SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Re: SAS A350 flåde

Er det en A350-900 som har blitt syk? Skulle bli flydd i en til Boston i morgen, men ser at minikabinen er borte på setekartet så det har blitt til A330. Flyet har vært utsolgt noen uker allerede så sikkert noen som fly en annen rute, og sikkert mange som blir oppgradert fra Go til Plus.

Verkar som RSE är sjuk i Tokyo

Re: SAS A350 flåde

Verkar som RSE är sjuk i Tokyo

Ja, fikk en teknisk feil etter boarding, så alle måtte ut og flighten ble kansellert. Folk er stua på hotell og nytt forsøk i morgen

Sent from my iPhone using Tapatalk

SK929/930, A330 LN-RKS (CPH-ATL) ble i går 5/7 en del forsinket.
Først ble SK929 diverted til CLT (1. besøk av SAS i Charlotte, SC?) pga det jeg antar uvær i ATL pga masse forsinkelser og diversion i dette tidspunktet i ATL.
SK930 tok av fra ATL 4 timer forsinket og forventes å ank CPH kl 13.10, kun 2t 50 min bak ruten.

(Det ligger inne 1 ekstra leg (FR24) på SK930 mellom AAL-CPH. Vet ikke om det stemmer, men hvis det gjør det må det vel være pga crewbytte pga Max duty time. Virker litt rart ut at dem må bytte så nærme CPH)

Last edited:
(Det ligger inne 1 ekstra leg (FR24) på SK930 mellom AAL-CPH. Vet ikke om det stemmer, men hvis det gjør det må det vel være pga crewbytte pga Max duty time. Virker litt rart ut at dem må bytte så nærme CPH)

Det lyder mærkeligt; på FR24 står SK930 kun som afgang og ikke som ankomst i AAL.
Lad os se, hvad der sker! Jeg er klar over, at dét med flyvetid tages alvorligt,
men spørgsmålet er, om SAS sender en stand by crew til AAL for at
flyve den de sidste 20- 25 min. hjem?

I øvrigt er reg. LN-RKO, og det ser ud til, at den har været på et
sydligt track ( i forhold til CPH) over Atlanten.

Jeg ser at jeg har blandet LN-RKS med LN-RKO (som er riktig).

Ser nå kl 12:30 har SK930 viser på FR24 map som diverting til AAL og på FL180 rett vest for Hanstholm.

SK930, LN-RKO er definitivt inbound AAL nå.
Er på 8 000 ft ved Hanstholm.

Da må man vært helt på Max duty time siden man må skifte crew så tett på CPH.

Høres rart ut. Ville trodd crewet fikk forsinket utkall siden de divertet.
Med tanke på at det var en last minute diversion (SK929 gjorde flere holdings over SC før den gikk til CLT, ikke lang turnaround tid og veitrafikken i ATL (ok, det var langhelg med mindre trafikk en vanlig rush hour) så kan det ha vært for sent ift utkalling av crewet.
Ser at SK929 forlot holding kl 16:16 (21:16 UTC) , som vel er omtrent da crewet sjekker ut av hotellet (antar de bor i/ nær sentrum) og på vei mot flyplassen. Da kan beskjeden om diversion og forsinkelsen nådd crewet forsent.

Noen som vet årsaken til forsinkelsen på SK983 (CPH-HND) i dag? Maskinen (SE-RSC) kom inn på tid fra LAX.

Noen som vet årsaken til forsinkelsen på SK983 (CPH-HND) i dag? Maskinen (SE-RSC) kom inn på tid fra LAX.

SE-RSE med tech i HND i går, som betyder, at den først er på vej til CPH nu. Det har medført, at SE-RSC har måtte tage turen til HND i dag i stedet for til BOS, som i dag flyves af A330 LN-RKU.

Bare kjapt om denne diversion til Charlotte. Jeg tror flyet hadde bare to piloter(?) - Først 9-10 timer i luften, sirklet vel en time, to timer på bakken og så til Atlanta. Er det da ekstraordinære hvile-regler osv.? Hvordan var det spesifikt i dette tilfellet?

Bare kjapt om denne diversion til Charlotte. Jeg tror flyet hadde bare to piloter(?) - Først 9-10 timer i luften, sirklet vel en time, to timer på bakken og så til Atlanta. Er det da ekstraordinære hvile-regler osv.? Hvordan var det spesifikt i dette tilfellet?
Jepp, kun to i Europa. SAS har bare minutter til gode på vinteren til MIA om de må på deice.
3 i USA på samme turen.

Det er nå tre i cockpit til MIA. To til ATL, mulig det var med en ekstra fordi det var første flight, kan ha vært en instruktør, osv.

Back