SAS Lounge OSL (utland)

Er bommene/slusene inn til gullstuen i bruk nå?

Før jul flyr jeg i Plus til DUB med lang transfer i CPH. Reiser med samboer og hennes mor, skulle gjerne fått med alle opp i gullstuen på CPH. Ser det ble det skrevet noe om bommene CPH over her. Noen som vet om hvor mange ganger man kan scanne sitt eget BP for å åpne slusen? Ble fortalt i høst at man kan scanne forskjellige typer BP (papir BP, mobilt BP, sveipe gullkortet) og få access.

Er bommene/slusene inn til gullstuen i bruk nå?

Noen som vet om hvor mange ganger man kan scanne sitt eget BP for å åpne slusen? Ble fortalt i høst at man kan scanne forskjellige typer BP (papir BP, mobilt BP, sveipe gullkortet) og få access.

Bommene var i bruk på søndag, også inn til Gull.
Igår kveld brukte jeg boarding kortet to ganger på CPH, så det virker ikke som det er noen begrensning.

Ble gjestet inn i gullstuen på lørdag, det fungerte ved at han gikk inn først med sitt boardingkort og jeg fulgte etter med mitt. Ved desverre ikke hvor mange han får med.

Var innom i går formiddag med en gjest. Begge bommene på plass. Som i Fasttrack, gikk jeg foran og scannet boardingcard. Hun kom bak og gjorde det samme. Vi reiste samtidig på samme bookingnr. Du kan vel neppe gjøre det uten at det er samme bestilling? I såfall er det bare å gå bak en enslig EBG og automatisk bli gjestet inn.

Ellers har det etter min mening blitt veldig fint. Dårligst plass innerst. For meg framstår begge som like. Stemmer nok at det manglet et fat med noe ubestemmelig kyllinggreie i den første. Den hvitvinen jeg fikk i meg i "gullstua" kan ikke vært så mye bedre enn noe annet.
Fatøllet i Gullstua var helt dødt og usmakelig.
Ellers var resten veldig fint!!!

Det går lile fint selvom det ikke er samme bookingnr.
Bare å henge seg på Personen foran som har adgang og som reiser alene? Det må jo være noe som "forteller maskinen" at den som kommer bak er en gjest hos vedkommende.

Bare å henge seg på Personen foran som har adgang og som reiser alene? Det må jo være noe som "forteller maskinen" at den som kommer bak er en gjest hos vedkommende.

Dette systemet har aldri fungert for meg i Fast Track på OSL, senest på fredag. Da scannet jeg meg selv inn med reisefølge hakk i hel med eget BP til samme flight, men som vanlig lyste det rødt for reisefølge. Etter langt om lenge kom omsider personale, som av en eller annen grunn måtte ha mitt EBG-kort og sto så og gransket dette nøye sammen med min reisefølges BP, som om vedkommende forsøkte å finne mitt FF-nummer på reisefølgets BP. Jaja. Idiotisk system, som jeg mistenker er innstilt slik at man kun slipper gjennom med samme PNR.

I loungen fungerte det imidlertid brillefint, både ved inngang og inn i gullstua. Men hvordan de med et slik system kan forhindre at noen bare ser sitt snitt i å følge etter en enslig *A Gold-reisende vet jeg ikke. I alle tilfeller synes jeg det er utmerket at de nå har fått på plass bommen mellom business og gull, for gullstua virket straks vesentlig mindre crowded.

Det funket fint for oss. Ikke samme booking, men samme fly.

Stengt SAS-lounge på Gardermoen julaften

Hei

Bestilte reise på sas.no med Swiss til ZRH (codeshare) for reise i går (julaften) i Go med EBG. Damen i innsjekk lurte om jeg viste hvor lounge var. Jeg svarte ja og kom rask igjennom sikkerheten. Når jeg kom til loungen (rundt 12:00) så var den stengt. Jeg snakket med de i OSL-loungen som kunne fortelle at den hadde vært åpen tidligere på dagen.

Jeg tipper den var stengt siden SAS ga opp å fly ganske tidlig den 24. Spørsmålet er om jeg har noen sak for en liten kompensasjon for manglende lounge?

PS: Det var først uten lounge jeg oppdaget prisene for mat i avgangshallen. nesten 200,- for en slapp burger og litt pommes frites...

Re: Stengt SAS-lounge på Gardermoen julaften

Det er normalt at man kun har åpent så lenge man har egne avganger.

Hei

Bestilte reise på sas.no med Swiss til ZRH (codeshare) for reise i går (julaften) i Go med EBG. Damen i innsjekk lurte om jeg viste hvor lounge var. Jeg svarte ja og kom rask igjennom sikkerheten. Når jeg kom til loungen (rundt 12:00) så var den stengt. Jeg snakket med de i OSL-loungen som kunne fortelle at den hadde vært åpen tidligere på dagen.

Jeg tipper den var stengt siden SAS ga opp å fly ganske tidlig den 24. Spørsmålet er om jeg har noen sak for en liten kompensasjon for manglende lounge?

PS: Det var først uten lounge jeg oppdaget prisene for mat i avgangshallen. nesten 200,- for en slapp burger og litt pommes frites...

Swiss bruker vel OSL-loungen som sin på OSL? De gjorde det i hvert fall tidligere. Dermed er det ikke noen grunn for SAS til å holde åpen sin for denne avgangen.

Swiss bruker vel OSL-loungen som sin på OSL? De gjorde det i hvert fall tidligere. Dermed er det ikke noen grunn for SAS til å holde åpen sin for denne avgangen.

Tror nok de, sammen med resten av *A, bruker SAS.

Gjorde de det?
Jeg har da alltid brukt SAS-loungen de gangene jeg har reist med Swiss.

Er i alle fall SAS-loungen som det henvises til på hjemmesidene til Swiss
https://www.swiss.com/ch/EN/fly/airport/lounges#t-page=pane3

Re: Erfaringer med SAS Business Lounge?

Jeg mener at de brukte OSL loungen når de kom tilbake på OSL i 2009 eller noe slik.

Siden jeg spurte her om slusene og gjeste inn pax i gullstuen på OSL og CPH så kan jeg poste mine erfaringer fra lille julaften. I god SAS stil var det forskjellig resultat på OSL og CPH.
- For å komme inn i gullstuen på OSL scannet jeg først mitt eget BP (som EBG) og sendte moren til samboeren min gjennom, deretter scannet samboer sitt eget BP og til slutt scannet jeg mitt BP for andre gang. Funket som fjell.
- På CPH kjørte vi samme fremgangsmåte, men da jeg skulle bruke mitt eget BP for andre gang lyste det rødt. Jeg fikk da BP til svigers og fikk grønt lys. La merke til at displayet i CPH viste at jeg hadde 4 guests igjen da samboer scannet sitt BP og 3 guests igjen da jeg brukte svigers sitt.

Har de nå utvidet definisjonen av familie? Jeg mener familie var å forstå som ektefelle/samboer pluss egne barn, og at foreldre, svigers etc. falt utenfor SAS' familiedefinisjon.

Back