Extra kapasistet beror hur man tänker bruka LN-RKP framover.. Sommartrafiken 2016 kräver 14 flyg och vis LN-RKP kun är backup så finns det ingen extra kapasistet för kabinoppussing/check för än när LN-RKU levereras tills dess att MIA starter upp!Spørsmålet blir litt hva da SAS gjør med den ekstra kapasiteten sommeren 2016. Selv med en A340-300 konstant ute til kabinoppussing i ZRH. Dog så muliggjør det også lettere en løsning ved at de tre A340ene går ut av flåten til våren og andre leasingmaskiner kommer inn til høsten. SAS har jo i følge dem selv ennå ikke bestemt seg for hvilken løsning de skal velge
26 september.Når begynner oppgraderingene av a340-ene egentlig?
Extra kapasistet beror hur man tänker bruka LN-RKP framover.. Sommartrafiken 2016 kräver 14 flyg och vis LN-RKP kun är backup så finns det ingen extra kapasistet för kabinoppussing/check för än när LN-RKU levereras tills dess att MIA starter upp!
26 september.![]()
Fakta er uansett at SAS vil fly HKG-ARN-ORD med 2 maskiner.
EWR/LAX slik programmet står nå, vil kreve 3 maskiner.
Selv tviler jeg på at SAS justerer tidene på ARN-EWR.
Jeg tror heller det kommer enda en rute fra ARN for å kjøre LAX-ARN-XXX med 2 maskiner. Skal man være spekulativ, så ville en India rute passet bra i kombinasjon med LAX. Air India var jo nylig nærmest klare for ARN, men så har det blitt stille. Tilfeldig?
Gjorde de noe med CPH-ORD etter at de flyttet ARN-ORD til ettermiddagen?Samtidig så flyttes da CPH-EWR til 10:25, slik at CPH og ARN sine EWR rute da bytter plass, for og få puslespilet til og gå opp
Gjorde de noe med CPH-ORD etter at de flyttet ARN-ORD til ettermiddagen?
Da ser det ut som SAS har lagt kabalen og de flytter ARN-EWR et par timer senere for og få kabalen til og gå opp. Da blir ny avgangstid fra ARN 12:25.
Samtidig så flyttes da CPH-EWR til 10:25, slik at CPH og ARN sine EWR rute da bytter plass, for og få puslespilet til og gå opp
Ord og ewr skal ikke holdes udenfor, da Lax og HGK ruterne er lange ture, som et fly ikke kan klare på 24 timer. Derfor skal flyet flyve en kort rute ved siden af, der kan kompensere for de lange ture til Lax og HGK. Det er heller ikke uden grund man flytter arn-ord til en eftermiddagsafgang, da flyet fra ord skal flyve til HGK samme dag.
Alle nye a330E kommer derfor til at flyve fra arn udelukkende
Kunne være en god idé, og af hensyn til slottider på EWR kan Cph-EWR rykkes til om formiddagen, mens Arn-EWR kan blive middagsafgang
det gættede jeg for flere måneder siden, og der kommer sandsynligvis ikke flere rutenyheder til Arlanda.
Nu når alle a330E bliver basefly på arn, skal en gammel a330 så flyve til miami?
Jag spekulerar:
De gamla 330 kommer troligen att fortsätta på Skandinavien - New York. Den fjärde är nu tursatt på Washington. Antingen fortsätter den där, eller flyttas till Miami-linjerna. Går den kvar på Washington blir det 340 till Miami. Miami är ju en längre linje, så det troligaste är väl att den blir tursatt med 340. Kan frakt spela in?
Sen en annan reflektion:
Stockholm har nu fått alla 4 nya 330E. Det borde förstås innebära, att när 350 börjar levereras, så blir det i första hand Köpenhamn och Oslo som får den äran.... Så frågan är vem som drog vinstlotten....?
En A330 kommer frigöras från ARN-EWR vid leverans av A330E till våren. De fyra "gamla" A330 kommer med största sannolikhet användas på CPH-EWR, OSL-EWR, CPH-IAD och CPH/OSL-MIA...Jag spekulerar:
De gamla 330 kommer troligen att fortsätta på Skandinavien - New York. Den fjärde är nu tursatt på Washington. Antingen fortsätter den där, eller flyttas till Miami-linjerna. Går den kvar på Washington blir det 340 till Miami. Miami är ju en längre linje, så det troligaste är väl att den blir tursatt med 340. Kan frakt spela in?
En A330 kommer frigöras från ARN-EWR vid leverans av A330E till våren. De fyra "gamla" A330 kommer med största sannolikhet användas på CPH-EWR, OSL-EWR, CPH-IAD och CPH/OSL-MIA...
Sen en annan reflektion:
Stockholm har nu fått alla 4 nya 330E. Det borde förstås innebära, att när 350 börjar levereras, så blir det i första hand Köpenhamn och Oslo som får den äran.... Så frågan är vem som drog vinstlotten....?
Håper det blir CPH, vil heller reise i en oppusset 330 med 2-4-2 seating enn en ny 350 med 3-3-3.
Da ser det ut som SAS har lagt kabalen og de flytter ARN-EWR et par timer senere for og få kabalen til og gå opp. Da blir ny avgangstid fra ARN 12:25.
Samtidig så flyttes da CPH-EWR til 10:25, slik at CPH og ARN sine EWR rute da bytter plass, for og få puslespilet til og gå opp
Fra hvilken dato flyttes CPHEWR?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.