SAS Lounge OSL (utland)

Nå er det vinter og vår siden jeg har vært innom Loungen til SAS på OSL, så jeg har ingen fersk erfaring å komme med der.
Men OSL Loungen har jeg vært innom noen ganger det siste året, og jeg må si at til mine relativt lave forventninger, så gjør den jobben.

Hvordan vil dere si at nivået er mellom SK og OSL loungene??

Nå er det vinter og vår siden jeg har vært innom Loungen til SAS på OSL, så jeg har ingen fersk erfaring å komme med der.
Men OSL Loungen har jeg vært innom noen ganger det siste året, og jeg må si at til mine relativt lave forventninger, så gjør den jobben.

Hvordan vil dere si at nivået er mellom SK og OSL loungene??

Jeg betalte meg inn der i juni og vil si at OSL loungen er veldig mye bedre enn SAS loungen. Har man tilgang til gullstua jevner det seg litt ut, men OSL loungen er fortsatt et hakk hvassere, mener jeg.

Har man tilgang til gullstua jevner det seg litt ut, men OSL loungen er fortsatt et hakk hvassere, mener jeg.

Denne skjønte jeg ikke. Så mye verdt er da ikke de 4-5 flaskene med sprit de har stående. Resten av SAS loungene er jo i praksis helt likt.

Verken på Arlanda eller Kastrup er det satt opp benker langs veggene, ei heller stoler som er satt slik at de minner om venterommet på en busstasjon. Har heller aldri opplevd stikkontakter som ikke er satt strøm på, det har de på OSL.

Mvh,

Kastrup er i særklasse på grunn av størrelsen og utformingen. Gullstuen på ARN er etter min mening mye av det samme som på OSL. Smaken er som baken og personlig synes jeg det er en bedre atmosfære på OSL. Jeg har imidlertid ikke prøvd meg på stikkontaktene.

Re: Erfaringer med SAS Business Lounge?

Får snaps fra flere med sølvkort only som er i gull-loungen. Ser fint ut i det minste [emoji12]

Var i gullstuen en time i dag tidlig. Den har blitt en del større og ikke minst fått et større buffetområde.

Borte er imidlertid utvalget i magasinhyllen (som dama alltid setter pris på). Det har også blitt mer åpent og mer sterilt - ikke like "hyggelig" som før, men alt i alt en oppgradering, særlig med tanke på kapasitet.

Håper virkelig de begynner med skikkelig rengjøring av toaletter og tilstøtende i råder før de tar steget ut og tilbyr dusjfasiliteter på OSL.

Ble svært positivt overrasket, loungen har virkelig blitt bedre med mer plass, bedre mat og drikke og best av alt en "positiv feel". Man kan vel si: Godt jobbet SAS [emoji4]

Ble svært positivt overrasket, loungen har virkelig blitt bedre med mer plass, bedre mat og drikke og best av alt en "positiv feel". Man kan vel si: Godt jobbet SAS [emoji4]

Smaken er som baken - jeg mener den nye loungen er langt mindre trivelig enn den forrige.

Den forrige var koseligere med varmere materialvalg, bedre lysforhold og langt hyggeligere organisering av sittegruppene. Men ja, det er også viktig å innrede med tanke på mange enkeltreisende og kapasitet i rushtiden.

SAS planlegger og utvide Gulloungen med ytterligere 300 kvadratmeter i 2017 for og få plass til dusjer

http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/slik-blir-den-nye-megaloungen-paa-osl/a/23493281/

Med tanke på de dusjene osv. Er det mange som bruker OSL som transfer flyplass (utland -> utland / longhaul -> longhaul) ?

Skjønner jo at folk har behov etter en dag med jobb osv.

Forøvrig syns jeg SAS lounge er helt grei. En befrielse å være der med kidsa, de koste seg godt. Og var rolige i all hovedsak. 2, 3 & 7 år gamle

Gullstuen var blitt fin! Større salatbar og mye mer plass. Ja, den gamle var kanskje hakket mer hyggelig, men om man skal velge mellom overfylt og hyggelig, og romslig og litt mer sterilt, velger jeg raskt det siste :)

Men merker meg at det var mye småbarn (hmfrgrmblm) og gjester i gullstuen, trodde ikke det var tillatt med gjester der inne?

Men merker meg at det var mye småbarn (hmfrgrmblm) og gjester i gullstuen, trodde ikke det var tillatt med gjester der inne?

Ingen regler mot det heldigvis. Og det er jo primært de med gullkort som jo kan ta med gjester.
Barnemat varmer de også for meg når jeg spør

Mye småbarn blir det nok i løpet av ferien. Etter ferien roer det seg igjen.

Jeg liker den nye loungen på utenriks. Et godt løft synes jeg. Gleder meg til nye innenriks er klar, men det er kanskje ikke før den nye piren åpner?

Frokost der i dag tidlig, jeg synes den var veldig trivelig og en klar forbedring i forhold til den gamle. Minus at de ikke har tatt inn Cola Zero i dispenseren :-S

Nå blir gullstuen fysisk sperret for alle andre enn *A Gold.

Det er satt opp elektroniske porter og adgangskontroll i korridoren mellom businessdelen og gulldelen, og det ser ikke ut som det er langt igjen til det er oppe og går:
ImageUploadedByTapatalk1446402556.121634.jpg

Tilsvarende er også under oppføring ved hovedinngangen og ser ut til å bli likt som ved innenriksloungen. Målet er vel å spare noen årsverk med loungedrager slik at de ansatte som legger ut hardkokte egg og skinkebiter fra first price kan løpe bort og manuelt slippe inn folk når elektronikken svikter.

Last edited:
Det var vel en periode alle ble stuet inn i gullavdelingen i påvente av ferdigstilt oppussing av businessavdelingen? Er det to separate deler nå?

Back