Re: Vegas-tråden
Har egentlig et SAS-spesifikt spørsmål, men det gjelder reise OSL-LAS t/r så tar det i denne tråden.
Case er at jeg planlegger å reise OSL-LAS, selve reisen blir ikke før Q1-2017 så jeg har god tid, men planlegger å bestille over påske så trenger litt input.
Spørsmålet er egentlig hvor kan jeg bestille en reise med spesifikk routing. På grunn av status og ok reiseruter ønsker vi å fly SAS, så andre alternativer er relativt uinteressant (så lenge pris er relativt ok).
Case #1 - utreise OSL-LAS. Ønsker å fly ARN-LAX med SAS-Plus over dammen.
* Jeg kan søke OSL-LAX, og får da opp priser og ruter, og alt ser ok ut.
* Legger jeg inn OSL-LAS så får jeg aldri opp routing via LAX, bare via EWR, ORD, etc.
Case #2 - hjemreise LAS-OSL. Ønsker å fly SFO-CHP med SAS over dammen, dette da avgangen er sent på dagen og at vi ønsker å fly et langt strekk (+9t) over atlanteren kontra eks LAS-ORD-CPH
* Jeg får opp LAS-SFO-CHP-OSL som alternativ
* Jeg ønsker å ha lengre layover i SFO enn 1t 15min som kommer opp, dette for å være mer sikker på å rekke connecting flight. Vet at Virgin Atlantic har flere tidligere LAS-SFO flighter og det er ønskelig å reise med en av dem.
* SAS-Plus er ønskelig men ikke for enhver pris.
Er det noen websider som lar meg søke på gitte routinger?
Er det noen websider som lar meg søke på SAS-Plus seter?
Er eneste alternativ å ta kontakt med SAS/Widereøe på telefon, og gjøre bestilling via telefon? Eller?