SAS - generelt om booking, priser m.v.

SAS og Shanghai

Er det noen som har en formening om hvorfor man ikke kan søke på TOS-Shanghai på sas.no? Det er imidlertid mulig å søke om OSL-PVG på de aktuelle datoene (og det er mulig å finne tilslutningsfly fra TOS de aktuelle dagene).

Det er mulig å søke på SAS sine avganger fra TOS (via OSL og CPH) til PVG på Via Egencia sine sider, men altså ikke på sas.no.
 
Re: SAS og Shanghai

Aner ikke, men det er flere slike mangler. F.eks. er det ikke mulig å bestille New York via Stockholm på SAS.no.
 
Re: SAS og Shanghai

Er det noen som har en formening om hvorfor man ikke kan søke på TOS-Shanghai på sas.no? Det er imidlertid mulig å søke om OSL-PVG på de aktuelle datoene (og det er mulig å finne tilslutningsfly fra TOS de aktuelle dagene).

Det er mulig å søke på SAS sine avganger fra TOS (via OSL og CPH) til PVG på Via Egencia sine sider, men altså ikke på sas.no.

Det funger noenlunde på Widerøe sine sider, men ikke helt optimalt
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Mulig at det er lagt begrensninger fordi at det ikke er mulig å unngå nattestopp på enten OSL, eller CPH på vei hjem.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Mulig at det er lagt begrensninger fordi at det ikke er mulig å unngå nattestopp på enten OSL, eller CPH på vei hjem.

Det ser faktisk ut som at det kanskje er et problem med dette på returen, ja.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Prøvde TOS-LAX under VIP salget uten hell (ingen flighter), men når jeg søkte etter bonusbilletter kom det opp muligheter via ARN med overnatting i Oslo på utreisen. Vanlig søk på sas.no ga via EWR i juli, men ingen treff i november. Det er vel ikke lastet opp nok connections på sas.no.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Det letteste blir vel da å legge inn to bestillinger,å deretter få
dem slått sammen på flyplassen.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Prøvde TOS-LAX under VIP salget uten hell (ingen flighter), men når jeg søkte etter bonusbilletter kom det opp muligheter via ARN med overnatting i Oslo på utreisen. Vanlig søk på sas.no ga via EWR i juli, men ingen treff i november. Det er vel ikke lastet opp nok connections på sas.no.

Når du søkte på TOS-LAX, fikk du opp LAX som alternativ i destinasjonsfeltet og så ingen flighter på de aktuelle datoene? Når jeg skriver inn Shanghai (eller PVG) inn i destinasjonsfeltet så kommer det "Ingen match funnet". Når jeg endrer utreisested til OSL så kommer PVG imidlertid opp.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Det letteste blir vel da å legge inn to bestillinger,å deretter få
dem slått sammen på flyplassen.

Joda, det er mulig. Jeg tror imidlertid at alternativet er å ta dette via reisebyrået.:)
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Når du søkte på TOS-LAX, fikk du opp LAX som alternativ i destinasjonsfeltet og så ingen flighter på de aktuelle datoene? Når jeg skriver inn Shanghai (eller PVG) inn i destinasjonsfeltet så kommer det "Ingen match funnet". Når jeg endrer utreisested til OSL så kommer PVG imidlertid opp.



Jepp, fikk opp LAX i destinasjonsfeltet.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Mulig at det er lagt begrensninger fordi at det ikke er mulig å unngå nattestopp på enten OSL, eller CPH på vei hjem.

Det ser faktisk ut som at det kanskje er et problem med dette på returen, ja.

Det er mulig å reise ut uten overnatting, men selv om jeg velger en vei så kommer ikke Shanghai opp som destinasjon når TOS er valgt som utreisested ("Ingen match funnet"). Dette er derfor neppe problemet. Jeg finner nok en løsning på dette som involverer å kjøpe billett fra andre enn SAS sin egen side (hvis det nå blir tur i det hele & store).
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Det er mulig å reise ut uten overnatting, men selv om jeg velger en vei så kommer ikke Shanghai opp som destinasjon når TOS er valgt som utreisested ("Ingen match funnet"). Dette er derfor neppe problemet. Jeg finner nok en løsning på dette som involverer å kjøpe billett fra andre enn SAS sin egen side (hvis det nå blir tur i det hele & store).

Sånn var det den første perioden på IAH også. IAH fantes da ikke som alternativ fra BGO, med mindre man booket via app'en...
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Det er litt plagsomt også at man ikke kan velge andre utreisesteder enn Oslo for å få opp helgekuppsprisene til Asia og USA, som SAS kjører kampanje på t.o.m i dag.
 
SAS - kabinplassering hos samarbeidende selskaper

Skal på tur til Oslo-Portland, OR 5. mai, med retur 13. mai. (OSL-CPH-SFO-PDX-SFO-CPH-OSL).

(sas.no viste seg å være vrien å bruke, med svært få (om noen) alternativer slik jeg ønsket reisen lagt opp. Prøvde derfor telefonen og der var det også umulig både en og to ganger. Med forskjellig begrunnelse hver gang... En chat-seanse noen dager senere ang. bagasje på gjeldende tur var heller ikke spesielt tillitsvekkende hva kundeservice angår. Derfor søker jeg hjelp/råd i denne kollektive kunnskapsbasen.)

1.: Turen bortover er booket i Plus (Saver), med siste strekning hos Alaska Airlines. Ser forøvrig på billetten at jeg har havnet i P-klassen. Siden Alaska ikke har noen Prem Econ er det kanskje ikke så rart at jeg havnet på vanlig økonomi. For SAS Plus gir vel ikke "rett" til domestic First hos samarbeidende selskaper i USA?

2.: Turen hjemover derimot lurer jeg litt mer på; booket meg inn på business class (for aller første gang), her har jeg havnet i Z-klassen. Også her ble jeg plassert på vanlig økonomi domestic i USA på det første strekket (PDX-SFO)... Sånn skal det vel ikke være? Skulle jeg vært plassert på domestic First, evt. på Prem Econ? PDX-SFO er forresten med United.

Setter stor pris på tilbakemeldinger på denne posten!
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Det er vanskelig å svare på hvilken serviceklasse du havner i hos AS og UA på domestic US strekningene, det kommer an på hvilke bookingklasser det mappes til hos AS og UA i SAS Fare Basis du er booket på.

Generelt er det vanlig at SAS Plus prisene gir economy på domestic US partnere, mens Business gir domestic First på to-klasse flighter. Du bør sjekke om UA-flighten din har et 1 eller 2-klasse produkt.

Jeg tok et søk på ITA Matrix på din routing og fant regelverket til SAS Fare Basis Z1NOBIZ, som er en Business Saver booket i Z-klasse. Har kopiert et lite utdrag av regelverket:
THESE FARES APPLY FOR FIRST/BUSINESS CLASS OF
SERVICE FOR DOMESTIC TRAVEL WITHIN THE UNITED
STATES TO/FROM/VIA THE SK NORTH AMERICAN GATEWAY
WHEN OPERATED BY UA/AS/US/VX/AA 2 CABIN
FLIGHTS.FOR 1 CABIN FLIGHTS THESE FARES APPLY FOR
ECONOMY

Ofte kan én fare basis mappe til flere ulike bookingklasser hos partnere, f.eks. hvis førsteprioritet klassen ikke er tilgjengelig, så kan andreprioritet bookes.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Supert svar! Ble en del klokere... PDX-SFO er UA569 (13. mai), en A319 (ser det ut til) med tre klasser ombord (First, Econ Plus, Econ).

Gikk nettopp inn på bookingen min på sas.no, og fikk faktisk - kostnadsfritt - flyttet meg selv fram til det som ser ut som Econ Plus på denne flighten. Hvorfor jeg av personen jeg booket med på telefon plasserte meg på 22H er derfor en gåte...
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Supert svar! Ble en del klokere... PDX-SFO er UA569 (13. mai), en A319 (ser det ut til) med tre klasser ombord (First, Econ Plus, Econ).

Gikk nettopp inn på bookingen min på sas.no, og fikk faktisk - kostnadsfritt - flyttet meg selv fram til det som ser ut som Econ Plus på denne flighten. Hvorfor jeg av personen jeg booket med på telefon plasserte meg på 22H er derfor en gåte...

Jeg ville logget meg inn på united.com og sett på seteplasseringen der. Jeg har tidligere valgt sete i united premium økonomi på sas.no, noe som ikke har gått igjennom hos United.
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Ligger Senatorloungen til LH langt fra der SAS sine avgangsgater i Berlin? Regner med at det er beste loungealternativ? Hvor tidlig bør en være på TXL en lørdag ettermiddag?
 
Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Ligger Senatorloungen til LH langt fra der SAS sine avgangsgater i Berlin? Regner med at det er beste loungealternativ? Hvor tidlig bør en være på TXL en lørdag ettermiddag?


Er strengt tatt vel eneste mulighet. Loungen ligger i A terminalen som jo er hoveddelen der, men SAS går fra "brakkebygget" D. Er 50 meter og gå ute, men under tak og man kan kjøpe pølse på veien. I D er det bortimot ingenting og kan kategoriseres som stusselig
 
Back
Top