SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Det har nok ikke noe med app'en å gjøre, da denne infoen ligger i strekkoden. Det er enten booking-klassen som ikke er definert entitled og/eller at kortinfoen din ikke er korrekt registrert.

Da er det vel appen eller sas.no som ikke henter inn relevant info. Når man gjor bookinf i appen, eller dette tilfelle på sas.no, så er det fortsatt for dårlig etter min oppfatningen. Dette er vel basis ting som burde fungere. Første gang det har skjedd for meg

Appen er bare en formidler, så hvis ikke dataene er korrekte fra bunnen av, vil ikke appen vite dette. Garbage in, garbage out.

Da er det vel appen eller sas.no som ikke henter inn relevant info. Når man gjor bookinf i appen, eller dette tilfelle på sas.no, så er det fortsatt for dårlig etter min oppfatningen. Dette er vel basis ting som burde fungere. Første gang det har skjedd for meg

FQTS legges ikke inn som default på bonusbilletter. SAS synes vel ikke det er så nøye med status når man reiser på bonustur.

Appen er bare en formidler, så hvis ikke dataene er korrekte fra bunnen av, vil ikke appen vite dette. Garbage in, garbage out.

Skjønner det. Poenget mitt er jo at korrekte data ligger inne i systemet, men det hentes tydeligvis inn i alle tilfelle. Appen bør vel kunne greie å hente inn de relevante data på alle typer booking. Har ikke dette problemet men vanlige bookinger

Plutselig litt vanskelig å nå gullnivå, hvis du tar app'en bokstavelig...

Attachments

• IMG_20140325_110032.JPG
    IMG_20140325_110032.JPG
    58.6 KB · Views: 702

Haha, ja den samme kjekke poengsummen så jeg hos meg i dag! Kan vel trygt regne med at det er en bug...

det nye statusnivå forsvant kjappt :)

SAS App og Eurobonus-sidene på internett kan i dagene fremover oppleves som ustabile da SAS kjører en del tester i forbindelse med Nye Eurobonus.
Det drives med forberedelser i datasystemene slik at alt er klart til lansering 1 april.

SAS App og Eurobonus-sidene på internett kan i dagene fremover oppleves som ustabile da SAS kjører en del tester i forbindelse med Nye Eurobonus.

Det drives med forberedelser i datasystemene slik at alt er klart til lansering 1 april.

Skulle tro testing av slikt kunne gjøres i et testmiljø?

Å teste ting i prod er vel som å si at nettsider/app er mer "nice to have" enn "need to have" ;)

Skulle tro testing av slikt kunne gjøres i et testmiljø?

Å teste ting i prod er vel som å si at nettsider/app er mer "nice to have" enn "need to have" ;)

Visse ting vil aldri dukke opp i et kontrollert testmiljø. Få det 80% klart - kjør det live, så har du knekket det meste av problemer i løpet av en dag eller to.

Re: Om sas.no og alle de rare feilene

De siste 2 ukene har det ikke vært mulig å få opp boarding pass etter innskjekk i appen. Noen andre som har erfart det samme, og som event har en løsning?

De siste 2 ukene har det ikke vært mulig å få opp boarding pass etter innskjekk i appen. Noen andre som har erfart det samme, og som event har en løsning?

Har fungert helt fint på app her i huset, forsøk å logg deg inn og ut eventuelt avinataller og installer app på nytt.

Har fungert helt fint på app her i huset, forsøk å logg deg inn og ut eventuelt avinataller og installer app på nytt.

Den har fungert fint for meg lenge. Det er først de siste 2 ukene jeg har hatt dette problemet. Har forsøkt å logge ut og logge inn igjen uten at dette fikset problemet. Kanskje reinnstallering er eneste løsning. Takk for tipset.

Er oppdateringer på appen i dag og i morgen ref appen selv

Eg hadde store problem med å få opna appen på torsdag. Det kom ei oppdatering (ios) same dag, men det hjelpte ikkje. Avinstallerte, og installerte på nytt, og då fungerte det igjen.

Klønete å måtte switche mellom US og NO store, men den funker greit for meg.

Eg hadde store problem med å få opna appen på torsdag. Det kom ei oppdatering (ios) same dag, men det hjelpte ikkje. Avinstallerte, og installerte på nytt, og då fungerte det igjen.

Samme skedde meg. Avinstaller og installer på nytt. Og oppdater iOS i samme slengen så går det nok bra.

Måtte avinstallere appen på min I-PAD. Finner den ikke i App Store når jeg skal instalere på nytt. Søker på SAS SC..... Noen som vet?

Måtte avinstallere appen på min I-PAD. Finner den ikke i App Store når jeg skal instalere på nytt. Søker på SAS SC..... Noen som vet?

Ja, du må velge "kun iPhone" helt oppe til venstre! :) Da kommer den frem!

Back