SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter

Så er spørsmålet hva de den nærmeste tiden skal bruke maskinen til, utover å samle støv på CPH?

Så er spørsmålet hva de den nærmeste tiden skal bruke maskinen til, utover å samle støv på CPH?

Det var Boston denne maskinen var tenkt å skulle settes inn på. Nå har det ennå ikke vært aktuelt for SAS og åpne igjen Boston-ruten og det er ennå uklart når A321LR kommer i luften på nordamerikanske ruter. A321LR har ikke fraktkapasiteten som widebody-fly, og den er derfor ikke optimal å bruke på Nordamerika slik situasjonen er nå.

Derimot er det stor sannsynlighet for at flyet benyttes på europeiske ruter i løpet av høsten og vinteren i følge konserndirektør Simon Pauck Hansen.

https://check-in.dk/jarl-viking-er-landet-i-koebenhavn/

Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

SK907 ligger nå ute med A321LR torsdager og søndager fra 4. juli og ut august.
Øvrige avganger samme måneder er nullet.
Ser A321 også på SK903

Jeg håper jeg ikke får A321LR på 908 hjem fra New York en søndag i september, har fredag ut med 907.
Har kikket på setekartet, og det frister ikke å fly i Go med denne maskinen. I Plus er det kun 3 rader, den bakerste av disse er rett for nødutgang, så den har vel reduced recline. I Business er det vel ingen skjermen i stolen foran, men en mindre skjerm til å hente ut fra stol-vangen, siden stolene er plassert med 2+2 og 1+1

J I Business er det vel ingen skjermen i stolen foran, men en mindre skjerm til å hente ut fra stol-vangen, siden stolene er plassert med 2+2 og 1+1

Slik er det jo i de fleste business-kabiner. Enten de kommer fra veggen eller selve setet .. Setene er meget bra, de.

Har fløyet både DC-8 og 757 på lange turer, og det er greit det. Ser ikke så mange som klager på minikabinen oppe i 747 heller .. ;)

Jeg håper jeg ikke får A321LR på 908 hjem fra New York en søndag i september, har fredag ut med 907.
Har kikket på setekartet, og det frister ikke å fly i Go med denne maskinen. I Plus er det kun 3 rader, den bakerste av disse er rett for nødutgang, så den har vel reduced recline. I Business er det vel ingen skjermen i stolen foran, men en mindre skjerm til å hente ut fra stol-vangen, siden stolene er plassert med 2+2 og 1+1
Der er en skærm på sædet/sæderne foran, ligesom på A330/A350 i alle kabinerne, også Business. Der er heller ikke reduced recline på sidste række Plus. Der er en bulkhead mellem sidste række Plus og nødudgangene. Faktisk er pladsen på Plus på A321LR bedre end A330/A350

Der er en skærm på sædet/sæderne foran, ligesom på A330/A350 i alle kabinerne, også Business. Der er heller ikke reduced recline på sidste række Plus. Der er en bulkhead mellem sidste række Plus og nødudgangene. Faktisk er pladsen på Plus på A321LR bedre end A330/A350

Hvordan får man skjerm til begge når man sitter i en business 2-seter, og foran er det kun ett sete ?
Ellers takk for info angående Plus.

Attachments

• IMG_3709.jpg
    IMG_3709.jpg
    22.8 KB · Views: 1,431
Last edited:
Frister å hive seg med i morgen. Bare synd at jeg skal være en tur på TRF i morgen. Får se hva jeg klarer å ordne av logistikk i løpet av kvelden.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Back