SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Så noe nytt nå under booking etter updaten i går. Får opp bookinger med LH blant annet, det var jo litt tøft :) App'n blir bare bedre og bedre.

Jada, så lenge bookingen er 'SAS'lagd' og EB-nummeret ditt er registrert, vil den komme opp. Den husker nå også bookinger du slår opp, selv om det ikke er noe EB-nummer der- Jeg la inn min UA-award reise da jeg var på MegaDO, og det funket helt greit. På returen hadde jeg SAS som første carrier, og kunne også sjekke inn og få begge boardingkort (SAS og LH) i Passbook.

Usikker på kven eg skal peike på, men på nye-telefonen min (Galaxy S3) så legg "nokon" inn flyreisa mi i kalenderen. Sidan det ligg check-in link i eventen, så vil eg tru det kjem frå SAS-appen som eg har installert. (Det kan jo også vere Google som handlar på eiga hand her, eg er litt usikker). Problemet er at oppføringa er lagt inn klokka 1155 CEST, som vel skulle tilsvare norsk sommartid, UTC+2. Alle andre kjelder påstår derimot at flyet går 1355 norsk sommartid, så her er det nokon som enten sender feil data, eller tolkar feil data. Er det nokon som har tips?

Usikker på kven eg skal peike på, men på nye-telefonen min (Galaxy S3) så legg "nokon" inn flyreisa mi i kalenderen. Sidan det ligg check-in link i eventen, så vil eg tru det kjem frå SAS-appen som eg har installert. ...

Høres korrekt ut:

Ny Andriode-versjon som vil ha utvidede rettigheter, bl.a. "...sende e-post til gjester uten eiers viten, lese kalenderhendelser og konfidensiell informasjon", jeg er ikke veldig happy med sikkerhetsinnstillingene telefonene tilbyr.

Om de surrer med tidssoner m.v. så er jo det relativt skummelt. Amadeus (checkmytrip) surret det komplett til når de la om sine systemer også.

Her er litt meir moro: (får samle opp til ein bug-rapport, etterkvart). Ruta WF846 som eg tok ANX - TOS startar i BOO. Det fører då til at når eg set på Andøya ein stor time før flyet skal gå og kikar på boardingpass på appen så står det under flight status "Departed"... Då blir eg litt nervøs, sjølv om eg ser at klokkesletta er rette...

(I ei bisetning kan det også nemnast at Flightstats-appen viser ankomsttida i BOO for ankomst i TRD på ruta TOS-BOO-TRD på oversiktssida. Men det er vel ikkje SAS sin feil.)

Oppdaget en annen bug i appen nå (usikker på om det har vært nevnt her tidligere).

Hvis man går inn på EB-delen i appen og trykker på kortet sitt så får man den opp i større format, liggende.

Hvis man deretter trykker på "Hjem"-knappen på iPhonen og åpner SAS-appen så får man en artig liten bug som involverer skjermoppløsningsproblematikk og bytte mellom stående og liggende visning :lol:

Last edited:
Bug på SAS-app?

Etter en oppdatering, så viser min app (på Android) at kvalifiseringsperioden min er 1. feb 2013 - 31. mars 2014.

På profilen på web viser den fortsatt 1. feb 2013 - 31. januar 2014.

Er det andre som har fått denne feilen?

Re: Bug på SAS-app?

Samme her. Virker som om app og nettside henter data fra litt forskjellig sted, for er enkelte småvariasjoner på EB-kontoen.

Har problemer med å sjekke inn etter at jeg oppgraderte telefonen min til Android 4.4. Umiddelbart etter at jeg trykker på check-in-knappen får jeg en feilmelding som tilsier at det mangler nettforbindelse. Dog er det null problem å hente fram bestillinger, oppdatere EB-oversikten og hente boardingkort for reiser jeg allerede er sjekket inn på.

Noen med Android 4.4 som opplever det samme?

Attachments

• Screenshot_2013-12-03-12-04-54.jpg
    Screenshot_2013-12-03-12-04-54.jpg
    30.8 KB · Views: 807

Har problemer med å sjekke inn etter at jeg oppgraderte telefonen min til Android 4.4. Umiddelbart etter at jeg trykker på check-in-knappen får jeg en feilmelding som tilsier at det mangler nettforbindelse. Dog er det null problem å hente fram bestillinger, oppdatere EB-oversikten og hente boardingkort for reiser jeg allerede er sjekket inn på.

Noen med Android 4.4 som opplever det samme?

Jeg får akkurat samme feil på min Nexus 4 med Android 4.4, mens på min Note 3 med Android 4.3 fungerer det som forventet.

Noen fler som har problemer med å hente ut boardingkort i dag? Får sjekket inn, men finner ingen boardingkort... (iPhone)

Akkurat det samme her, "Request failed. Tap to refresh".

Hadde samme problemet, men det fikset seg i løpet av gårsdagen. Så innen jeg kom på flyplassen var det ikke noe problem.

Jeg får akkurat samme feil på min Nexus 4 med Android 4.4, mens på min Note 3 med Android 4.3 fungerer det som forventet.
Det har kommet ny versjon som fikser problemet nå:
New in 1.6.1
• We've added a destination page to "My Trip" - just tap on the globe icon to the right and check it out.
• Your ticket number can now be found in "My Bookings".
• To make things faster, we're pre-filling your recent departure and arrival airport.
• We've added an "Explore" section - inspired by our iPad app. Look for it in the new "More" section of your app.
• Your boarding passes are stored until 24 hours after departure, refresh to update.
Fixed the check-in bug on Android 4.4.

Får ikke booket biletter via app, har ikke fungert i dag eller i går. Får opp feilmelding, og deretter at det kun kan bestilles biletter på nett ^_^
Dette på Android versjon.

Får ikke booket biletter via app, har ikke fungert i dag eller i går. Får opp feilmelding, og deretter at det kun kan bestilles biletter på nett ^_^
Dette på Android versjon.

Appen bruker samme plattform som bonusbilletter. Og bestilling av bonusbilletter ligger også nede...

Håper de setter foten ned og ikke legger til en masse unyttige funksjoner som gjør appen treg(ere) og (mer) upålitelig enn den allerede er.

Kart over lufthavnene og denne "explore"-funksjonen gjør meg nervøs. ;)

Legger jeg til en booking i kalenderen på min iPhone, blir andre leg aldri med. Om jeg f.eks flyver BGO-CPH-APG-OSL-BGO, så kommer ikke CPH-APG inn i kalenderen, mens alle de tre andre blir med. Rare greier. Gjentatt seg på mange bookings, også når jeg booket BGO-KSU-BGO...

Back