FlyHi
ScanFlyer Crusty
Re: Planer for flåtefornyelse i SAS?
Jo i virkeligheden er jeg faktisk imod at flybranchen skal pålægges flere afgifter. Mest af alt fordi man aldrig vil kunne regulere de lande der ligger udenfor EU - og fordelingen derfor vil blive unfair.
Uanset om alle selskaber bliver pålagt en afgift når de flyver i Europa, så vil de selskaber der ikke hører hjemme her - få en økonomisk fordel, da de har langt større muligheder for at skabe overskud på deres øvrige operationer end europæiske selskaber.
Hvis man kan komme op med en model, der rammer alle ens, så er jeg ikke afvisende, men jeg har svært ved at tro det kan lykkes - akkurat som en mindstepris heller ikke er realistisk, men dog en tanke værd.
Som nævnt tidligere, så er naturen ligeglad med hvor forureningen kommer fra og hvis man øger flytrafikken vil der uanset komme mere af den.
Jeg har imidlertid hatt en inntrykk av at flertallet her inne mener at det er tull at luftfarten skal betale for sine utslipp, men det er godt mulig at du ikke er blant disse. Jeg tror dette kommer, og jeg tror det er en god ide.
Jo i virkeligheden er jeg faktisk imod at flybranchen skal pålægges flere afgifter. Mest af alt fordi man aldrig vil kunne regulere de lande der ligger udenfor EU - og fordelingen derfor vil blive unfair.
Uanset om alle selskaber bliver pålagt en afgift når de flyver i Europa, så vil de selskaber der ikke hører hjemme her - få en økonomisk fordel, da de har langt større muligheder for at skabe overskud på deres øvrige operationer end europæiske selskaber.
Hvis man kan komme op med en model, der rammer alle ens, så er jeg ikke afvisende, men jeg har svært ved at tro det kan lykkes - akkurat som en mindstepris heller ikke er realistisk, men dog en tanke værd.
Som nævnt tidligere, så er naturen ligeglad med hvor forureningen kommer fra og hvis man øger flytrafikken vil der uanset komme mere af den.