SAS - generelt om booking, priser m.v.

Hei, jeg skal fly OSL-ARN-EWR på mandag, men SK482 (OSL-ARN KL 07:35) er borte fra booking fra SAS.no

Er det normalt, eller vil flygningen fortsatt skje?

Ifølge kundesenteret så er det ingen endringer, eller kommer den senere i helga?


De selger i hvert fall ikke billetter til den.

ec5a1c218a6749a754845341460edf41.png
 
Jeg tipper det er fullbooket. Folk har sikkert sikret seg ifht. mulig strek (fra tirsdag) eller så der det noe annet som skjer i Stockholm. SK482 går ofte tilbake som SK483 og den kan bookes. Hos Norwegian er det helt fullbooket hele dagen til ARN.
 
Last edited:
Hei, jeg skal fly OSL-ARN-EWR på mandag, men SK482 (OSL-ARN KL 07:35) er borte fra booking fra SAS.no

Er det normalt, eller vil flygningen fortsatt skje?

Ifølge kundesenteret så er det ingen endringer, eller kommer den senere i helga?

Den er smekkfull og derfor vises den ikke.
 
Hva skjer om kun 2 av 3 sjekker inn og reiser ut på en t/r reise, men alle 3 ønsker å reise hjem? Blir det problemer eller bør det være uproblematisk?
 
Hva skjer om kun 2 av 3 sjekker inn og reiser ut på en t/r reise, men alle 3 ønsker å reise hjem? Blir det problemer eller bør det være uproblematisk?

Tidligere informasjonssjef i SAS K.M. Johansen uttalte for noen år siden at de ikke autokansellerer returbilletten ved reiser innen Europa. På Intercont gjør de det, men kan ikke garantere at de ikke har endret praksis innen Europa.
 
Noen som kan finne ut hvorfor juleflighten til Miami fa Oslo (SK955 - 23DEC) ikke kan bookes i Business eller Pluss? Svaret er jo ofte "at det er fullt" - men det var en del ledige plasser for noen dager siden.

Gracias.
 
Noen som kan finne ut hvorfor juleflighten til Miami fa Oslo (SK955 - 23DEC) ikke kan bookes i Business eller Pluss? Svaret er jo ofte "at det er fullt" - men det var en del ledige plasser for noen dager siden.

Gracias.


PNG image.png
Lite til salgs i hvert fall
 
Noen som kan finne ut hvorfor juleflighten til Miami fa Oslo (SK955 - 23DEC) ikke kan bookes i Business eller Pluss? Svaret er jo ofte "at det er fullt" - men det var en del ledige plasser for noen dager siden.

Gracias.

Mye ledig på flighten, så dette lukter kansellering, eller noen andre krumspring, flybytte, eller hvem vet.
 
Mye ledig på flighten, så dette lukter kansellering, eller noen andre krumspring, flybytte, eller hvem vet.

Hmm.. får håpe det bare er flybytte da, de ar jo satt opp med A350 fra OSL. Mye rart med MIA flightene nå. Har seks flighter hvor det enten er stappet, eller så sitter jeg/vi nesten alene.
 
Det er også satt opp en CPH-MIA den dagen, så en av de ryker vel?

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Da har de kanskje stokket om på avgangene. Blir nok overført dit, de som er booket. De gjorde det samme tidligere i høst.
 
Snakket med en dame i SAS chatten under 30% salget eurobonus og avtalte at jeg skulle fly BGO-OSL-MUC ned en onsdag med retur MUC-CPH-OSL en mandag og hjem OSL-BGO tirsdag ettermiddag.

Så når jeg hadde ringt inn og betalt at OSL-BGO legget manglet. Noen ideer til hvordan jeg kan få ordnet dette? Må jeg virkelig bestille ny billett OSL-BGO legget?
 
Da har de kanskje stokket om på avgangene. Blir nok overført dit, de som er booket. De gjorde det samme tidligere i høst.

Forventer lite sympati og fakkeltog - men ganske irriterende. Det er godt over 10.000 per person i monkey for billettene som jeg har booket, og produktet "direkte i eoc med tre unger avgang 09.55", kontra "avgang 07.10 med mellomlanding i CPH" er ganske forskjellig.. Da er 54.000 kroner mye.
 
Forventer lite sympati og fakkeltog - men ganske irriterende. Det er godt over 10.000 per person i monkey for billettene som jeg har booket, og produktet "direkte i eoc med tre unger avgang 09.55", kontra "avgang 07.10 med mellomlanding i CPH" er ganske forskjellig.. Da er 54.000 kroner mye.


Er ikke det godt over 50% sjanse for endring på den ruten? Uten at det hjelper deg noe
 
Hadde samme styret på en tur i februar, de drev å justerte slyngene i forkant så direkte ble til via ARN. Da så vi også at det tilsynelatende var satt opp "dobbelt" noen dager med både ARN og OSL avgang, før den ene ble kansellert.
 
Hmm.. Har A350 blitt den nye A340 på bookinger? Dvs. at den blir kansellert.

FIkk omboking nå på en annen MIA tur som er i Februar - Nå er direkteflighten fra OSL gjort om til A350, og avreise drekte til MIA 13.15? Det er jo også en merkelig USA tid hvor man lander så "sent som" 17.35.

Hjemreisen her (Via CPH) er plutselig forandret til avresie fra MIA til 19.40 - som er egentlig en genial avreisetid fra USA, og flyet til A350.

Er ikke A350 på vei ut av flåten?

SÅ nå her jeg fire flighter til og fra MIA hvor alle er bare merkelige, og man mistenker at alle fire blir kansellert?

Et annet sprøsmål - Billettene er betalt Business Smart - burde man ikke da kunne booke seg via EWR hvis man ønsker dette?
 
Er ikke A350 på vei ut av flåten?

Nei, ikke per dags dato, selv om om en av maskinene sendes tilbake til eieren

Dog er vel "problemet" mer MIA-ruten, som virker være kronisk ustabil både når og hvor den går fra. Den er jo definitivt SAS sin "Florida man" :stir
 
Back
Top