SK SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Re: Operativ status SAS og endringer post-Korona

Er ikke New York ekstremt dårlig betjent fra Oslo om dagen? Jeg mener reduksjon til A321 som i tillegg blir innstilt. Kan ikke huske at det var så dårlig betjent med unntak av da SAS kuttet helt rundt 20 år siden, men kom Continental raskt inn med 1 og 2 daglige. Snart tid for amerikanerne igjen?

Re: Operativ status SAS og endringer post-Korona

Er ikke New York ekstremt dårlig betjent fra Oslo om dagen? Jeg mener reduksjon til A321 som i tillegg blir innstilt. Kan ikke huske at det var så dårlig betjent med unntak av da SAS kuttet helt rundt 20 år siden, men kom Continental raskt inn med 1 og 2 daglige. Snart tid for amerikanerne igjen?

Den går stort sett daglig.

Är det någon här som känner till varför två av tre 321NX står på backen sedan över en vecka tillbaka?

SE-DMO hade sista ordinarie flight EWR - OSL 15 januari - flögs sen till ARN 17 januari och står kvar där.
SE-DMS flög BOS - CPH 16 januari och har sedan dess varit stående på CPH.
Endast SE-DMR verkar vara i trafik i nuläget och har växelvis trafikerat Boston och Washington.

Det hela har resulterat i fem inställda flighter för SK907 och tre inställda SK 903.

Det skyldes fabrikasjonsfeil eller -problemer med ekstrafueltankene. Flere enn SAS med problemer, TAP er nevnt ..

Min flight OSL-EWR ble kansellert i dag, skal til Houston, så jeg sitter nå på CPH-BOS etter ombooking.

SK907 kansellert i dag også, ser de slynger en A330 på returen SK908 slik at da er den satt opp på SK907 i morgen og det ligger an til første 907 siden lørdag. Spørs det om 903 fra Stockholm ryker i morgen da den står med A321.

SK945 cancelled idag. Ser ud til LN-RKN ikke kom hjem fra ORD igår. Nogle der ved hvad der skete med den?

Ombooket til MMX-ARN-CPH-ORD.

SK945 cancelled idag. Ser ud til LN-RKN ikke kom hjem fra ORD igår. Nogle der ved hvad der skete med den?

Ombooket til MMX-ARN-CPH-ORD.

Det var jo en interessant måte å komme seg fra Malmø til Kastrup på. :)

Har desværre brug bilen i MMX når jeg kommer hjem. Havde ellers været smidigt at starte rejsen i CPH. Men den her routing giver i det mindste lidt flere bonuspoint.

LN-RKO kom seg visst ikke til Chicago i dag (i hvert fall ikke på første forsøk?)

3eff2450786a6172d2d08614a4fce14c.jpg

Hvorfor ar alle MIA flighter fra OSL, CPH og ARN ganske forsinket siste to ukene? Ser at det er sen avgang.

Ambisiøst program med opp mot 20 timer i luften i døgnet og ingen back-up fly tilgjengelig. Forsinkelsene forplanter seg godt gjennom slyngene og med kun 2 timer snutid i alle ender så ingen sjangs å hente inn 5 timers forsinkelse. Ser ut som den gikk med kun 2,5 t forsinkelse fra OSL i dag som er ganske bra relativt sett, men return til ARN planlegges da med tilsvarende forsinkelse i natt.

Hvor lang tid tar det fra en 333/359 lander på gate til den drar fra gate igjen om all pax og cargo står klar? Kort fortalt: alt ut, alt inn og klare til å dra.

Hvor lang tid tar det fra en 333/359 lander på gate til den drar fra gate igjen om all pax og cargo står klar? Kort fortalt: alt ut, alt inn og klare til å dra.

På en intercont flight, planlegger man ca 2 timer. Ettersom både fueling, cleaning og catering krever mye tid.
Samme maskin på en kortrute klarer seg med halvparten. Pax og cargo tar minst tid.

Back