Nyttårskavalkade!
Får vel slå til med en liten kavalkade jeg også. Ikke nødvendigvis bare 'gode' bilder, men bilder med litt betydning.
Starter med et bilde tatt fra bakhagen. Onkel Joe på innflyving til Dobbins ARB. Mars.
Litt senere i mars. En lang søndag på Hartsfield-Jackson. Mange verdige bilder, men her er et utvalg.
Ikke lenge til dere får se disse på OSL. De vil imidlertid bli operert av ASL. Dette er N8011A, operert av Sun Country. Konvertert i 2020.
Asiana Cargo, B747-48E(BDSF) HL7413. Bygd 1991, konvertert i 2007.
United 787-9 N16008, en prakter. United opererte prakterrute mellom Frankfurt og Atlanta i et års tid.
Aer Lingus' prakterkontrakt varte bare i noen uker, og har dukket opp sporadisk siden. Kom fra London. A330-302 EI-EIN. Levert i mai 2020. Siste A330-300 som ble bygd. Landet desverre på 'feil' bane, så 600mm-linsa fikk kjørt seg.
EVA Air har fløyet praktere fra Taipei gjennom hele pandemien, i tillegg til sin vanlige frakterrute. Dette er B777-35E(ER) B-16711.
Frontier er alltid et hyggelig syn, med sine dyrehaler. A320-251NEO N363FR
ble levert i 2019.
I mai måtte jeg en kjapp tur til den andre siden av landet. Det var første flytur på halvannet år.
Fortsatt mange MAX'er lagret på en parkeringsplass ved Boeing Field.
Sun Country 737-8FH N821SY på vei til sjekk. Everett.
En militær 767 på testflyving. Everett.
Sto mange Southwest'er lagret på Everett. Men en annen har også lurt seg med på bildet. Den er nok malt om nå, regner jeg med.
Frakterne til Alaska holder seg for det meste i Alaska, men innimellom må de sørover. B737-790BDSF N625AS. Bygd i 2001, konvertert i 2018. SeaTac.
Fin utsikt under takeoff på veien hjem. Seatac.
I oktober gikk turen til Mosjøen for første gang på to år. Første stopp var Newark. Deretter ble det en SAS A330 med kun 20 pax ombord. Så godt at det var fullt i buken.
Sjelden fugl å se. La Compagnie A321-252NX F-HBUZ. Levert 2019.
Fikk med meg noen fugler på OSL også.
Første gang jeg så Air Serbia. A319-132 YU-APJ. Bygd for TACA i 2000.
Mitt første møte med Flyr. B737-82R LN-FGA.
To MAX'er ved Norwegian-hangaren. De er vel begge borte nå.
SAS A320-251N SE-RUA.
Måtte nok en tur vestover i November:
Flyr's første MAX på Renton. Fortsatt med Blue Air winglets og haleror.
737-MAX 8 SP-RZH .. Buzz by Ryanair. Den er jo litt søt, da ... Renton.
Del to følger .. litt for mange bilder.
Får vel slå til med en liten kavalkade jeg også. Ikke nødvendigvis bare 'gode' bilder, men bilder med litt betydning.

Starter med et bilde tatt fra bakhagen. Onkel Joe på innflyving til Dobbins ARB. Mars.
Litt senere i mars. En lang søndag på Hartsfield-Jackson. Mange verdige bilder, men her er et utvalg.

Ikke lenge til dere får se disse på OSL. De vil imidlertid bli operert av ASL. Dette er N8011A, operert av Sun Country. Konvertert i 2020.

Asiana Cargo, B747-48E(BDSF) HL7413. Bygd 1991, konvertert i 2007.

United 787-9 N16008, en prakter. United opererte prakterrute mellom Frankfurt og Atlanta i et års tid.

Aer Lingus' prakterkontrakt varte bare i noen uker, og har dukket opp sporadisk siden. Kom fra London. A330-302 EI-EIN. Levert i mai 2020. Siste A330-300 som ble bygd. Landet desverre på 'feil' bane, så 600mm-linsa fikk kjørt seg.

EVA Air har fløyet praktere fra Taipei gjennom hele pandemien, i tillegg til sin vanlige frakterrute. Dette er B777-35E(ER) B-16711.

Frontier er alltid et hyggelig syn, med sine dyrehaler. A320-251NEO N363FR
ble levert i 2019.
I mai måtte jeg en kjapp tur til den andre siden av landet. Det var første flytur på halvannet år.

Fortsatt mange MAX'er lagret på en parkeringsplass ved Boeing Field.

Sun Country 737-8FH N821SY på vei til sjekk. Everett.

En militær 767 på testflyving. Everett.

Sto mange Southwest'er lagret på Everett. Men en annen har også lurt seg med på bildet. Den er nok malt om nå, regner jeg med.

Frakterne til Alaska holder seg for det meste i Alaska, men innimellom må de sørover. B737-790BDSF N625AS. Bygd i 2001, konvertert i 2018. SeaTac.

Fin utsikt under takeoff på veien hjem. Seatac.
I oktober gikk turen til Mosjøen for første gang på to år. Første stopp var Newark. Deretter ble det en SAS A330 med kun 20 pax ombord. Så godt at det var fullt i buken.

Sjelden fugl å se. La Compagnie A321-252NX F-HBUZ. Levert 2019.
Fikk med meg noen fugler på OSL også.

Første gang jeg så Air Serbia. A319-132 YU-APJ. Bygd for TACA i 2000.

Mitt første møte med Flyr. B737-82R LN-FGA.

To MAX'er ved Norwegian-hangaren. De er vel begge borte nå.

SAS A320-251N SE-RUA.
Måtte nok en tur vestover i November:

Flyr's første MAX på Renton. Fortsatt med Blue Air winglets og haleror.

737-MAX 8 SP-RZH .. Buzz by Ryanair. Den er jo litt søt, da ... Renton.
Del to følger .. litt for mange bilder.
Last edited: