SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

SK908 inatt idag skulle vel gått med LN-RKM (A330), men ble kansellert. Problemer i EWR?
 
Last edited:
Arn-hkg ser ut til å være kansellert imorgen, jeg er iallefall booket om til Lufthansa.
 
Jag fick precis ett SMS att min flygning ARN-HKG är inställd imorgon.
"Ombokningar pågår"...
 
SK963 Delay

Fikk mld allerede nå om 1,5t delay på SK963 med opprinnelig avgang 15.00 ARN-HKG.
I følge Fligthradar24 og ARN kommer LN-RKS inn til Arn fra Chicago 12.10, 20 min før opprinnelig tid.

Noen som kan gi en kvalifisert gjetting på hva det går i, om det er teknisk, eller flybytte på gang?

Edit: I følge ze dragån på OSL er det en non-scheduled technical som de angivelig vet tiden på...føler meg ikke helt overbevist, og siden jeg må sitte og blomstre rundtom på lounger i dag pga sommer schedule prøver jeg å være litt i forkant iht ev ombooking
 
Last edited:
Re: SK963 Delay

Edit: I følge ze dragån på OSL er det en non-scheduled technical som de angivelig vet tiden på...føler meg ikke helt overbevist, og siden jeg må sitte og blomstre rundtom på lounger i dag pga sommer schedule prøver jeg å være litt i forkant iht ev ombooking

Tradisjon tro så ble 1,5t delay til 3,8t, akkurat ikke kompensasjon siden de fløy inn litt så det ble 3,5t ved ankomst HKG. Det som ble sykt irriterende på ARN var 250 stk i varm gate uten mulighet til å gå til lounge, og en halv time flytting av forsinkelse hele tiden. For tilslutt å slippe ut folk likevel etter 3 timer og amper stemning. Og boarde rett etterpå. Flott SAS. Er det forsøk på å konkurrere med Norwegian på dårlig service?

Som takk for lang layover i OSL klarte de allerede der å miste bagasjen min. En 'glad' diamant i HKG da. F*** altså. Betalt business tilbake, ser uansett frem til det.
 
Nå kjenner ikkje jeg saken din i detaljer, men om det dreier seg om et teknsik problem er det ofte svært vanskelig å sette ny tid. Og da må en ofte sette korte intervaller med jevne mellomrom. At dere ikke slipper ut fra gatepmrådet kan nok ha med at de håper og snart løse problemet og da vil de ha alle pax klar. Slippes alle ut spres de i alle retninger og flyet blir ytterligere forsinket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Slippes alle ut spres de i alle retninger og flyet blir ytterligere forsinket.

I tillegg blir det vel en del styr og ytterligere forsinkelser dersom folk er pre-boardet i gate og ikke minst om folk skulle gå til lounge (som er utenfor passkontrollen?)
 
Det har vært flere kanselleringer hos SAS siste uken som ikke har vært nevnt her. LN-RKH stod 4 dager i IAD med tech, da den kom hjem og skulle ha første tur fra OSL gikk den tech igjen. Samme dag ble EWR-CPH også kansellert.
 
Nå kjenner ikkje jeg saken din i detaljer, men om det dreier seg om et teknsik problem er det ofte svært vanskelig å sette ny tid. Og da må en ofte sette korte intervaller med jevne mellomrom. At dere ikke slipper ut fra gatepmrådet kan nok ha med at de håper og snart løse problemet og da vil de ha alle pax klar. Slippes alle ut spres de i alle retninger og flyet blir ytterligere forsinket.

Og den forstår jeg selvsagt. Men da blir det jo helt tullete å slippe folk ut likevel etter 4 timer, siden mange hadde møtt ca 1t før. For så å boarde igjen 10 min etterpå. Ikke mulighet til å få tak i vann, gate-personell fortvilet siden de ikke kunne slippe oss. Tilslutt kom kapteinen og informerte at de ventet på Airbus sin godkjennelse av papirer og bilder av skade, og ingen visste når den kom. Så de visste at teknisk ville ta lengre tid, og i tillegg at det ville gå tid på godkjennelse fra Airbus. Derfor synes jeg det er løst dårlig. Men det er selvsagt vanskelig når lounge ligger i schengen, og gate i non-schengen.
 
Som en følgeforsinkelse av problemene de siste dagene måtte OY-KBD operere dagens SK 901/902, og er 2,5 timer forsinket per nå.
LN-RKP ligger inne med SK 995/996.

SK 983/984 ble ikke innstilt i går, OY-KBC tok den ruten bortimot 6 timer forsinket. Dermed står nå OY-KBM og OY-KBC over natten på CPH nå.
 
Nå er OY-KBA er på vei vestover fra Novosibirsk i 10,000 fot som SK9228. Så da skal nok den fikses i København.
 
Ser ut til å bli en tøff sommer for SK igjen. Noen som vet hva som feiler OY-KBA?


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Back
Top