SAS Julekalender 2008

Det er 2. desember,
og dagens luke åpner kl 9!

London

Fly t/r + 2 netter på hotell
fra 2219,-

Reiseperiode: 15. januar - 31. mars
Priseksempel fra Oslo

Er vel ikke noe å si på den prisen, dog spørsmålet er vel mer hva slags hotell som er inkludert i den prisen?

BF:cool2

Hotellene er nok ikke akkurat Ritz eller Sofitel, men enkle turist klasse hoteller. Og man vet jo hva det vil si i London. Lett snuskete, ikke verdens reneste, og små bøttekott til rom.
Da jeg undersøkte en helg i slutten av januar, kom kun den grytidlige morgenavgangen kl. 7.20 søndag morgen opp som retur fra LHR.
Ikke akkurat det man har lyst til når man drar på en weekend.

Da jeg undersøkte en helg i slutten av januar, kom kun den grytidlige morgenavgangen kl. 7.20 søndag morgen opp som retur fra LHR.
Ikke akkurat det man har lyst til når man drar på en weekend.
Ulempen med den avgangen (i tillegg til at man må stå opp når man legger seg) er at man må ta toget fordi Tuben ikke går så tidlig på søndag. Med hotell eks. i Earls Court/Kensington-området er det upraktisk.

Det jeg synes er negativt med årets julekalender er at prisene gjelder pr. person dersom man reiser to stk (les: dobbeltrom). For en person spretter prisen fort over 3000 kr. for London-"tilbudet"

Sjekket en helg i januar med pakke (kr. 3100), samt billett og hotell separat (kr. 2900). Sistnevnte var 200 kr billigere, men samme hotell og flyavgang. Flyr man med BA blir det ytterligere 100 kr å spare, og man kan returnere 16:45 istedenfor 07:20 på søndag. Legger man på 800 kr ifht. SAS pakkepris får man C-klasse med BA, samt mulighet med retur siste fly søndag kveld.

Ser ut som man kommer bedre og billigere ut av det ved å lete litt på egenhånd (som vanlig).

Hvis gjennomgangstemaet i kalenderen i år blir pakketurer så er det ikke mye å rope hurra for... Blir spennende å se hva SK avd. vest har å tilby i luke nr 2.

Klarer virkelig ikke SAS Norge å komme opp med noen mer attraktive tilbud enn dette?
Dette er jo rene vitsen.

Er vel ikke noe å si på den prisen, dog spørsmålet er vel mer hva slags hotell som er inkludert i den prisen?

BF:cool2

Jo det er det!;) Det er faktisk ganske mange av oss som ikke vil at SAS skal bestille hotellrom for seg, de hotellene SAS har er ikke mye å skryte av. Dessuten er ikke prisen så god når man vet at London i fjorårets julekalender gikk for ca 1100 kr med 100 % opptjening (klasse V). Jeg sier ikke at det burde være det samme i år, men dette er bare elendig. Håpløst at de bare tilbyr pakketurer i julekalenderen.

Det jeg lurer på er når SAS har tenkt å fylle opp flyene for vinteren, de pleier jo det med julekalenderen og en nyttårssalg, og i år vil jeg tro at belegget for vinteren er dårligere enn foregående år...:question::exclaimation

Jeg blir overrasket hvis det ikke er et eneste tilbud i julekalenderen som kun inkluderer flyreise. Men begynnelsen er foreløpig begredelig, så kan man jo håpe på bedre tilbud når man nærmer seg jul :)

Den 07.20-avgangen på søndager er beryktet for å spolere en helg i London - og bør nødvendigvis unngås. De mange elendige hotellene i London, som sikkert er inkludert prisen til SAS, vil også spolere den. Så selv om prisen ser forlokkende ut, trenger ikke produktet å være spesielt bra. Ny sjanse i morgen!

Tipper tillbudene kommer etterhvert som de begynner å telle ledige seter utover våren. Jeg har ingen reiseplaner for tiden, så det betyr at jeg hopper på ethvert tilbud som passer med pris / tid. Litt av problemet er at det er ganske få spennende destinasjoner SAS kan by på. De fleste europeiske storbyer har jo oss som reiser en del sett. Om jeg først skulle bruke penger (og kanskje fridager) på å dra noe sted så måtte det være litt "spennende", som f.eks. når jeg dro til HEL på blue1 kampanje. Om sas får en kampanje til ARN så kanskje, jeg har aldri sett Stockholm, annet enn en busstur gjennom en gang jeg skulle på båten. Ellers så ønsker jeg meg køln, EDI osv...

Det kommer jo veldig ann på hvem SAS henvender seg til, men jeg håper (og regner med) at SAS greier å ha en variasjon, så de i alle fall et par ganger i løpet av desember treffer innenfor alle målgrupper.

sas.dk og sas.se kjører Chicago-"tilbud" i bookingklasse T, men samme priser er tilgjengelig fra Norge også til den nette sum av rundt 5000 kr.

En antydning om hva man kan vente fra sas.dk ligger som meta-tag i HTML-siden:
Julekalender_Dubai;
Julekalender_Barcelona-795;
Julekalender_New-Delhi;
Julekalender_Nice-695;
Julekalender_New-York;
Julekalender_Washington;
Julekalender_Amsterdam-495;
Julekalender_Bruxelles-495;
Julekalender_Rom-795;
Julekalender_London-495;

Hvis informasjonen i HTML-tag'en er riktig så ser det jo ut som danskene skal få kose seg med tilbud på flyreiser, noe vi her på berget har sett lite av foreløpig.

Dette er jo dårlige saker. Jeg gikk inn og kikket på priser og for å finne ut hvilket hotell det er snakk om. Jeg fikk opp følgende info om hotell: "Det 3*** Chrysos Hotel er et økonomisk, enkelt alternativ midt i London, i nærheten av Chelsea og Kensington. Det er ikke langt fra hotellet til Paddingtons jernbanestasjon. Hotellet har resepsjon m ."

Det stod noe mer, men det er jo iallefall betryggende at hotellet har resepsjon....:) Når det står et "økonomisk, enkelt alternativ" så blir jeg umiddelbart meeeeget skeptisk. Det er også i nærheten av både Chelsea, Kensington og Paddington.... Hotellet ligger ved Paddington, så hvorfor ikke inkludere Mayfair, Soho, Covent Garden, og det meste av det sentrale London som er minst like nærme som Chelsea....:drunk:

Et annet hotell jeg fikk om med andre datoer er Best Western Burns hotel (i nærheten av Earls Court).

Pris for 2 netter og t/r fra TOS var på kr. 4540,- (BW Burns Hotel). Jeg betviler at noen av disse hotellene er verdt mer enn 6-700 kr per natt, så da er flyprisen på rundt 3000,- t/r som ikke er noe spesielt rimelig.

BW Burns har jeg bodd på, helt greit hotell med grei plassering. Helgepris er rundt GBP 55. I helgene kan man få sentrale 4/5-stjernes for noen få kroner mer.

Hvis BW Burns ligger på ca 55 pund pr natt så betyr det at flybilletten i ditt eksempel ligger på i underkant av 3500 kr (TOS-LHR) hvis man kjøper pakke.

Kjøper man billettene separat så ligger de på ca 2900 kr kjøpt hos enten WIAS eller sas.no (ut fredag og hjem søndag (tidlig...) i februar 09).

Så moralen er: Kjøp flybilletter og hotellopphold hver for seg og spar ca 600 kr pr pers i forhold til å kjøpe pakken til SAS. Sikkert enda mer å spare hvis dette ikke hadde vært et julekalendertilbud... et lite tankekors...

Vel, har naa faatt e-post tilbake fra SAS vedr opptjening.

Fra skandinavia: Intercont = T klasse
Sverige, short haul: V klasse
Norge, Danmark, short haul: O klasse

Fra Chicago i dag: WAW: 742 USD all in

Back