SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

SK963 (ARN-HKG, nye A330E) fikk store problemer med vanntilførselen i natt. Resultatet var stengte toaletter og null morgenkaffe. Ser ut som de kom seg av gårde til ARN i tide så godt gjort av teknisk!

SK984 fra Tokyo ti København har store forsinkelser.

Flyet kom 2 timer forsinket fra København og ombord fikk vi (jeg er en av PAX) beskjed om å forlate flyet pga teknisk feil som må repareres. Flyet har akkurat forlatt gaten uten passasjerer og er tauet et annet sted. Uvisst hvor lenge vi må vente.

Dette er andre gangen jeg opplever lang forsinkelse med A340 flyet til SAS. Sist uke (6 november) kom vi oss avgårde 3 timer forsinket fra CPH til NRT.

Noen som kan sjekke hva skyldes denne tekniske feilen ? Vi fikk ingen beskjed. Er det normal praksis at pax bes forlate flyet ?

SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v.

SK984 fra Tokyo ti København har store forsinkelser.

Flyet kom 2 timer forsinket fra København og ombord fikk vi (jeg er en av PAX) beskjed om å forlate flyet pga teknisk feil som må repareres. Flyet har akkurat forlatt gaten uten passasjerer og er tauet et annet sted. Uvisst hvor lenge vi må vente.

Dette er andre gangen jeg opplever lang forsinkelse med A340 flyet til SAS. Sist uke (6 november) kom vi oss avgårde 3 timer forsinket fra CPH til NRT.

Noen som kan sjekke hva skyldes denne tekniske feilen ? Vi fikk ingen beskjed. Er det normal praksis at pax bes forlate flyet ?

Det kan hende at gaten'n er etterspurt og at flyet derfor måtte taues bort.

SAS sier på facebook at det er ett erstattingsfly på vei til oss her i Tokyo fra Shanghai. Jeg finner ingen SAS fly i Shanghai som har tatt av med kurs mot Tokyo. Har noen mulighet til å sjekke hva slags fly det er ?

De forsinkede ankommer vel CPH rundt kl 16 idag. Ser SK984D og SK984 slår følge "hjem".
9e57e7647c5df2678300eb7f6cdc3417.jpg

Flere forsinkelser i dag, IAD 4-5 timer forsinket og PVG 2,5 timer og ORD 2 timer. Mon tro hva som skjer i CPH?

Flere forsinkelser i dag, IAD 4-5 timer forsinket og PVG 2,5 timer og ORD 2 timer. Mon tro hva som skjer i CPH?

Dette er tekniske problemer med A340 flåten som bare drar ut i tiden. Jeg så at Chicago flyet var 5 timer forsinket i går 15 november. Dette er mulig grunnen til at IAD flyet er også 5 timer forsinket i dag.

Blir dyrt for SAS dette.

I tillegg er LN-RKM på Malta på maintenance! Ikke mye "backup resources" og "friends" ute og går nå...

I tillegg er LN-RKM på Malta på maintenance! Ikke mye "backup resources" og "friends" ute og går nå...

Hvor længe er RKM på maintenance? Kan se den gik til Malta den 15. november. Hvis det er et C-check, så tager det vel 1-2 uker.

Last edited:
Meal vouchers delt ut på OSL ifm. SK 907 til EWR. Meldes om teknisk. Noen som vet konkret hva som står på og ev. hvor lang forsinkelse det blir?

osl.no melder om "Go to gate" :rolleyes:

SK963 fra ARN til HKG hadde i dag rundt 2,5 timer forsinket avgang. Mange forsinkelser på en dag det.

907 landet marginalt innenfor 4-timers fristen som ville utløst 600 EUR-kompensasjon. Stang-ut for passasjerene der altså.

Back