SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

SK908 går vel ikke på tirsdager (ankomst OSsl onsdag morgen) akkurat nå. Og således ikke kansellert vel ;)

Hmm. Mulig du har rett. Jeg tenkte ikke så langt. Jeg så på SAS sin webside og lenken Se om vi er i rute og der stod den oppført som kansellert.

Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

SE-RSC verkar ha stött på problem och är kvar på EWR. Gårdagens EWR-CPH samt dagens CPH-EWR är inställd.

Finns ingen anledning för SAS att ställa dagens SK909 för detta när de har två A350 (RSE och RSF) stående på Kastrup.

Men er ikke de «deaktivert»? Hvis de er langtidslagret er det ikke bare å hente de frem

Möjligtvis att en kort testflygning hade behövts, men då hade de kunnat skicka RSB på SK909 och ändå hunnit med förberedelserna innan SK997 skulle iväg ikväll.

Möjligtvis att en kort testflygning hade behövts, men då hade de kunnat skicka RSB på SK909 och ändå hunnit med förberedelserna innan SK997 skulle iväg ikväll.

Nå kjenner jeg ikke status på disse, men det er en ganske omfattende jobb å dra fly ut av møllposa og ikke noe man gjør i full fart på noen ettermiddagstimer.

Er det en liten IC meltdown på gang? Mulig Newark kanselleringene fra Oslo og Stockholm i dag kan skyldes på uværet der borte, men det er jo snodig at CPH gikk i rute da (x2). Chicago, Los Angeles og Miami kanselleringer også i dag,

Er det en liten IC meltdown på gang? Mulig Newark kanselleringene fra Oslo og Stockholm i dag kan skyldes på uværet der borte, men det er jo snodig at CPH gikk i rute da (x2). Chicago, Los Angeles og Miami kanselleringer også i dag,

SK907 kanselleringen ble rapportert som teknisk så jeg

Meltdown är en underdrift. Someone f*cked up….

https://www.dn.no/luftfart/sas/anko...a-ma-private-investorer-bidra-mer/2-1-1221340

Derimot er det sikkert at SAS må kvitte seg med enkelte av de 14 største langdistanseflyene av typen Airbus A330 og Airbus A350.
– Vi har for mange store fly for tiden, og det finnes for mange store fly i markedet. Bare se på det som har skjedd som følge av Ukraina-krigen og et stengt luftrom over Russland, sier han.

Større intervju med Anko van der Werff i DN+
Reduksjon på intercontinentalt? Isåfall en gavepakke til Norse

Er vel vel så mye at SAS har flere fly enn de bruker. Påvirker Norse lite at SAS har kuttet kraftig på Asia
Pre-COVID hade SAS 16 widebody och ett program som krävde 15 flyg. Idag har man 17 (3 narrowbody+14 widebody) och ett program för 12 flyg.
Frågan är när Asien (och om Ryssland) öppnar upp igen och behovet för ytterligare 4 flyg (eventuellt) återkommer?...

SAS har jo snart bare småfly til feed, så da blir det en selvoppfyllende profeti at de trenger flere fly til å fly langt, da det vanskelig å komme seg til CPH.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Care to shear......the big picture kanskje...?
Fyllt feil type oksygen på ca 400 kanistere. Byttet ut medisinsk oksygen med industrielt oksygen. Derfor samtlige IC-flights ble kansellert, og mange short-haul flighter flyr rundt på 24-25000 fot. Sier ryktene.....

Back