Ryanair med nyheter fra København

Re: Ryanair med nyheter fra CPH

Stemmer det , og de satset ganske tungt også, gjorde de ikke? 4-5 avganger .. ? Ser imidlertid at jeg husket feil .. det var Braathens-Finnair-Maersk som utgjorde 'alliansen' jeg tenkte på. Før dette prøvde også Norway Airlines/Transwede/Sterling på det samme ...

TAP har også fløyet Oslo-København, men det var vel med litt andre motiver enn selskapene du nevner.

Finnair prøvde seg også på Oslo-Stockholm. Fløy dem på ruten i 2001 med DC-9.

Finnair og Braathens drev vel med codeshare på den tiden, tror jeg .. men Finnair har jo fløyet Oslo-Stockholm omtrent siden tidenes morgen, men da i kombinasjon med Helsinki eller Tampere.

Re: Ryanair med nyheter fra København

Flynordic flög väl både till OSL och CPH innan Norwegian tog över. .

De de begynte på hovedstadstriangelet i oktober 2003 og da het de Nordic Airlink og var eid 85 prosent av Finnair.

Finnair prøvde seg også på Oslo-Stockholm. Fløy dem på ruten i 2001 med DC-9.

Finnair har jo lang historie med Oslo Stockholm, de floey daglig FBU-ARN med avgang 10:05 i en laaang aar rekke. Det samme gjorde Icelandair.

Det har opp igjennom aarene vaert mange aktoerer med en til 2 rundturer pr. dag:

Oslo Koebenhavn

- Gode Swissair ned om morgenen tilbake om kvelden
- Malev, kanskje ikke alltid like gode :drunk:
- Air France, lykken aa fly Caravelle med skikkelig mat, vin og cognac!
- Alitalia - skikkelig groenn opplevelse (dog var vinen roed og gratis)

Stockholm - Koebenhavn:

- Sabena (No Comments)
- Iberia ?
- Alitalia

Og mellom Oslo og Stockholm som nevnt over Finnair og Icelandair.

Hvis Ryanair legger litt om paa prouktene - dvs. lager en transfer ordning i likhet med Norwegian - ser jeg ikke bort i fra at FR kan komme inn sterkt, men Hovedstads Trianglet er som nevnt av LN-MOW et anderledes marked, det er en svaert hoey transfer andel spesiell til / fra CPH - jeg pendlet til Malmoe i nyerer tid, og ankommst hallen paa Kastrup var ofte en noe stoerre utgave av Leirin - omtrent folketomt, mens det myldret i Transitthallen.
-

Var det Flybe der fløj BMA-CPH/OSL for nogle år siden?

Og Cimber var da vist også inde på CPH-BMA på samme tid?

Var det Flybe der fløj BMA-CPH/OSL for nogle år siden?

Og Cimber var da vist også inde på CPH-BMA på samme tid?

Flybe - dem havde jeg helt glemt.

Jeg kan huske, at de annoncerede for CPH-BMA, men om den nogensinde startede, det kan jeg ikke huske. Flybe havde jo store planer for Skandinavien.. Mener også de ville flyve dansk indenrigs.

Flybe - dem havde jeg helt glemt.

Jeg kan huske, at de annoncerede for CPH-BMA, men om den nogensinde startede, det kan jeg ikke huske. Flybe havde jo store planer for Skandinavien.. Mener også de ville flyve dansk indenrigs.

Jeg nåede at flyve CPH-BMA-CPH en enkelt gang med Flybe i aug/sep 2012. Tror de fløj ruten i 12-18mdr?

Finnair har jo lang historie med Oslo Stockholm, de floey daglig FBU-ARN med avgang 10:05 i en laaang aar rekke. Det samme gjorde Icelandair.

Det har opp igjennom aarene vaert mange aktoerer med en til 2 rundturer pr. dag:

Oslo Koebenhavn

- Gode Swissair ned om morgenen tilbake om kvelden
- Malev, kanskje ikke alltid like gode :drunk:
- Air France, lykken aa fly Caravelle med skikkelig mat, vin og cognac!
- Alitalia - skikkelig groenn opplevelse (dog var vinen roed og gratis)

TAP fløj vel også LIS-CPH-OSL-CPH-LIS i en årrække?

Flybe floey ogsaa Oslo-BMA et aar ca. Riktig bra, bare synd at ruten var ukjent for saa mange. Bromma er et av de enkleste flyplasser aa fly fra/til. Jeg husker ogsaa Sterling paa OSL-CPH, jeg fikk med meg en rundtur der for et droeyt tiaar siden. De floey vel ruten helt til selskapet gikk under.

Last edited:

TAP fløj vel også LIS-CPH-OSL-CPH-LIS i en årrække?

Ja, nevnte det i en annen post lenger oppe. Men deres motivasjon var neppe å konkurrere med SAS. Det må være over ti år siden nå.

Det ble London-Luton, Warszawa-Modlin, Milano-Bergamo, Bruxelles-Charleroi, Rom-Ciampino, Madrid og Stockholm-Skavsta og Aviator tar handling for FR.

Jeg er spent på hvordan Skavsta kommer til å fungere.

tror ikke at Aviator havde noget valg efter at deres største kunde i CPH, Norwegian overgår til Menzies...
Men Aviator får problemer med at handle dem, det er der nok ikke nogen tvivl om. Det bliver meget spændende at se, hvordan de vil tackle det
Hilsen Ole

Det ble London-Luton, Warszawa-Modlin, Milano-Bergamo, Bruxelles-Charleroi, Rom-Ciampino, Madrid og Stockholm-Skavsta og Aviator tar handling for FR.

Jeg er spent på hvordan Skavsta kommer til å fungere.

Jeg tror nok at det først og fremst er DY som kommer til å merke FRs inntog i CPH. De konkurrerer jo her om den samme prissensitive kundegruppen.

Forøvrig blir det interessant å se "krigen" som vil oppstå mellom FR og fagforeningene i Danmark. FR med sine lugubre herketeknikker som hele tiden opererer på kanten av loven VS tidenes mest sta fagforeninger.

Hvorfor satser ikke Ryanair på å konkurrere inn mot hovedflyplassene i Brussel og Roma? De flyr jo der også.. For å kunne være billig nok?

Jeg tror nok at det først og fremst er DY som kommer til å merke FRs inntog i CPH. De konkurrerer jo her om den samme prissensitive kundegruppen.

Tror nok det er et annet selskap som flyr til alle byene unntatt en (MAD) vil merke det mer (DY flyr ikke til WAW, MXP og BRU fra CPH). Forskjellen mellom SAS' og Norwegians passasjerer er minimale.

Tror nok det er et annet selskap som flyr til alle byene unntatt en (MAD) vil merke det mer (DY flyr ikke til WAW, MXP og BRU fra CPH). Forskjellen mellom SAS' og Norwegians passasjerer er minimale.

Støtter deg der. Og spesielt på kortere Europaruter der kundene stort sett oppfatter produktene som relativt like.

Back