Qatar til CPH fra marts 2010

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Ny IC rute til CPH. CPH-DOH

Da ble det Kastrup som landet Qatar sin airbus 319.

Qatar (Doha) – Qatar Airways today revealed that Copenhagen and Barcelona will join the airline’s ever-expanding route network during the airline’s summer schedule which begins at the end of March 2010.

http://www.english.globalarabnetwor...-reveals-copenhagen-and-barcelona-routes.html

Synd for Osl og Landvetter som lenge knivet om denne.

Vi gratulerer uansett Kastrup med enda en nye rute!
 
Re: Ny IC rute til CPH. CPH-DOH

.. og da fikk vi vel også bekreftet at Ankara ligger i Asia .... ;)
 
Fantastisk. Dette åbner mange nye muligheder for one-stop forbindelser til Asien, Mellemøsten, Afrika og Oz.
Forhåbentlig bliver det på sigt med bedre equipment end 319LR
 
Det lå vel litt i kortene. Ingen tvil om at potensialet for denne ruten er størst fra CPH nå som flyplassen foreløpig ikke er dekket av andre arabere.

Spørsmålet er om dette holder Emirates ute dersom Qatar ender opp med flytype og frekvens som Arlanda?

Hva med Etihad som også har vært innom skandinavia den siste tiden?
 
Last edited:
Med tanke på EK kommande intåg på CPH. Vilka städer i Europa flyger både EK och QR ? Finns det marknad för båda i Öresund ?
 
Med både SAS, Qatar og Emirates blir jo CPH svært godt dekket til midtøsten, hvilken må gi seg først?:o
 
.....og en bitte liten Norwegian avgang på lørdager;)

Men når man kigger på kvalitet og komfort hos konkurrenterne, så skal der godt nok meget til før jeg kommer til at vælge DY i 737 med BOB og minimal benplads til mellemøsten - og her taler i MANGE tusind kroners forskel...

Tror DY får det yderst svært i denne konkurrence... Medmindre de dumper priserne til under kostpris, men det er der jo ingen der kan leve af på sigt.
 
Det lå vel litt i kortene. Ingen tvil om at potensialet for denne ruten er størst fra CPH nå som flyplassen foreløpig ikke er dekket av andre arabere.

Spørsmålet er om dette holder Emirates ute dersom Qatar ender opp med flytype og frekvens som Arlanda?

Hva med Etihad som også har vært innom skandinavia den siste tiden?

Personligt havde jeg faktisk troet at den frigjorte A319LR fra ARN ville gå ind på OSL. Men det er naturligvis gode nyheder for CPH at man har fået tiltrukket QR - specielt hvis Emirates gennemføre sine nuværende planer og ligeledes kommer til CPH i nær fremtid.

Som skrevet i en anden tråd ser det dog ud til at Emirates nu først planlægger CPH fra 2011, hvilket jeg netop i dag har fået oplyst af en kilde - om dette har noget med QR at gøre melder historien intet om.

Spørgsmålet er naturligvis om der er plads til begge på CPH. Umiddelbart er min holdning at "first one in gets the market", men måske der er plads til begge. Specielt da QR starter blødt med 4x ugentlig med A319, hvilket for nuværende burde give råderum til en anden aktør - hvis jeg var Emirates ville jeg satse på en CPH opstart i efteråret 2010, da QR stadig på dette tidspunkt med al sandsynlighed stadig flyver med A319 og begrænset kapacitet fra CPH.

Hvad angår Etihad ser jeg nu dem som udelukket hvad angår CPH - så det burde evt. give muligheder for en rute til OSL, men Etihad har ikke mulighed for at starte blødt ud med en A319 som QR, hvilket evt. kunne være en udfordring i forhold til OSL, men lad os se hvad tiden bringer...
 
Har en tysk kamerat som har flytt QR mye mellom FRA og BKK via DOH og han skryter veldig av servicen og komforten ombord på biz class. Spørsmålet er jo om hvordan komforten på en A319 kontra 777/A330?

BF:cool2
 
Har du fløyet med QR? Etter min mening er A319LR langt mer behagelig på M-klasse enn A330/340. Og de vil neppe sette inn B777.

Nej, men alene tanken om at flyve "single aisle" mere end 3-4 timer virker klaustrofobisk på mig. Jeg burde måske have skrevet "større" isf. "bedre" end 319LR.
 
Har en tysk kamerat som har flytt QR mye mellom FRA og BKK via DOH og han skryter veldig av servicen og komforten ombord på biz class. Spørsmålet er jo om hvordan komforten på en A319 kontra 777/A330?

BF:cool2
Qatars A319 har ingen AVOD i noen av klassene, samt 30" pitch i Economy og 60" nesten-lie-flat seter i Business/First. Komforten er betydelig bedre i de større flyene hvor stolene og benplassen er bedre samt at det er AVOD...
 
Qatars A319 har ingen AVOD i noen av klassene, samt 30" pitch i Economy og 60" nesten-lie-flat seter i Business/First. Komforten er betydelig bedre i de større flyene hvor stolene og benplassen er bedre samt at det er AVOD...

Jeg fløy A319LR ARN-DOH i høst, og A330 DOH-FRA - begge i economy. Betydelig bedre plass benplass og armslag i 319'en - og den hadde AVOD. Tross et par timer mer flytid, var turen i A319 mer komfortabel - IMHO. 2 midtganger gir kanskje mer romfølelse, men jeg synes det hjelper lite når knærne butter i stolen foran - men vi er alle forskjellige.

Dette er min subjektive vurdering av 2 flighter - for all del - så jeg skal ikke forherlige QR A319LR som en oase av luksus. :) Men større er ikke alltid nødvendigvis bedre.
 
Back
Top