Jeg ser det er flere som ikke har noe liv... Eller hage... Jeg har begge deler, men skylder på pollenallergi
Så langt har vi:
1)
Turtle har visse fordeler med at han har flydd på
Manchester, Birmingham eller et helt annet sted. Siden han er så presis, har han selvsagt helt rett i hvilken flyplass det er. Kan du velge én av de tre for din BA Connect BAe 146. Det behøver forresten ikke være BA Connect. Kan jo også være British Regional :stir
2) Her er det flere flyvemaskiner som må identifiseres.
3) Dagens planke?
4)
CFM mener dette er en Sikorsky S-38
Osa's Ark. Det er vanskelig å argumentere mot dét.
Martin og Osa Johnson var et interessant par som reiste mye rundt i Afrika og på Borneo med denne maskinen og en S-39. Bildet er tatt på ei øy i Europa og det er noen flagg i bakgrunnen som sier alt. :colgate:
5) Consolidated PBY-5A Canso, Catalina Safari Company Z-CAT på en elv selv lounge lizards tør kjenne.
6) Igjen uttaler
Turtle seg skråsikkert. Det er innafor, men ikke innertier. Her må vi ha fabrikk og korrekt type!:headbang
7)
Turlte og
TOS i clinch! Det er flere Nimroder i Storbritannia. Faktisk er vel alle der... Jeg har fotografert dem i Manchester, York, Coventry, Norwich og sikkert andre steder hvis jeg leter. Det er en Hawker Siddeley Nimrod MR2. Turtle sier Coventry: Kjenner han igjen skyene?
8)
1944vintage har vært på Oslo skjulte juvel, Norsk Teknisk Museum. Der står Thor Solbergs Loening Air Yacht
Leiv Eiriksson. Stygg som juling, men tøff.
9) Denne har vi sett mye av...
10)
Desk pilot ønsket seg mer fra Belfast og jeg gir dere Short SB
.5 (
LN-KGL, firmaet het og heter fortsatt Short Brothers, men flyene har alltid være
Short og ikke kortbukse heller, shorts, altså). Dette flyet ble serieprodusert i ett eksemplar som WG768 og står på RAF Museum Cosford i dag. Det ble benyttet til å test forskjellige haledesign for det som ble EE Lightning som LN-KGL sier.
11) Convair F-102 Delta Dagger på Soesterberg sier
LN-KGL. Det er i beste fall en halv sannhet. Det er en F-102 fra 32nd TFS USAFE som var stasjonert på LMB Soesterberg, men MLM (Militair Luchtvaart Museum) lå ikke på Soesterberg, men i en annen kommune og landsby, og, ikke nok med det, men i en hærleir - Kamp van Zeist. Hvor flyet er nå, må gudene vite MLM er lagt ned og jeg vet ikke hva som er i det nye militærmuséet som er på Soesterberg.
12) Krigsbyttet som står ved siden av denne FMA IA 58 Pucará-en er mer interessant. Det er en Geländewagen med en utrolig artig historie.
LN/KGL har rett i at denne står på RAF Museum Cosford og stammer fra Falklandskrigen.
13) Stor og stygg og oppkalt etter byen den er bygd i. Short Belfast C.1 (XR731/Enceladus) igjen på RAF Museum Cosford. Var
LN-KGL med på tur, eller?
14)
DHC-5 Buffalo og ser nå militær ut med den fargen, mener
Turtle. Klokt valg, men hvilket flyvåpen og hvor er bildet. Her kjenner
jeg igjen skyene...
15) Give me a break!
16) Victor Handley Page,
TOS? Jeg ville sagt det var omvendt, men du har rett i at det er på Elvington og Yorkshire Air Museum. Flott museum, det.
17) Den nylig avdøde sør-afrikanske brigaderen Dick Lord (en av dem som la grunnlaget for US Navys Fighter Weapons School aka
Top Gun (dere trodde vel ikke amerikanerne hadde klart noe slikt
uten afrikansk hjelp?), beskrev sin tid på DH.110 Sea Vixen som "interessant, spesielt for navigatøren som satt en kiste".
Turtle tipper Midland Air museum.
LN-KGL korrigerer til Newark og ja, en av dere har rett.
18) Det er en Antonov An-32,
Turtle. Den er ikke polsk, men du er inne på noe med tanke på fargene. Flyet er på vei til sitt nye hjemland og stedet gir deg en god pekepinn.
19) Flygende lopper er ikke bra. Heller ikke Mignet HM.14 Pou-du-Ciel. De ble forbudt etter hvert siden de var like stabile som en 2CV i høy fart - den grad noen av dem gikk fort. Kudos til
1944vintage &
CFM.
20)
LN-KGL påstår at dette er en English Electric P1A på RAF Museum Cosford. Men stemmer det at det er Cosford. Den finnes andre steder også :stir:drink