SAS Julekalender 2008

Fikk du noe fornuftig svar på hvorfor SE får 100% når resten får bare 25%?

Fornuft og SAS passer av og til ikke i samme setning ;)

Men grunnen er vel at vi har 4 forskjellige selskaper og at SE har bestemt at i Sverige skal det vaere V, mens de andre har valgt O.

Tips: har virkelig ingen av dere sjekket prisene på kun flyreisen i de daglige tilbudene? ;)

Jo da, sjekket nå og det er ikke noe spesielt med dem, :angry: de er akkurat som de pleier. Absolutt laveste pris t/r London er 1496 kroner. Men da må du reise midt i uken og som oftest ta 0720- flyet hjem. Det var det også før julekalenderen.

Hva tenker du på?

Ja ja.. Jeg ventet i spenning og hadde benyttet SAS dersom det hadde blitt 100% poeng. SAS er clueless naar det gjelder USA. Alle flyselskapene her gir 100% poeng og naar man kjoerer supersalg, julekalendere, en tradisjon som folk faktisk LIKER, misbruker man en sjanse til aa haave inn masse grunker fra verdens stoerste flymarked. SAS er ogsaa langt fra up to speed naar det gjelder prisene over atlanteren. 750 dollar billig?? Not even close...

Og jeg ventet paa SAS, som vanlig ble man skuffet. Fikk denne e-posten fra LH i dag:

December 02, 2008

Dear Mr Danielsen,

In the spirit of the season, we present a special gift for our newsletter subscribers - but don't wait until the holiday to unwrap it. Save today by purchasing one of our special one-day sale fares a full day before they are revealed to the general public on Dec 3. Plus, you'll also receive a $100* promotional code for additional savings. Seats and codes are limited, so book now and save big.

Som sagt, saa gjort. 5 koder sikret, 5 billetter blir kjoept hos LH istedetfor SAS. En allerede billettert: ORD-MAN til 486 USD all in (586- rabatt)

Skjønner ikke hvorfor SAS benytter hoteller som ifølge tripadvisor både har bed bugs, uklar beliggenhet og dårlig standard. Hvorfor ikke bruke sine "egne" SAS-hoteller, tilby en avgang senere enn 07.20 på en søndag - og heller prise reisen litt opp... Slik at opplevelsen totalt sett blir god - og man får lyst til å bestille via SAS igjen.

Hvorfor ikke fokusere paa FLYBILLETTER og tilby en hotelpakke i step 2 av bestillingen med godt utvalg?? Forvirrende for kundene saann som det er naa

Dagens tilbud fra SK til Scanair avdeling vest er:

Tur/retur New York/Washington/Chicago - Warsaw for 349 USD +taxes/fees
Tur/retur Seattle - Warsaw for 364 USD + taxes/fees

Reiseperiode: 26. desember 2008 - 2. april 2009

Jaja .. gi dem noen dager til ... vi har ennå ikke sett hva gutta til CK disker opp med .. har du prestasjonsangst, Christian? :p

Dagens tilbud fra SK til Scanair avdeling vest er:

Tur/retur New York/Washington/Chicago - Warsaw for 349 USD +taxes/fees
Tur/retur Seattle - Warsaw for 364 USD + taxes/fees

Reiseperiode: 26. desember 2008 - 2. april 2009

.. og hva er totalprisen? Så akkurat AA med kanonpris ($332) ATL-MAN vv. på Orbitz ... men skatter/avgifter dro totalprisen opp i nesten 800 ... :drunk:

Når vi er så godt i gang så slenger jeg sas.dk sitt tilbud i luke nr 2 :)

CPH-ORD for 3995 DKK tur/retur

Reiseperiode: 7.januar 2009 - 28.mars 2009.

.. og hva er totalprisen? Så akkurat AA med kanonpris ($332) ATL-MAN vv. på Orbitz ... men skatter/avgifter dro totalprisen opp i nesten 800 ... :drunk:

Gjorde et kjapt søk på EWR-WAW i februar 2009 og endte opp med 745 USD som laveste totalpris, dvs ca 5300 NOK. Er kanskje ikke noe å rope hurra for dette heller?

Som sagt, saa gjort. 5 koder sikret, 5 billetter blir kjoept hos LH istedetfor SAS. En allerede billettert: ORD-MAN til 486 USD all in (586- rabatt)

Om du stikker innom Manchester i løpet av de to siste ukene i mars så kan vi ta oss en øl eller tre...:)

Vel, har naa faatt e-post tilbake fra SAS vedr opptjening.

Fra skandinavia: Intercont = T klasse
Sverige, short haul: V klasse
Norge, Danmark, short haul: O klasse

Fra Chicago i dag: WAW: 742 USD all in

Det betyr at den årlige MR i jan/feb starter fra ARN og at man må vente på CDG, NCE evnt. MXP dukker opp i lukene.

For øvrig er jeg helt enig med Tommy om at SAS forkludrer de forhåpningene som markedet har/hadde til Julekalenderen. Fortsetter tilbudene fram til den 24 å ligge på samme nivå, vil neste års Julekalender bli uåpnet hos flere enn SAS setter pris på. Så sant de ikke har tenkt å sette ytterligere fly på bakken og kun konsentrere seg for en håndfull destinasjoner for da blir behovet noe mindre for å promotere billige flybilletter.
Nei, la oss krysse fingerne å håpe på at SAS i løpet av kort tid blir innlemmet i en storfamilie.

og

Det er 3. desember,
og dagens luke åpner kl 9!

Paris

Fly
fra 587,-én vei

Reiseperiode: 15. januar - 31. mars
Priseksempel fra Oslo

Jaja, ikke pakketur i dag, men tilbudet var da ikke all verden...
Og som vanlig er disse prisene på håpløse dager. Ikke mulig med en weekendtur med disse prisene.

Last edited:
Norwegian har priser til Paris-Orly for 405 kr pr vei. Sikkert ikke mulig med helgeturer der heller, men prisen er i alle fall konkurransedyktig i forhold til julekalenderen til SAS Norge.

Prisene er klart høyere enn ifjor, og da kunne man få dem på de aller fleste avgangene, og få 100 % EB.

Det er 3. desember,
og dagens luke åpner kl 9!

Paris

Fly
fra 587,-én vei

Reiseperiode: 15. januar - 31. mars
Priseksempel fra Oslo

Jaja, ikke pakketur i dag, men tilbudet var da ikke all verden...
Og som vanlig er disse prisene på håpløse dager. Ikke mulig med en weekendtur med disse prisene.

Fra CPH så det ut som om det var helt OK å få plass til en slags weekend i januar til Paris, og siden vi allerede hadde bestemt oss for det, bare ennå ikke kommet så langt som å bestille (fra AF var planen - da 1800 t/r faktisk var rimeligst, selv med saturday night stay etc) - så under 1100DKK for t/r er rimelig greit synes jeg. Ikke noe å hoppe i været over, men siden vi allerede hadde bestemt oss for Paris i januar (og tom booket hotell) blir det nok en julekalenderbooking i løpet av kvelden.

Og btw, skal jeg opprettholde noen Star-status til neste år blir det kvalifisering på segments(jada, Tommy!)... Hvorfor har ikke Eurobonus segment-kvalifisering i tillegg til normal kvalifisering? Jeg får jo hele 125 miles for mine flighter OSL-CPH, hadde vel fått 150 EB-poeng. Hadde Eurobonus tilbudt segmentkvalifisering, event mer miles bak gardinen hadde jeg muligens skiftet ut UA. Det eneste som muligens drar opp milesene er hvis jeg skulle finne på å fly US over dammen neste gang, men trives godt med CO... Men okkesom om jeg har transfer på PHL eller EWR.

Last edited:
Back