SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Med tanke på at det var en last minute diversion (SK929 gjorde flere holdings over SC før den gikk til CLT, ikke lang turnaround tid og veitrafikken i ATL (ok, det var langhelg med mindre trafikk en vanlig rush hour) så kan det ha vært for sent ift utkalling av crewet.
Ser at SK929 forlot holding kl 16:16 (21:16 UTC) , som vel er omtrent da crewet sjekker ut av hotellet (antar de bor i/ nær sentrum) og på vei mot flyplassen. Da kan beskjeden om diversion og forsinkelsen nådd crewet forsent.

Det kan vara korrekt... :rolleyes:
 
Ser ut som dagen SK944 ORD-CPH ligger inne med diversion til BGO, er det også på grunn av makstid på crew?
 
Ser ut som dagen SK944 ORD-CPH ligger inne med diversion til BGO, er det også på grunn av makstid på crew?
Tipper det JA.
Ser at SK944 gikk fra ORD 4 timer forsinket, tiltross for at den kom inn som SK943 i rute (7. min sen) i går.
FR24 viser også en lang liste med røde avganger (kraftig forsinket eller innstilt) i går kveld, så tipper muligens ORD ble rammet av en god dose sommer uvær (lyn og torden).
 
Tipper det JA.
Ser at SK944 gikk fra ORD 4 timer forsinket, tiltross for at den kom inn som SK943 i rute (7. min sen) i går.
FR24 viser også en lang liste med røde avganger (kraftig forsinket eller innstilt) i går kveld, så tipper muligens ORD ble rammet av en god dose sommer uvær (lyn og torden).


Solid drittvær som traff Chicago i går.
 
Vi kommer nok til å se mer diversion på IC, nå som SAS har kuttet ned turnaround tiden på flere av rutene deres. SK943/ SK944 hadde vel 3-4 timer på bakken på ORD før, mens den nå er under 2. timer.
Nå blir det ofte avklart om outbound (returen) blir forsinket (pga uvær eller diversion) forsent til at crewet kan vente på hotellet og dermed utsette duty start.
 
Ser ut som dagen SK944 ORD-CPH ligger inne med diversion til BGO, er det også på grunn av makstid på crew?

I et slikt tilfelle, vil passasjerer som skulle videre til BGO, får lov å gå av i BGO, og at bagasjen, dersom den ikke kan hentes ut, blir ettersendt til BGO fra CPH?
Om sommeren er det mye trafikk fra USA til Bergen
 
I et slikt tilfelle, vil passasjerer som skulle videre til BGO, får lov å gå av i BGO, og at bagasjen, dersom den ikke kan hentes ut, blir ettersendt til BGO fra CPH?
Om sommeren er det mye trafikk fra USA til Bergen

Har ikke hørt at noe sånn har inntruffet før nei. Det er jo en del jobb å eventuelt lokalisere og laste av bagasjen til den/de som eventuelt skulle av flyet da og slikt kunne skape ytterligere forsinkelser.
 
Leste syk pax et annet sted
Nå vet jeg ikke hvor du har lest/hørt dette, så det jeg sier nå er bare på generelt grunnlag:

Har observert flere ganger at det i diverse forum på Facebook sies at man har lest noe et annet sted, og det andre stedet er veldig ofte flyprat.no. Igjen, vet ikke om det er tilfelle nå, men det med syk pax ble også sagt på Facebook i dag. Om det jeg skisserer her er reelt blir det altså potensielt en litt morsom sirkel med spredning av feil informasjon
 
SVG må være skikkelig upraktisk for SAS da SK944 stort sett flyr over der hver dag, men når man må bytte crew sender de den til BGO heller. :cool:
 
Før diverta SAS, og flere selskaper, til Sola ifb transatlantiske flyginger med ujevne mellomrom, men virker ikke som den er alternativ lenger. Ser stort sett at det er Flesland og Gardermoen som blir brukt.
 
Nå vet jeg ikke hvor du har lest/hørt dette, så det jeg sier nå er bare på generelt grunnlag:

Har observert flere ganger at det i diverse forum på Facebook sies at man har lest noe et annet sted, og det andre stedet er veldig ofte flyprat.no. Igjen, vet ikke om det er tilfelle nå, men det med syk pax ble også sagt på Facebook i dag. Om det jeg skisserer her er reelt blir det altså potensielt en litt morsom sirkel med spredning av feil informasjon

Ja ser jo det at det som ofte kommenteres på f.eks facebook ikke stemmer. Vedkommende skriver noe han tydeligvis ikke vet så mye om.
 
I et slikt tilfelle, vil passasjerer som skulle videre til BGO, får lov å gå av i BGO, og at bagasjen, dersom den ikke kan hentes ut, blir ettersendt til BGO fra CPH?
Om sommeren er det mye trafikk fra USA til Bergen

Nei, pax må være med helt til CPH.
Hvis ikke MÅ bagasjen tas av og slikt tar mye tid, bag SKAL av flyet hvis pax går av, inkludert ev. syk pax hvis det er derfor diversion.
I tillegg kan det hende at (et) selskapet heller ikke har korrekte tillatelser i for å "slippe" av pax i annet land/destinasjon enn det de har "tillatelse" på.
 
Nei, pax må være med helt til CPH.
Og generelt er det vel heller ikke alle flyplasser som har bemannet passkontroll og toll i hele åpningstiden? (Antar Bergen har toll hele tiden, men kanskje ikke passkontroll?)
 
Back
Top