SAS Lounge OSL (utland)

Hvor tidlig åpner SAS Lounge? Vurderer å booke plass for de gamle når de skal sydover, har avgang med SK kl 06:15. Vil det være greit utvalg med mat der nå mtp Covid? Og hva med alkohol såpass tidlig, mulig? :)

Ser SAS skriver at den åpner 1t før første SK-avgang, men jeg sliter litt med å finne ut når første avgang er.

Hvor tidlig åpner SAS Lounge? Vurderer å booke plass for de gamle når de skal sydover, har avgang med SK kl 06:15. Vil det være greit utvalg med mat der nå mtp Covid? Og hva med alkohol såpass tidlig, mulig? :)

Ser SAS skriver at den åpner 1t før første SK-avgang, men jeg sliter litt med å finne ut når første avgang er.

Fortsatt stengt på utland.

De første SAS flightene går 0600 - 0605. Når de gamle har gått gjennom sikkerhetskontrollen, kan de dreie av til høyre og ta heisen opp i innenlandsloungen, som er åpen for utenlandsreisende også, og det står nok noe alkoholholdige varer der også, men en av de som jobber der, skal stå for helling i glasset. Så da er det nok åpent fra kl 0500. Utvalget av mat i innenlandsloungen har alltid vært noe annerledes enn på utland, men det er jo bra nok.

De første SAS flightene går 0600 - 0605. Når de gamle har gått gjennom sikkerhetskontrollen, kan de dreie av til høyre og ta heisen opp i innenlandsloungen, som er åpen for utenlandsreisende også, og det står nok noe alkoholholdige varer der også, men en av de som jobber der, skal stå for helling i glasset. Så da er det nok åpent fra kl 0500. Utvalget av mat i innenlandsloungen har alltid vært noe annerledes enn på utland, men det er jo bra nok.

De første innenlandsflyene går ikke før ved åttetiden. Innenlandsloungen åpner vel da ca 7.

Takk, da blir det nok der.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lounge på utlandet var jo fortsatt strengt, men barna likte innenriksloungens treningsstudio.

De første innenlandsflyene går ikke før ved åttetiden. Innenlandsloungen åpner vel da ca 7.

Når jeg sjekket inn rundt 06:00 idag sa hun bak skranken at innenlandsloungen skulle åpne 06:15.

Sjekket ikke om det stemte, dro selv til OSL loungen og der sa han som slapp meg uoppfordret at man kunne få alkohol servert.

Re: Erfaringer med SAS Business Lounge?

SAS lounge på utland er åpen igjen. Jeg spurte og den gjenåpnet igår. Godt å se! Kun gulldel var åpen, men den er mer enn stor nok for tiden.

Er det «Gold» servering eller som i Business loungen tidligere?

Er det «Gold» servering eller som i Business loungen tidligere?

Det er kun servering inne i Gold delen. Det ser relativt normalt ut, men business lounge servering vil jeg tro. Du må spørre betjeningen for å få skjenket alkoholholdige drikker.

Last edited:
Åpner kl 05 (en time før første SAS flight) som vanlig på hverdager, så rekker en kjapp frokost.

Ja, hele Norge har skjenkestopp. Det er derimot åpent for skjenking på utenlandsflyvninger.

Back