SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

På Twitter skriver SAS at de starter ARN - MIA, også som et komplemet til OSL/CPH - MIA.

Ligger i systemet som SK957 og SK958

Ser det nå bekreftes gjennom en pressemelding.

http://www.sasgroup.net/en/sas-to-fly-direct-from-stockholm-to-miami-from-october/
Today SAS is launching a new direct route between Stockholm and Miami from October 2017, which will depart once a week on Sundays starting October 29th.

Så da åpnes kanskje OSL og CPH opp for bookinger igjen. Men med 1x ukentlig, så er det ikke helt umulig å anta at dette neppe er snakk om å øke kapasiteten, men å hente fra et annet sted. Enten ved at MIA da blir 3x ukentlig fra OSL og CPH, og 1x fra ARN. Ellers så hentes det fra en annen ARN-rute
 
Fra http://info.flightmapper.net/search

OSL-MIA:

Code:
Wed,Fri,Sun 09:25 Oslo (OSL) 14:55 Miami (MIA) 
SAS SK 955 Non-stop Airbus A330-300 (333) 10:30 Effective 2017-10-29 through 2017-11-03 

Wed,Fri,Sun 09:25 Oslo (OSL) 13:55 Miami (MIA) 
SAS SK 955 Non-stop Airbus A330-300 (333) 10:30 Effective 2017-11-05 through 2017-12-22 

Wed,Fri,Sun 09:25 Oslo (OSL) 13:55 Miami (MIA) 
SAS SK 955 Non-stop Airbus A330-300 (333) 10:30 Effective from 2017-12-27 

Tue,Fri,Sun 09:55 Oslo (OSL) 14:00 Miami (MIA) 
SAS SK 955 Non-stop Airbus A330-300 (333) 10:05 Valid until 2017-10-27
CPH-MIA:
Code:
Mon,Thu,Sat 09:15 Copenhagen (CPH) 3 14:55 Miami (MIA) 
SAS SK 953 Non-stop Airbus A330-300 (333) 10:40 Effective 2017-10-30 through 2017-11-04 

Mon,Thu,Sat 09:15 Copenhagen (CPH) 3 13:55 Miami (MIA) 
SAS SK 953 Non-stop Airbus A330-300 (333) 10:40 Effective from 2017-11-06 

Mon,Wed,Thu,Sat 09:40 Copenhagen (CPH) 3 14:00 Miami (MIA) 
SAS SK 953 Non-stop Airbus A330-300 (333) 10:20 Valid until 2017-10-28
ARN-MIA ligger ikke ute der enda men dukker vel opp hvert øyeblikk

Så da ser det vel ut som om OSL går ned til 3x ukentlig?
 
OSL og CPH reduseres til 2u sier SAS til E24:

SAS opplyser til E24 at Oslo og København reduseres til å få to avganger til Miami per uke hver etter sommersesongen som følge av omrokeringen og på grunn av trafikkgrunnlaget. Selskapet poengterer at mange av passasjerene på ruten også er svenske, slik at disse nå får en egen avgang i uken.
 
OSL og CPH reduseres til 2u sier SAS til E24:

Da går kabalen opp, sånn circa, og tyder på at da CPH-BOS kapasiteten hentes herfra.

Man kan like eller ikke, men i dagens klima er det kanskje ikke Skandinavia-USA som vil oppleve den største veksten den nærmeste tiden, og tuning av dagens ruter og kapasitet, kanskje gir mer penger i kassa enn å øke på transatlantisk.
 
Artig at SAS poengterer at mange av de reisende til Miami er svenske som begrunnelse for å flytte noe av produksjonen dit. Den samme argumentasjonen kunne vel vært brukt for å flytte en avgang eller to til Oslo på noen av de andre interkontinentale rutene?
 
Artig at SAS poengterer at mange av de reisende til Miami er svenske som begrunnelse for å flytte noe av produksjonen dit. Den samme argumentasjonen kunne vel vært brukt for å flytte en avgang eller to til Oslo på noen av de andre interkontinentale rutene?

Don't go there......;)
 
Don't go there......;)

Jo det er relevant - for de som sitter med tallene finner det tydeligvis mer lønnsomt å 'spre trafikken' på Florida-ruten enn 'den andre'.

Så kanskje man skal se bort fra det konspiratoriske og forutsette at man holder detsom det er av økonomiske grunner? ;)
 
Jo det er relevant - for de som sitter med tallene finner det tydeligvis mer lønnsomt å 'spre trafikken' på Florida-ruten enn 'den andre'.

Så kanskje man skal se bort fra det konspiratoriske og forutsette at man holder detsom det er av økonomiske grunner? ;)

Og Norge er mer enn "Oslogryta"

Det er gode forbindelser til både CPH og ARN fra BGO, SVG, TRD og en del andre steder. Personlig foretrekker jeg CPH som transitt sted fremfor OSL
 
OSL og CPH reduseres til 2u sier SAS til E24:

Har fået disse frekvenser bekræftet fra SAS nu (gælder vinterprogrammet):

CPH-MIA: 2x ugentligt
OSL-MIA: 2x ugentligt
ARN-MIA: 1x ugentligt
ARN-LAX: 6x ugentligt
CPH-BOS: 3x ugentligt
 
Jo det er relevant - for de som sitter med tallene finner det tydeligvis mer lønnsomt å 'spre trafikken' på Florida-ruten enn 'den andre'.

Så kanskje man skal se bort fra det konspiratoriske og forutsette at man holder detsom det er av økonomiske grunner? ;)

Det er en rekke faktorer som er medvirkende til ruteetableringer og -endringer i tillegg til de som sitter med tallene, og det skal mer til en en enkelt ruteendring for å si at også SAS ikke er preget av dette lengre. Men jeg håper dette er et tegn på at SAS i større grad ønsker å tilpasse seg hva markedet etterspør og konkurransesituasjonen.
 
Og Norge er mer enn "Oslogryta"

Det er gode forbindelser til både CPH og ARN fra BGO, SVG, TRD og en del andre steder. Personlig foretrekker jeg CPH som transitt sted fremfor OSL

Og Skandinavia er mer enn "Københavnsteppene".

Det er meget gode forbindelser til OSL fra BGO, SVG, TRD samt en rekke andre flyplasser i Norge og Skandinavia. Personlig så foretrekker jeg å fly direkte;)
 
Last edited:
Og Skandinavia er mer enn "Københavnsteppene".

Det er meget gode forbindelser til OSL fra BGO, SVG, TRD samt en rekke andre flyplasser i Norge og Skandinavia. Personlig så foretrekker jeg å fly direkte;)

Problemet med OSL for oss som trenger forbindelser der fra er, fortsatt, transfer. Denne er ikke blitt noe enklere enn før, med unntak av om en reiser uten bagasje. Kanskje snarere tvert i mote. Jeg holder derfor med forrige taler og prøver så langt det lar seg gjøre, å holde meg unna OSL på hjemreise.
 
Problemet med OSL for oss som trenger forbindelser der fra er, fortsatt, transfer. Denne er ikke blitt noe enklere enn før, med unntak av om en reiser uten bagasje. Kanskje snarere tvert i mote. Jeg holder derfor med forrige taler og prøver så langt det lar seg gjøre, å holde meg unna OSL på hjemreise.

Det praktiske aspektet med å handle taxfree på slutt destinasjon betyr noe. Å dra full taxfree kvote gjennom sikkerhetskontroll, eventuelt innom innenlandslounge, og så til de ytterste gatene på pir A eller B, for så å finne plass i hattehyllen er ingen høydare
 
Der stiller vel Norge og Sverige i samme rekke.... [emoji849]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Er vel litt forskjell på 430 kr og 80 kr

http://luftfart.media/2017/03/16/sverige-innforer-flyseteavgift/
Avgiften har skapt reaksjoner i Sverige. SAS, der den svenske stat er største eier med 17 prosent, truer med å flytte sine langdistanseflyvninger.
– Et alternativ kan være å flytte en del av vår langdistanse fra Arlanda til København, sier SAS´ konsernsjef Richard Gustafson, ifølge Dagens Nyheter.
 
Denne flyskatten kommer ikke til å bli innført. Alle opposisjonspartier i Sverige har sagt at man skal stemme mot dette i budsjettet i høst.

Tidligere har det vært praksis i Sverige å enten stemme før, emot eller blankt mot hele budsjettet, mens det på senere år har det vært brutt ut deler av budsjettet som da kan bli godkjent eller forkastes.
 
Flere ændringer på vei:

Copenhagen – Miami Service operates 2 weekly, instead of 4 weekly in S17
SK953 CPH0940 – 1400MIA 333 26
SK954 MIA1550 – 0715+1CPH 333 36

Oslo – Miami service operates 1 weekly, instead of 3 weekly in S17
SK955 OSL0955 – 1400MIA 333 3
SK956 MIA1550 – 0650+1OSL 333 2
 
Back
Top