Pandion-erfaringer

Betyr det at du stort sett har brukt like mye hos SAS nå som tidligere? Og de altså har hevet beløpet for å få svart?
Jeg har ikke finregnet, men er ganske sikker på at omsetningen min økte en del i fjor. Grensen er uansett flytende, da det er omsetning til top 2000 som gjelder. Dermed er det flere andre som har brukt enda mer enn meg.

Jeg har alltid sagt at jeg lå i det lavere skiktet av Pandions uansett, så det var ganske forutsigbart.

Hmmm, Mr Pandion blitt vanlig dødelig :p
Nooooooooooo, why why, why Mr. Pandion. Why you? ;)
Jeg vet, jeg vet.. Føler meg litt skitten nå.

Men heldigvis har SAS avrundet på en ryddig måte, med en av de beste LH-turene jeg har hatt på en stund. Strålende hyggelig crew, god personlig service, og små ekstra touches som gjør turen perfekt.

Nja, de gjør nok ikke alltid det hos LH. Har vært *G i 13, snart 14 år. Siste tur i C på LH var FRA - IAD for en snau uke siden . Kom ikke å hilste på meg da. Men jeg la merke til de håndhilste på en del personer, som jeg tror var HON. Min billet hadde forrøvrig *G.

Men det de som regel alltid gjør, er å tiltale meg med navn uansett klasse når de spør om jeg vil ha noe å drikke.

Forøvrig har jeg hatt ca 40 til 50 segments med SAS pr år siste 15 år. Tror aldri jeg har vært i nærheten av Pandion. Reiser nok ikke på dyre nok biletter.

At ett crew ikke alltid gjoer det som staar i arbeidsinstruksen er vel ikke akkurat overraskende? ;)

Siste flighten min var i forgaars og de kom hverken aa presenterte seg eller med teppe eller drink, selv med lyset mitt paa i 0ver 20 minutter foer fagforeningsmoetet i galley var over og over halve flighten likesaa ;)

De skal komme og presentere seg og takke for at du flyr LH, men som du sier, det skjer ikke hver eneste gang. Vil vel si 4 av 5 ganger? LH sine CC er stort sett veldig godt kjent med hva 1K hos UA er siden samarbeidet over atlanteren mellom UA og LH er naermere enn feks SAS og LH. De er nok selvsagt flinkest til aa introdusere seg til baade SEN og HON foerst og fremst, men stort sett foeler at de er flinke til aa komme aa presentere seg.

Da kom det gullfarget Hilton-kort i posten i dag, gyldig i et år fremover. Noen bivirkninger er da kjekke!

Fikk i februar i år en melding om sort kort for andre gang. Begge ganger har det året før vært lagt igjen >300 KNOK hos SAS gruppen og det er det som teller ser det ut til. Har hatt kolleger som har reist like mye og like ofte men da jeg har hatt ett leg til opp til TRD har mine billetter blitt noe dyrere og dermed kvalifisert mens de ikke har vært "like heldige".
Min aller beste erfaring med kortet har vært tilgjengelighet på bonusbilletter. Følgende samtale fant sted med Eurobonus kundeservice en gang da jeg ville ha bonus til USA fo to personer to uker fram i tid fra jeg ringte midt på sommeren. "Ha ha ha, å det tror du er ledig nå? De gikk for mange måneder siden. Vent et øyeblikk, du har et slikt morokort, gi meg et par timer så søker vi om å gjøre om en vanlig bilett til bonus, når var det du ville reise sa du?" Et par timer etter ringte damen opp og bekreftet at alt var i skjønneste orden.
Ellers kan det til tider nesten være litt pinlig som f.eks etter Safety briefing på Værnes en mandag morgen der pusher kommer bort og sier " hyggelig å dem ombord igjen Hr ??????, hvorpå alle i nærheten lurer på hvem i allverden er det der.
Reiser enkelte ganger med til dels mye bagasje, langt over de normale grenser. Dette har aldri vært et problem med hverken EBG eller EBP.
Stort sett blir du tatt meget godt vare på enten det er på bakken eller i luften, nesten synd at ikke alle får oppleve det samme innimellom.

Min aller beste erfaring med kortet har vært tilgjengelighet på bonusbilletter. Følgende samtale fant sted med Eurobonus kundeservice en gang da jeg ville ha bonus til USA fo to personer to uker fram i tid fra jeg ringte midt på sommeren. "Ha ha ha, å det tror du er ledig nå? De gikk for mange måneder siden. Vent et øyeblikk, du har et slikt morokort, gi meg et par timer så søker vi om å gjøre om en vanlig bilett til bonus, når var det du ville reise sa du?" Et par timer etter ringte damen opp og bekreftet at alt var i skjønneste orden.

C eller M?

Får Pandion helt sort bagsjelapp med en ørn i gull?

De ser ser slik ut, ørna er i sølv og min er uten navn! Er vanskelig og lese at der står Pandion på dem :)

Attachments

• IMG_2993 (1).jpg
    IMG_2993 (1).jpg
    44 KB · Views: 3,869
  • IMG_2997 (1).jpg
    IMG_2997 (1).jpg
    64.3 KB · Views: 3,850
Er ikke Pandium, men følte meg nesten som en i går. Reisene med Swiss/Edelweiss i går, mellom ZHR og RHO, og når jeg skulle betale for drikke fra BoB, spurde de om " are you not one of these goldmembers?" hvorpå jeg sa at jo det var jeg. Og svaret var. " then you don't have to pay sir, it's free for you". Dette var ikke jeg klar over, men viser at det er i alle fall noen som er hyggelige med en skarve gull medlem.

Er ikke Pandium, men følte meg nesten som en i går. Reisene med Swiss/Edelweiss i går, mellom ZHR og RHO, og når jeg skulle betale for drikke fra BoB, spurde de om " are you not one of these goldmembers?" hvorpå jeg sa at jo det var jeg. Og svaret var. " then you don't have to pay sir, it's free for you". Dette var ikke jeg klar over, men viser at det er i alle fall noen som er hyggelige med en skarve gull medlem.

Hmm, ja, som EBG får man noen sånne random opplevelser ute i verden. På en flyvning med LH FRA-SIN i Economy kom purseren bort til meg, tok meg i hånda og sa "I have been looking for you, Mr. Fly med oss" hvorpå hun takket meg for at jeg hadde valgt Lufthansa og at jeg bare måtte si fra dersom det var noe hun kunne hjelpe med. Jeg burde bedt om en oppgradering :lol:

Da jeg sjekket inn idag fikk jeg SKP på boardingkortet.

OK, hvem er det som har vært og tullet med kontoen min?

Da jeg sjekket inn idag fikk jeg SKP på boardingkortet.

Det betyr det samme som FQTV/SK, hva P'en står for husker jeg ikke, men det er noe som program/point/partner el. Det står definitivt ikke for Pandion (selv om også disse kan få dette opp om man ikke får verifisert konto av en eller annen grunn)

Det betyr det samme som FQTV/SK, hva P'en står for husker jeg ikke, men det er noe som program/point/partner el. Det står definitivt ikke for Pandion (selv om også disse kan få dette opp om man ikke får verifisert konto av en eller annen grunn)

Jeg synes å ha sett et annet sted at dette kan skje om systemet ikke klarer å verifisere din status når du sjekker inn. Etter sigende er dette noe som skjer noen ganger på LH.

Jeg synes å ha sett et annet sted at dette kan skje om systemet ikke klarer å verifisere din status når du sjekker inn.

Det er riktig, og det skrev jeg også i posten over. Om det skjer mest med LH sitt sjekkinn-system vet jeg ikke noe om, men det er vel ikke unaturlig siden det er vel det systemet som flest SAS kunder blir sjekket inn utenom SAS sitt egne.

Pandion bump.. Noen erfaringer å dele?

Er det så at man får Pandion-logo også på kredittkort etc?

Hmmmf Pandion er nedgradert... Men takket være en hyggelig flyvertinne fra ARN til GOT så slapp jeg å betale for den ene flasken med rødvin. Jaja, før var det "on the house...".

Hmmmf Pandion er nedgradert... Men takket være en hyggelig flyvertinne fra ARN til GOT så slapp jeg å betale for den ene flasken med rødvin. Jaja, før var det "on the house...".

Du kødder????????? Er det ikke lenger fri BOB til EBP?????????

Eller er det bare alkoholen? Det har det vel vært noe lover som har begrenset på innland.

Back