SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Generelt sett tror jeg det er informativt og opplyse at "ankomst" er det klokkeslett når døren på flyet åpnes.
Så pass på så ikke flyselskapet prøver seg på en "Spansk En" og sier at det er når de landet.
 
SK904 / LN-RKS er kansellert i dag, 3. september, fordi noen har kjørt en bagasjetralle/container inn i den ene motoren. Noen av passasjerene er booket om til Oslo og København.
 
Last edited:
SK904 / LN-RKS er kansellert i dag, 3. september, fordi noen har kjørt en bagasjetralle/container inn i den ene motoren. Noen av passasjerene er booket om til Oslo og København.



Ser den fortsatt står på EWR. Så tydeligvis har det skapt litt problemer denne påkjørselen
 
SAS kansellerte flighten til Hong Kong SK 963, tur/retur både igår, og idag er den også kansellert. Hva skjer?:rolleyes:
 
Last edited:
Ah. Skjønner, takk for info. Likevel gårsdagens flight hadde vel vært trygg? Orkanen er fortsatt ikke kommet til Hong Kong
Man ønsker normalt ikke planlegge med at folk og fly blir strandet en plass. Kan også være myndighetene ikke ønsker at man flyr inn der, det settes ofte restriksjoner på flybevegelser og annet når det drar seg til.
 
Venner av meg er ombooket fra morgendagens morgenflight til kveldsflight til BKK og videre med TG954 direkte til Oslo.

Neste ledige med SAS var 23 sept......

Thomas

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
 
SAS kansellerte flighten til Hong Kong SK 963, tur/retur både igår, og idag er den også kansellert. Hva skjer?:rolleyes:

Hei!

Jeg var booket på SK 963 den 14. Sep og den ble kansellert på grunn av tekniske årsaker og ikke tyfonen - uværet kom først i dag - 24 timer etter at returflighten ville ha gått.

I fredags reiste jeg BRU-CPH-ARN og kom til gaten idet de avbrøt boardingen (etter at kun 20-30 passajerer var gått inn i gateloungen). Vi fikk da beskjed om at vi måtte vente 1.5 timer på ny info som kom kl 16:00. Da ble vi kalt inn i gateloungen der vi ble møtt av besetningen. Purseren forklarte oss at det hadde oppstått en teknisk feil som ikke kunne fikses/løses ved gaten - jeg tror hun sa noe om at noe(n) hadde skadet flyet men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hørte etter på hva hun sa. Deretter fikk vi beskjed om at en hel avdeling i SAS var satt til oppgaven med å booke oss om via andre flyplasser.

Jeg har Star Gold og hadde Business-billett så var en av de heldige som fikk prioritering. Etter litt frem og tilbake ble jeg booket om via FRA med LH og ankom til HKG med "kun" 7-timers forsinkelse. Men jeg har allerede lagt in et EU-krav om erstatning ;-)

Vet ikke hva som har skjedd med de andre passasjerene - HKG har vært "stengt" hele dagen - dvs ingen start og landing. Det kan hende at noen må vente til idag/imorgen før de får lov å dra fra ARN.

Besetningen, catering, bagasje osv var allerede lastet omboard før problemet ble oppdaget - avgangen var altså planlagt. Hvis tyfonen var årsaken så hadde jeg ikke hatt noe krav om erstatning.

Men ja... opplevde kanselleringen som velding irriterende fordi det endte men en nokså rar "omkjøring": BRU-CPH-ARN-FRA-HKG. Jeg er mildt sagt utslitt!
 
Men ja... opplevde kanselleringen som velding irriterende fordi det endte men en nokså rar "omkjøring": BRU-CPH-ARN-FRA-HKG. Jeg er mildt sagt utslitt!

Tja, omkjøring via Frankfurt er vel ikke så voldsomt ved tekniske problemer, det var vel heller den opprinnelige billetten din som hadde ganske mange legs i utgangspunktet?

Ble en gang for sen fra EVE pga teknisk, og ble da sendt til Zürich med Swiss i stedet for til ARN siden vi aldri hadde rukket flyet til HKG den veien. Endte med at flyet til Zürich også ble forsinket, så vi måtte overnatte der for så å fly videre til Milano neste morgen. Derfra ble det Cathay til HKG. Ble selvfølgelig 600€ i erstatning, men endte med litt av en heisatur :lol:
 
SK963 ARN-HKG som i dag skulle flys av LN-RKT blir i stedet flydd av OY-KBA med minst 2t forsinket avgang. Konsekvensen er at balja blir for full, og fire pax blir da sendt via FRA med LH.
 
Last edited:
Back
Top