• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Även SAS Shanghailinje gör uppehåll på nästan en vecka. Både 995 och 997 är igång igen i morgon fredag.
Hongkonglinjen 963 nöjde sig med bara en dags uppehåll, nämligen avgången på själva "nyårsdagen", i måndags den åttonde februari.
 
Sk907/910 var i går aflyst, i dag er sk925 og sk943 aflyst samt forsinkelser på en del andre IC afgange. Nogle som ved hvorfor?
 
Last edited:
RKH har heller ikke vært i trafikk siden mandag, og RKO er på Malta ser det ut som, så med tre fly ute av drift er det ikke rart de sliter.
 
Sk907/910 var i går aflyst, i dag ersk903/904, sk92 og sk943 aflyst samt forsinkelser på en del andre IC afgange. Nogle som ved hvorfor?
SK 903 er iallefall på vei over dammen nå i rute. Flyet av OY-KBA (340)

Edit:
Da er også LN-RKO på vei nordover fra Malta.
 
Last edited:
901/902 endres vel til 340 imorgen, så de trenger nok de to andre kjapt på plass også.
 
Har RKP teknisk i dag? Den skulle egentlig fly CPH-PEK-CPH (retur i dag). Disse har blitt kansellert.

Herre min, RKP varte ikke lenge. Den stod 5 dager i IAD sist uke, kom seg hjem og fikk en tur til PEK, så er det på an' igjen?!

Begynner å merke at den er 19 år muligens.
 
Herre min, RKP varte ikke lenge. Den stod 5 dager i IAD sist uke, kom seg hjem og fikk en tur til PEK, så er det på an' igjen?!

Begynner å merke at den er 19 år muligens.

Ja, ironisk nok så har SAS behov for en back-up til "back-up flyet" :rolleyes:
 
Herre min, RKP varte ikke lenge. Den stod 5 dager i IAD sist uke, kom seg hjem og fikk en tur til PEK, så er det på an' igjen?!

Begynner å merke at den er 19 år muligens.

Har et vennepar som skulle hjem med den i dag. De ble rutet om via London først, så Paris, nå ender de opp via Frankfurt med Air China klokken 2 i natt...

Regner med at det er grunnlag for €600 hver?
 
Har et vennepar som skulle hjem med den i dag. De ble rutet om via London først, så Paris, nå ender de opp via Frankfurt med Air China klokken 2 i natt...

Regner med at det er grunnlag for €600 hver?

Ja, hvis det er mere end 6 timer forsinkelse sammenlignet med oprindelig ankomsttid
 
Har et vennepar som skulle hjem med den i dag. De ble rutet om via London først, så Paris, nå ender de opp via Frankfurt med Air China klokken 2 i natt...

Regner med at det er grunnlag for €600 hver?

Ja men det kan hende de må krangle. SAS forsøkte seg med å gi meg 10000 EB poeng først men da ble jeg provosert. Fikk pengene til slutt.
 
Desværre er delays og aflysninger en del af denne branche, men mon ikke det bedres når ALLE "busserne" er tilbage.
Med et intercont program som SAS`og antallet af fly, og den stramhed som programmet
køres efter, så er en eller max 2 store forsinkelser en katastrofe. Og de bliver kun større og større, hvilket til sidst vil medføre en aflysning...
Hilsen Ole
 
Ser ut som OSL-EWR opereres av A340 og hangardronninga LN-RKP. Så ikke veldig overraskende med en 1:40 forsinkelse
 
Back
Top