SAS - generelt om booking, priser m.v.

Det er fordi det ikke er flere seter å selge og fordi det muligens er endret fra 350 til 330. Det er ihvertfall 330. Noen få ledige i Plus, men resten er overbooket.

Imponerende belegg på den ruten - litt rart at de kutter den før planlagt.
 
Kjempetrøkk på MIA ruten om dagen ja og 17/2 er jo når halve Norge har vinterferie. Av en eller annen grunn har SAS byttet fra A350 til A330 på MIA i denne høysesongen, mens Chicago får A350 fra da av. Kombien av disse to tingene kan fort bli litt overbooking.
 
Otravo group - Eier av blant annet Tripmonster er konkurs.

Min niese har en reise BKK-CPH-BGO 30 Jan. SAS har nå kansellert flyet CPH-BGO.

De nekter å booke om reisen, og ber om å kontakte reisebyrået.

Når jeg spør på chatten hva vi skal gjøre når reisebyrået er konkurs, får man dette til svar…

"det vet jag tyverr inte"

Ba om å få chatte med en leder, men det var også helt umulig. Fantastisk!
 
Otravo group - Eier av blant annet Tripmonster er konkurs.

Min niese har en reise BKK-CPH-BGO 30 Jan. SAS har nå kansellert flyet CPH-BGO.

De nekter å booke om reisen, og ber om å kontakte reisebyrået.

Når jeg spør på chatten hva vi skal gjøre når reisebyrået er konkurs, får man dette til svar…

"det vet jag tyverr inte"

Ba om å få chatte med en leder, men det var også helt umulig. Fantastisk!

Og det er derfor man skal unngå sånne humbug kompanier. Kanskje prøve reiseforsikringen? Evt om reisen er betalt med et kredittkort er kortselskapet også en vei å gå for å kunne få en refusjon i det minste.
 
Otravo group - Eier av blant annet Tripmonster er konkurs.

Min niese har en reise BKK-CPH-BGO 30 Jan. SAS har nå kansellert flyet CPH-BGO.

De nekter å booke om reisen, og ber om å kontakte reisebyrået.

Når jeg spør på chatten hva vi skal gjøre når reisebyrået er konkurs, får man dette til svar…

"det vet jag tyverr inte"

Ba om å få chatte med en leder, men det var også helt umulig. Fantastisk!

Det stemmer i grunn det, at det er der man har kjøpt billetten, som står ansvarlig. Og når de er konkurs har man et problem. Dog har hun betalt med kredittkort så får man prøve få tilbake penger derfra
 
Bare et tidsspørsmål før de andre flightene ryker også.
Gå til kredittkortselskapet. Vare ikke levert.
 
Takk for svar alle sammen. Skal be henne om å ta reklamasjon via kredittkort.

Har bestilt en ny billett med Norwegian. Blir uansett 5 timer på Kastrup.
 
Mye av dette er med bakgrunn i lav kapasitet. Det er lite 'open skies' i Østen, så vrient å justere kapasiteten etter markedet. Og det forplanter seg til de viktigste hubbene, som Dubai og Qatar.

Litt off topic, men kan du forklare dette nærmere?
Jeg var av den oppfatning at under covid så var det overkapasitet og flyselskapene satt fly og personell på bakken. Emirates satt vel en haug av sine a380 fly på bakken pre covid også.
Nylig leste jeg at det var stort behov for flere fly og produsentene ikke klarte å levere nok fly.

Er det virkelig SÅ mange fler som ønsker å reise nå i 23 enn i pre covid tid slik at prisene går i taket?
 
Det er bilaterale avtaler som avgjør kapasiteten i mange asiatiske markeder. SAS har f.eks. bare lov til å fly en gang i uka til PVG.

Derfor er det vanskelig å justere kapasitet etter behov.
 
Det er bilaterale avtaler som avgjør kapasiteten i mange asiatiske markeder. SAS har f.eks. bare lov til å fly en gang i uka til PVG.

Derfor er det vanskelig å justere kapasitet etter behov.

SAS er oppe i 2 ukentlige til Shanghai den siste tiden, tirsdag og fredag. Ettersom den gikk daglig før covid må det vel være håp om at den kan øke på sikt, etterspørselen er fortsatt et spørsmålstegn.

Forøvrig; jeg ser prisene er helt koko CPH-PVG, 20K t/r laveste jeg så i februar i SAS Go. Er dette fordi flyene er fulle?
 
Forøvrig; jeg ser prisene er helt koko CPH-PVG, 20K t/r laveste jeg så i februar i SAS Go. Er dette fordi flyene er fulle?

Ja, og det gjelder ikke bare SAS. Priser og belegg har vært hinsides siden de stengte ned første gang, mye pga kinesere som vil hjem.
 
Ja, og det gjelder ikke bare SAS. Priser og belegg har vært hinsides siden de stengte ned første gang, mye pga kinesere som vil hjem.

Det var vel litt av det samme vi så til USA når det åpnet opp i fjor. Og i og for seg en del andre plasser også. Husker det ikke bare var vanskelig å finne en fornuftig priset billett til USA sist forsommer og sommer. Det kunne være vanskelig å finne en businessbillett overhodet enkelte ganger.

Men når det roet seg så roet det seg så det suste.
 
I går opplevde jeg faktisk at Gunilla åpnet to seter for oss på bonus i biz hvor det ikke var ledige bonus-seter i det hele tatt. Det skulle jo være en Diamant perk opprinnelig?

Da blir det to trone-seter fra Washington i en A321LR under kirsebær-blomstringen.
 
Jeg var i DC under blomstringen i 2022. Veldig flott skue. Ta med jakke… temperatur fra 20 grader på ankomstdag, til ned mot 0 i de 6 dagene jeg var der…


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
I går opplevde jeg faktisk at Gunilla åpnet to seter for oss på bonus i biz hvor det ikke var ledige bonus-seter i det hele tatt. Det skulle jo være en Diamant perk opprinnelig?

Da blir det to trone-seter fra Washington i en A321LR under kirsebær-blomstringen.

Det har vel aldri vært annet enn Pandion fordel, men Vibeke som satt på Diamantmailen i Danmark kunne fikse underverker når hun var i godt humør.

Hvem snakket du med for å fikse setene?
 
Det har vel aldri vært annet enn Pandion fordel, men Vibeke som satt på Diamantmailen i Danmark kunne fikse underverker når hun var i godt humør.

Hvem snakket du med for å fikse setene?

Jeg skvatt faktisk..

Setene velge jeg bare selv online - trone setene var open for grabs (EBD på far og EBG på arving)
 
I går opplevde jeg faktisk at Gunilla åpnet to seter for oss på bonus i biz hvor det ikke var ledige bonus-seter i det hele tatt. Det skulle jo være en Diamant perk opprinnelig?
SAS har generelt sluppet en del nye bonuss-seter til USA på vårparten siste ukene. De hadde (en periode) et rullerende ca 4mnd vindu for når de slapp seter...dvs fire mnd frem i tid så det dryppet ut ting daglig
 
SAS har generelt sluppet en del nye bonuss-seter til USA på vårparten siste ukene. De hadde (en periode) et rullerende ca 4mnd vindu for når de slapp seter...dvs fire mnd frem i tid så det dryppet ut ting daglig

Disse var ikke sluppet, seneste samme dagen letet jeg etter alternative ruter hjem fra IAD og Gunilla sa der ikke var noe ledig, men hun skulle fikse. Det blir United Polaris til IAD.
 
Disse var ikke sluppet, seneste samme dagen letet jeg etter alternative ruter hjem fra IAD og Gunilla sa der ikke var noe ledig, men hun skulle fikse. Det blir United Polaris til IAD.

Men ringte du bare inn til vanlig telefonnummeret og snakket med Gunilla som tilfeldigvis var snill og fikk noen til å åpne to seter i business?
 
Sitter å ser på USA billetter. Får opp endel alternativer med SAS til EWR og videre med American. Hvilket samarbeid ar SAS og AA? Fullverdig interline der jeg og bagasje er sjekket inn helt frem? Ja jeg vet bagasjen må fortolles på EWR.
 
Back
Top