Ryanair med nyheter fra København

Cockpitview

ScanFlyer Gold
Ryanair med nyheter fra København

Sikre kilder hevder at Ryanair innen få dager vil presentere flere nyheter fra CPH.

Personlig tror jeg de løfter på sløret for høst programmet og flere ruter, samt nye maskiner basert på Kastrup.

Det sies også at FR kommer på ARN fra 31MAR16, med tilsvarende satsning, then OSL.

Last edited:
Re: Ryanair med nyheter fra CPH

Makes sense. Tror også det kommer mere moro fra den kanten fremover. De enkelte 'hangarskip' har stor svingradius, hiver dette 'hangarskipet' seg rundt brått ...

Mulig Ryanair er velkommen på OSL i 2017 når den nye piren er ferdig? Eller.. FR vil vel ikke betale for annet en fjernpark når flyene har trapper med seg?

Har foreslått for mange år siden en LCC terminal i den gamle tvers over...? Jfr KUL og andre plasser...

Parking stands kosster det samme om de er remote eller på bro i Norge. Regner med det gjelder OSL også?

Hvad betyder det mon for Rygge og Skavsta? Malmö er jo blevet afviklet for Ryanairs vedkommende.

Har dog stadig til gode at se, om Ryanair rent faktisk letter fra Kastrup eller om 3F blokerer dem; jeg opfordrer ikke til en snak om, hvem der er den gode eller onde i sagen om Ryanair vs. 3F.

Skavsta virker ganske tapt. ARN har også god kapasitet til å kunne håndtere FR.

For Oslo er jeg noe usikker. Ikke glem at FR søkte om slots på OSL fra 31MAR15, for så å trekke seg. Ifølge en kilde i FR, ønsker de seg mer enn dagens 9 stands på Rygge. Da ved at forsvaret frigjør arealer på den andre siden av rullebanen med bussing fra dagens terminal. Det vil tillate en betydelig utvidelse.
Jeg tror FR i større grad enn fra Skavsta, ser for seg å ekspandere fra Rygge etter 2015/16.
OSL vil uansett være så godt som full også fra 2017 med små muligheter til å tilby FR det de ønsker for en base.

Sikre kilder hevder at Ryanair innen få dager vil presentere flere nyheter fra CPH.

Personlig tror jeg de løfter på sløret for høst programmet og flere ruter, samt nye maskiner basert på Kastrup.

Det sies også at FR kommer på ARN fra 31MAR16, med tilsvarende satsning, then OSL.

Ser ut som Roma (CIA) er første nyhet ut, men at mer info kommer i morgen kl09

http://cphtraveller.dk/nyheder/ryanair-annoncerer-rute-mellem-kobenhavn-og-rom
Ryanair har i dag præsenteret en ny rute mellem København og Rom. Det skete i forbindelse med en pressekonference i den italianske hovedstad, hvor Ryanair's karismatiske direktør Michael O'Leary kunne løfte sløret for syv nye ruter fra Ciampino lufthaven i Rom.

BGO skal ha god plass etter utbygging? Kanskje BGO :-)

Utfordringene blir vel fremdeler og få plass til gode og attraktive tider. Noen flere slots blir det vel, men BGO vil vel fortsatt være slotkontrollert?

Med en rullebane på BGO så vil det vel automatisk begrense seg på de beste tiden

Tør Ryanair satse på "hovedstads-trianglen"?

Hvem har forsøgt sig udover Norwegian med succes? Sterling fløj til Stockholm fra København kan jeg huske og Mærsk Air har vel også prøvet?

Hvem har forsøgt sig udover Norwegian med succes? Sterling fløj til Stockholm fra København kan jeg huske og Mærsk Air har vel også prøvet?

Hvis det er noen som kommer til å klare dette med suksess så er det FR, men på sikt. Men da er de avhengig av ok slots og frekvens.

'Alliansen' Transwede-Braathens-Maersk prøvde seg på hele triangelet, men de klarte ikke å generere nok trafikk til at det ble lønnsomt. (Her husket jeg feil selskaper - se post litt lenger ned) SAS' styrke baserer seg på mix'en av lokal- og transfertrafikk, og jeg tviler på at noen vil være istand til å stjele nok trafikk til at det vil lønne seg. Kanskje DY, sien de tross alt nå driver med feed til Europa- og langruter, men jeg tro Ryanair vil slite mer enn de vil gidde å anstrenge seg. Med mindre de samarbeider med DY, kanskje .. ;)

Last edited:

Finnair fløj også ARN-CPH. Fløj selv med dem i 1999. Men succes? Næppe.

Finnair fløj også ARN-CPH. Fløj selv med dem i 1999. Men succes? Næppe.

Stemmer det , og de satset ganske tungt også, gjorde de ikke? 4-5 avganger .. ? Ser imidlertid at jeg husket feil .. det var Braathens-Finnair-Maersk som utgjorde 'alliansen' jeg tenkte på. Før dette prøvde også Norway Airlines/Transwede/Sterling på det samme ...

Re: Ryanair med nyheter fra København

Flynordic flög väl både till OSL och CPH innan Norwegian tog över. Men FR kan kanske lyckas med det andra har haft svårt med.

For Oslo er jeg noe usikker. Ikke glem at FR søkte om slots på OSL fra 31MAR15, for så å trekke seg. Ifølge en kilde i FR, ønsker de seg mer enn dagens 9 stands på Rygge. Da ved at forsvaret frigjør arealer på den andre siden av rullebanen med bussing fra dagens terminal. Det vil tillate en betydelig utvidelse.
Jeg tror FR i større grad enn fra Skavsta, ser for seg å ekspandere fra Rygge etter 2015/16.

Rart å klage over det, de har da aldri brukt mer enn 6 av de. Denne vinteren er baseflyene nede i 3…

Flynordic flög väl både till OSL och CPH innan Norwegian tog över. Men FR kan kanske lyckas med det andra har haft svårt med.

Stemmer godt. Mener Flynordic klinte til med 10-12 daglige da de startet opp til både OSL og CPH.

Stemmer godt. Mener Flynordic klinte til med 10-12 daglige da de startet opp til både OSL og CPH.

DY har vel en 4-5 på hverdagene nå og deres triangeltrafikk er muligens nå drivverdig. Ser jeg ikke har fulgt helt med i timen her - ref tidligere post.

At Ryanair kommer inn her som tredje aktør er lite trolig.

På OSL-CPH var det vel Sterling som kom inn som første aktør som konkurrerte mot SAS? Var ikke det i 2002 eller der omkring da de fløy med badeball på halen?
Bodde i København 2000-2003, og mener det bare var siste året man kunne velge noe annet enn SAS på ruten?

Back