Med 157 seter i A321LR får SAS ganske mange færre seter enn hvis vi sammenligner med Aer Lingus som har 184 og TAP som har 171.
Bliver spændende at se hvad SAS gør, med den ledige A330, der i så fald kommer til S21 sæsonen
Sommeren 21 vil det fortsatt være 16 widebodies i flåten - det samme som i dag. Sommeren 20 vil det være 17, men en widebody vil 'erstatte' den første 321'en som blir forsinket, så nettoen vil forbli 16.
De tre A321'ene vil selvfølgelig komme i tillegg .. (sommeren 21) .. og her vil den ene frigjøre 330'en som sommeren 2020 går på Boston. Så da vil vi ha en 330 og 321 til 'ny' produksjon.
Spennende ...
Enligt CPHtraveller så kan man på DI.se idag läsa att det är bekräftat att första A322LR kommer att få på BOS. Jag har inte lyckats att hitta artikeln på DI.se men...
Ligger en link til en artikkel på di.se litt lenger opp i denne tråden![]()
SAS C22 Y12 M123
Aer Lingus C16 M168
TAP C16 Y42 M116
Nå er det veldig forskjellig config på de tre. SAS vil også neppe ha 3-3 i Y slik TAP har. Bak blir det 31" uansett ..![]()
En rask titt på tyder på at det er 7 rader C og 3 rader premium foran nødutgang og så Y bak. I så tilfelle har de valgt 3 færre seter enn Aer Lingus, til et ekstra toalett eller servering.
Har du funnet seatmap?
Bliver spændende at se hvad SAS gør, med den ledige A330, der i så fald kommer til S21 sæsonen
Det er bestemt en mulighed. Dog tror jeg ikke at det vil være tilfældet. BOS har en relativt lav belægning, omkring de 70% har jeg læst. Det ville være spild af kapacitet, som det allerede er det i dag. Det er i øvrigt værd at bemærke, at A321'eren bliver indsat midt i sæsonen, I en periode hvor der de andre sæsoner har været planlagt en daglig A330/A340Jeg vil tro at de bruker A321LR i den perioden ruten ikke flys nå (vinteren), for så å bruke A330 på sommeren slik som i dag.
BOS blir A321. Har hørt at man vurderer å bruke en 321 til lavfrekvent Newark fra to-tre mindre byer. Ingen nevnt, men GOT og BGO er sikkert høyt på lista. Den tredje... India?
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Tror det nämndes av SAS för ett tag sedan som en möjlighet. En annan spekulation jag läst är att nr 2 hamnar på Montreal från CPH. Och en tredje spekulation är att ersätta en existerande route på New york och därmed frigöra en A330 som räcker lite längre (och som då tex kan användas på Seoul).
Om de sätter in nr 3 på Indien är väll New Delhi upplagt men så skall man väll göra en deal med sin vän air india först? Undrar hur många från NE Amerika som flyger via Europa till Indien?
Nesten all long-haul fra OSL er ‘lavfrekvent’ ruter, så nettopp derfor burde a321LR passe perfekt fra OSL![]()
Der kommer intet til Delhi tror jeg, Air india beflyver ruten og er samarbejdspartner med SAS, og AI beflyver jo både ARN og CPH, Mumbai kunne måske lade sig gøre, og eventuelt et joint venture med Air india![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.