SK SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Ser ut som det blir en lang tur til ingensteds for passasjerene ombord i SK957 ARN-MIA i kveld? Snudde et sted mellom Grønland og Newfoundland.
 
Bra valg, dette var vel opprinnelig ennå en "SAS vs DY" tråd som startet i 2013 og forlengst er gått ut på dato.
Dette er pt "[SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)" med foksu på oversiklt/status så tar vi større saker/lengre diskusjoner i egne tråder. Shorthaul har også sin egen tråd på linje med en del andre status-tråder så folk kan holde seg løpende orientert uten å måtte lete etter saker mellom en drøss avsporinger. Derfor splitt for den flighten.
 
SK903 ARN-EWR snudde nesten ved Molde i dag, og diverter til CPH

Stakkars ARN, de kan få dårlig rykte på seg. De går alltid til CPH.
Men det store spørsmålet er jo hvor lenge de blir i CPH, i stedet hvis de hadde returnert tilbake til "hjem".
 
AF30, AF32 og KL621 hadde ingen problem på Atlanta igår, landet der uten forsinkelser, den ene AF maskinen forsinket, men det var pga forsinket avgang fra Paris.
Er det SAS kapteinen som avgjør om de skal foreta flyturen, eller er det en kontordame på Operations i København ?
 
En ting er å lande i ATL. Spørsmålet er hvor mange som kommer videre og det da kanskje er bedre kansellere og route passasjerer via andre steder.

Ellers vil jeg ikke akkurat kalle operations for «kontordamer»……de har en god peiling på hva de driver med
 
AF30, AF32 og KL621 hadde ingen problem på Atlanta igår, landet der uten forsinkelser, den ene AF maskinen forsinket, men det var pga forsinket avgang fra Paris.
Er det SAS kapteinen som avgjør om de skal foreta flyturen, eller er det en kontordame på Operations i København ?
Forhånds kanselleringer er nok tatt av dispatcher ved SAS OCC i Stockholm og kalle dem kontordame/ menn tror jeg vil støte noen her inne.

Men det er jo litt ironisk at SAS som er vant til snø og is innstiller mens flyselskaper fra varmere strøk ikke gjør det. Men til forsvar så var det totalt KAOS i ATL i går.
 
Hvis ikke du er garantert deicing og handling i rimelig tid, er det gambling å dra. Det sto 7-avganger i deicing kø langt utpå ettermiddagen. 90% av connectionpax’en ville manglet og de innkommende ville bli overlatt til en usikker skjebne. Og disse er i flertall til ATL..
 
AF30, AF32 og KL621 hadde ingen problem på Atlanta igår, landet der uten forsinkelser, den ene AF maskinen forsinket, men det var pga forsinket avgang fra Paris.
Er det SAS kapteinen som avgjør om de skal foreta flyturen, eller er det en kontordame på Operations i København ?

Men de skal jo ut også. Begge AF'ene ble saftig forsinket. KLM kansellerte.
 
KL622 (som kom inn som KL621) er i luften den mot AMS, men tok av nesten 5 timer forsinket.
Er nå (kl 12:42 Europatid) rett øst for St. John, Canada.

KL623 med returen KL624 som er tidlig avgangen ble innstilt i går begge veier.
 
Last edited:
Back
Top