SAS med lange ruter fra Oslo og andre steder i 2015 (var: -1 mrd SEK fro SAS i Q2)

På Instagram hevdes det tre nye fly i flåten fra 2015. Men tanke på at de kun mottar 2 nye A330 i 2015 (og to i 2016) så betyr det enten et fly til, feilinfo på instagram eller 2015 går langt inn i 2016

Nå er den jo kommet, men kan det være de tar med 340, som de har leid inn. Vet aldri med disse PR folkene, de får tall og bokstaver til å se ut som glansbilder.
 
CPH ligger ikke på latsiden og er klare til kamp mot flyplassene de ikke konkurrerer mot:

SAS’ planer om at øge den interkontinentale trafik fra Oslo og Stockholm, har nu fået Københavns Lufthavne til at reagere.For mandag fortalte lufthavnen at man vil benytte 250 millioner kroner på at udbygge Finger C. Med 2.900 ekstra kvadratmeter og tre nye standpladser til de store, interkontinentale fly, gør Københavns Lufthavn plads til yderligere vækst.

http://tic.travel/news/07072014/cph-klar-til-langdistance-kamp
 
CPH ligger ikke på latsiden og er klare til kamp mot flyplassene de ikke konkurrerer mot:

http://tic.travel/news/07072014/cph-klar-til-langdistance-kamp

Dette er jo på grensen til piss og en dårlig artikkel tra tic.travel. Dette er jo ikke noe som kom opp nå, men som ble presentert som endel av Expanding CPH for 6 mnd siden, hvilket betyr man har jobbet med dette en stund, og lenge før ryktene om en potensiell SAS-ekspansjon fra OSL/ARN. Så er vel nok engang medie som ønsker skape konflikt av noe som bare er en litt mer offensiv satsning av en flyplass som gjør mer enn å bygge "for sent og for lite" og servere vaffler

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122940
 
Dette er jo på grensen til piss og en dårlig artikkel tra tic.travel. Dette er jo ikke noe som kom opp nå, men som ble presentert som endel av Expanding CPH for 6 mnd siden, hvilket betyr man har jobbet med dette en stund, og lenge før ryktene om en potensiell SAS-ekspansjon fra OSL/ARN. Så er vel nok engang medie som ønsker skape konflikt av noe som bare er en litt mer offensiv satsning av en flyplass som gjør mer enn å bygge "for sent og for lite" og servere vaffler

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122940

Det har du rett i. I motsetning til Check In så pleier Tic stort sett ha ryddige og informative artikler men det kan se ut som om de også nå har blitt infisert av propagandamaskineriet der nede...:D
 
Dette er jo på grensen til piss og en dårlig artikkel tra tic.travel. Dette er jo ikke noe som kom opp nå, men som ble presentert som endel av Expanding CPH for 6 mnd siden, hvilket betyr man har jobbet med dette en stund, og lenge før ryktene om en potensiell SAS-ekspansjon fra OSL/ARN. Så er vel nok engang medie som ønsker skape konflikt av noe som bare er en litt mer offensiv satsning av en flyplass som gjør mer enn å bygge "for sent og for lite" og servere vaffler

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122940

Også alligevel ikke. Expanding CPH er en plan for hvordan CPH i fremtiden bør ser ud. Det helt store byggeri er ikke vedtaget endnu pånær den omtalte udvidelse af finger C på 250 mio ;)
 
Vi har nylig presentert spennende planer for fremtiden: nye og direkte, interkontinentale ruter kommer fra Oslo og Stockholm neste år! Destinasjoner og ruter er ennå ikke lansert, men følg med oss framover så vil vi fortelle me
står det da fortsatt der `?
 
Og innlegget ser nå ut til å være slettet :-/
Hva er det du mener er slettet? SAS skriver dette på Facebook:

"Vi har nylig presentert spennende planer for fremtiden: nye og direkte, interkontinentale ruter kommer fra Oslo og Stockholm neste år! Destinasjoner og ruter er ennå ikke lansert, men følg med oss framover så vil vi fortelle mer"
 
Litt data til diskusjonen men i 2013 var dette belegget og passasjerantall på de destinasjonene SAS trafikerer til USA i følge DOT

EWR:
CPH: 106.804 (84%)
OSL: 114.452 (85%)(ink UA)
ARN: 116.478 (88%)(ink UA)

ORD:
CPH: 61.265 (76%)
ARN: 67.918 (81%)

IAD-CPH: 66.973 (79%)
SFO-CPH: 46.538 (88%)

Nå sier dette ingenting som yield og cargo, og UA gjør tallene fra EWR litt kompliserte, men det er tydeligvis marked fra flere steder til USA
 
Litt data til diskusjonen men i 2013 var dette belegget og passasjerantall på de destinasjonene SAS trafikerer til USA i følge DOT

EWR:
CPH: 106.804 (84%)
OSL: 114.452 (85%)(ink UA)
ARN: 116.478 (88%)(ink UA)

ORD:
CPH: 61.265 (76%)
ARN: 67.918 (81%)

IAD-CPH: 66.973 (79%)
SFO-CPH: 46.538 (88%)

Nå sier dette ingenting som yield og cargo, og UA gjør tallene fra EWR litt kompliserte, men det er tydeligvis marked fra flere steder til USA

Inte alls så tokiga siffror för ARN. Då saknar man även en hel del feed som t.ex CPH har?
 
I går postet SAS følgende melding på Instagram - "More longhaul planes arrives to SAS next year, so we can fly to more destinations from OSL!" med bilde av en Airbus widebody. Så de er tydeligvis fortsatt frampå når det gjelder dette.

Dersom denne medfører riktighet (noe man må forutsette) betyr det altså mer enn én ny langdistansedestinasjon fra OSL.
 
I går postet SAS følgende melding på Instagram - "More longhaul planes arrives to SAS next year, so we can fly to more destinations from OSL!" med bilde av en Airbus widebody. Så de er tydeligvis fortsatt frampå når det gjelder dette.

Har lagt merke til at SAS sitt facebook/Instagram team er flinke med å finne "nytt" tekstmateriale fra gamle poster, som blir gjentatt igjen og igjen...og igjen. Både når det gjelder nye fly, nye destinasjoner og sleivspark til konkurrerende selskaper. :stir

Velger selv å ta "resirkuleringen" med en klype salt, så får tiden vise hva resultatet blir. :cool:
 
Litt data til diskusjonen men i 2013 var dette belegget og passasjerantall på de destinasjonene SAS trafikerer til USA i følge DOT

EWR:
CPH: 106.804 (84%)
OSL: 114.452 (85%)(ink UA)
ARN: 116.478 (88%)(ink UA)

ORD:
CPH: 61.265 (76%)
ARN: 67.918 (81%)

IAD-CPH: 66.973 (79%)
SFO-CPH: 46.538 (88%)

Nå sier dette ingenting som yield og cargo, og UA gjør tallene fra EWR litt kompliserte, men det er tydeligvis marked fra flere steder til USA

Hvad vil passagerbelægget være hvis tallene er renset for UA?
 
Hvad vil passagerbelægget være hvis tallene er renset for UA?

Det er litt vanskelig å si, men UA går fortsatt godt fra OSL.
De merket SAS sitt inntog, men fikk et nytt boost da SAS klønet det til med United og American. De fleste på UA skal ikke til EWR, men videre inn i USA.
 
I går postet SAS følgende melding på Instagram - "More longhaul planes arrives to SAS next year, so we can fly to more destinations from OSL!" med bilde av en Airbus widebody. Så de er tydeligvis fortsatt frampå når det gjelder dette.

Dersom denne medfører riktighet (noe man må forutsette) betyr det altså mer enn én ny langdistansedestinasjon fra OSL.

Legg sammen sjømat hub, Icelandair, kort flytid, underseved fra Skandi og ikke betjent fra Skandinavia.
Da sitter du igjen med SAS sin nye destinasjon vestover fra OSL.
 
Legg sammen sjømat hub, Icelandair, kort flytid, underseved fra Skandi og ikke betjent fra Skandinavia.
Da sitter du igjen med SAS sin nye destinasjon vestover fra OSL.

BOS med andre ord.

er det din viden der taler, eller et gæt?
 
Legg sammen sjømat hub, Icelandair, kort flytid, underseved fra Skandi og ikke betjent fra Skandinavia.
Da sitter du igjen med SAS sin nye destinasjon vestover fra OSL.

BOS med andre ord.

er det din viden der taler, eller et gæt?

Det som skurrer litt med dette, om det skulle være BOS, er at det ikke er en United hub eller focus city. Men mulig det er så mye penger i cargo at man tåler lavere belegg.
 
Det som skurrer litt med dette, om det skulle være BOS, er at det ikke er en United hub eller focus city. Men mulig det er så mye penger i cargo at man tåler lavere belegg.

Icelandair kan få økonomi i 19 ugentlige 757 fra Boston for tiden, så et eller andet grundlag må der være.

Så bare en (næsten) daglig 330 med ordentlig feed fra de største nordiske byer virker vel ikke urealistisk?
 
Jeg tipper OSL/ARN - Boston og ARN-HKG , med 3 fly til disposisjon vil det nok kommer ytterligere 1-2 destinasjoner.
 
Back
Top