SAS - generelt om booking, priser m.v.

Nei, ikke per dags dato, selv om om en av maskinene sendes tilbake til eieren

Dog er vel "problemet" mer MIA-ruten, som virker være kronisk ustabil både når og hvor den går fra. Den er jo definitivt SAS sin "Florida man" :stir

Ha ha..

Ser også noe annet rart - Direktelfighten til MIA lille julaften ligger ute til 2048 kroner som er helt merkelig lavt (en brøkdel av hva vi måtte betale) for en dag hvor prisene til alt av syden nå er helt bananas. (Sjekk Tenerife eller Phuket 23DEC)

Og ikke nok med det.. (kjære kunde) - så er det mye ledig bonus i Business fra MIA i Februar.

Ja ja.. Nok om det.
 
Hvis jeg velger voucher på forsinket SAS fly over 3 timer får jeg da dobbel verdi på voucherene? Eller tar dere ut €250 i cash?
 
Hmm.. Har A350 blitt den nye A340 på bookinger? Dvs. at den blir kansellert.

FIkk omboking nå på en annen MIA tur som er i Februar - Nå er direkteflighten fra OSL gjort om til A350, og avreise drekte til MIA 13.15? Det er jo også en merkelig USA tid hvor man lander så "sent som" 17.35.

Hjemreisen her (Via CPH) er plutselig forandret til avresie fra MIA til 19.40 - som er egentlig en genial avreisetid fra USA, og flyet til A350.

Er ikke A350 på vei ut av flåten?

SÅ nå her jeg fire flighter til og fra MIA hvor alle er bare merkelige, og man mistenker at alle fire blir kansellert?

Et annet sprøsmål - Billettene er betalt Business Smart - burde man ikke da kunne booke seg via EWR hvis man ønsker dette?

Tikket inn noen nye forandringer nå, denne gangen til det positive - Nå er juleturen egentlig perfekt hvor direkte OSL-MIA går 09.45 med ankomst 14.05 og hjemreisen er nå ufattelig deilige 19.00 fra MIA og lander 10.00 i Oslo.. Da snakker vi perfekt nattflight. Men, noe sier meg at dette ikke er bankers.
 
Booking class D / SAS Plus Pro: hvor lang tid før avgang har man mulighet å kansellere og likevel få full refusjon? Blir beløp automatisk tilbakeført , eller må man søke?
 
Booking class D / SAS Plus Pro: hvor lang tid før avgang har man mulighet å kansellere og likevel få full refusjon? Blir beløp automatisk tilbakeført , eller må man søke?

Sas Pluss Pro får en vel full refusjon for selv etter at flighten har gått.
Mener en må be om tilbakebetalingen, at ingen automatikk i det.
 
Skikkelig rookie-spørsmål, men har aldri gjort dette før. Har en tur som ble ombooket og skal nå fly utenlands, men via SVG.

Det er 50 min mellom flyene og insjekket bagasje - jeg regner med det er temmelig smooth - men hva skjer på utenlands SVG? Er det Tax-Free til Dragen? Det er vel ikke lounge antar jeg.

Takker.
 
Skikkelig rookie-spørsmål, men har aldri gjort dette før. Har en tur som ble ombooket og skal nå fly utenlands, men via SVG.

Det er 50 min mellom flyene og insjekket bagasje - jeg regner med det er temmelig smooth - men hva skjer på utenlands SVG? Er det Tax-Free til Dragen? Det er vel ikke lounge antar jeg.

Takker.

Om du skal fra Norge til utlandet blir bagasjen sendt videre som normalt. Motsatt vei må du som man gjorde før på OSL at man må ta ut bagasjen og sende den videre innenriks. Taxfree finnes på SVG både ved avgang og ankomst utlandet i følge deres egne nettsider. Antar den er åpen ved alle flyginger til og fra utlandet. Skal du videre innenriks så får du varene forseglet og går gjennom sikkerhetskontrollen på vanlig måte.
https://avinor.no/en/airport/stavanger-airport/shopping-and-food/shopping/#all

Siden SVG ikke er særlig stor er iallefall 50 min mer enn nok om du skal fra innlandet til utlandet. Motsatt fall kan det være litt knapt om bagasjen er treg (gjort den øvelsen en gang på TOS fra LYR, men da skal liksom alle videre til OSL på det samme flyet som regel og da må det på en måte vente). Om du likevel skulle misse flyet motsatt fall da så er det jo en trøst i at det er hyppige fly på strekket SVG-OSL og kanskje maks to timer å vente på neste avgang om det er en på hverdag.
 
Last edited:
Google er min nest beste venn etter forumet..

Ser forøvrig at loungen slipper in folk med "Dragon Pass".. Da slipper i alle fall kona inn.

Diverse bankkort gir inngang. Amex Plat (evt gull som har fire innfanger pr år). Ebd/Ebg om du flyr Widerøe.
 
Mye ledig på flighten, så dette lukter kansellering, eller noen andre krumspring, flybytte, eller hvem vet.

Hmm.. sorry for maset. Noen som kan "sjekke litt" på denne avgangen? Den står fremdeles oppført fra Oslo og med A350. Det jeg ser på SAS er at Plus virker fullt, en del ledig på biz og masse ledig på monkey - stemmer det? Da er vel sjansen for at vi i monkey får jackpot på budet til biz ganske lav?

SK955 23DEC
 
Hmm.. sorry for maset. Noen som kan "sjekke litt" på denne avgangen? Den står fremdeles oppført fra Oslo og med A350. Det jeg ser på SAS er at Plus virker fullt, en del ledig på biz og masse ledig på monkey - stemmer det? Da er vel sjansen for at vi i monkey får jackpot på budet til biz ganske lav?

SK955 23DEC

5 stk trorjeg kan bli problematisk - men det kommer vel an på hvor mange som byr også. Men fortsatt noen få ledige seter foran ..
 
Spørsmål til noen som har litt mer peiling enn meg…
Skal til Italia til sommeren, og har så smått begynt å se på alternativer. Overraskende nok var SAS pluss smart billigste alternativ på snaut 19000 for 4 pers. Flyr og Norwegian lå på hhv ca 20000 og 25000. Er det noen grunn til å tro at dette vil endre seg veldig utover våren? Bør jeg drøye med å bestille eller bare hive meg på nå? Jeg har alltid en viss frykt for at ting skal bli fullbooket…
 
Fantastisk spinville priser (eller var det for billig før?) til AGP med SK nå..

Sjekker høstferien og det er dyrere for familien SUD å fly til Malaga enn Miami/Tokyo/Dubai..

Hva skjer? Går de prisene ned etterhvert?

Note: Til og med Flyr skal ha 30k for familien opp og ned..
 
Med alt hva som skjer i verden så tror jeg vi på berget her har blitt mer skeptiske til å dra langt på ferie. Virker som de fleste ønsker å holde seg i Europa.
Men de prisene som ønskes for fly i disse dager er ikke mulig å opprettholde. Med folks økte livskostnader så vil det ende med at færre reiser.
Jeg ser at reiser til f eks Dubai har gått opp med 3x siden i fjor og Thailand med nesten 2x (1,5?).
 
Fantastisk spinville priser (eller var det for billig før?) til AGP med SK nå..

Sjekker høstferien og det er dyrere for familien SUD å fly til Malaga enn Miami/Tokyo/Dubai..

Hva skjer? Går de prisene ned etterhvert?

Note: Til og med Flyr skal ha 30k for familien opp og ned..


Det var litt sånn på denne tiden i fjor til NCE sommeren 2022. Men så plutselig falt prisene igjen
 
Jeg ser at reiser til f eks Dubai har gått opp med 3x siden i fjor og Thailand med nesten 2x (1,5?).

Mye av dette er med bakgrunn i lav kapasitet. Det er lite 'open skies' i Østen, så vrient å justere kapasiteten etter markedet. Og det forplanter seg til de viktigste hubbene, som Dubai og Qatar.
 
Fantastisk spinville priser (eller var det for billig før?) til AGP med SK nå..

Sjekker høstferien og det er dyrere for familien SUD å fly til Malaga enn Miami/Tokyo/Dubai..

Hva skjer? Går de prisene ned etterhvert?

Note: Til og med Flyr skal ha 30k for familien opp og ned..

Tror det er trygt å vente med å bestille denne, det kan være lagt inn makspriser og lignende på dette tidspunktet.
 
Skjera? Flyr direkte til Miami 17 februar og kjekket meg med dette overnfor en bekjent - han trodde ikke det gikk noen direkte MIA rute og sjekket på SAS.no. Der ligger faktisk ikke SK955 inne på denne dagen i noen klasser, mem min bestilling ligger fint og ulmer, og det er fremdeles 9 ledige seter forann. Er flyet fullt, eller skal de gjøre noe med flighten?

Dejavu til juleflighten, men nå er jeg ikke bekymret for upgrades da jeg sitter trygt i 2A og sanker doble poeng.
 
Skjera? Flyr direkte til Miami 17 februar og kjekket meg med dette overnfor en bekjent - han trodde ikke det gikk noen direkte MIA rute og sjekket på SAS.no. Der ligger faktisk ikke SK955 inne på denne dagen i noen klasser, mem min bestilling ligger fint og ulmer, og det er fremdeles 9 ledige seter forann. Er flyet fullt, eller skal de gjøre noe med flighten?

Det er fordi det ikke er flere seter å selge og fordi det muligens er endret fra 350 til 330. Det er ihvertfall 330. Noen få ledige i Plus, men resten er overbooket.
 
Back
Top