går igjennom mølla.

Kinesiske myndigheter vil vel ikke tillate ett kinesisk selskap å starte opp noen rute til Norge ennå. Hva med overflygningstillatelser og landingsretigheter, er ikke de maximert til/fra Skandinavia, eller er det ledige tillatelser igjen? Men det skal vel også godkjennes av kinesiske myndigheter, og det spørs vel om går igjennom mølla.

SAS har allerede rettighetene til å fly Skandinavia - Kina gjennom den bilatterale avtalen med Kina. Det eneste kinesiske myndigheter egentlig kan gjøre er å tildele kjipe slots i PEK.

Ser man politisk på det, så er jo SAS som et skandinavisk selskap, den beste aktören sett med politiske öyne, som kan opprette flyforbindelser mellom Kina og Norge.

Back