Vil vel tro at noen av de oppsagte også kanskje har en oppsigelsestid å forholde seg til også? Er vel gjerne på 3mnd. Da er vi fort oppe i 4-5mnd avhengig om det er nytt typekurs (A320) eller 737.
Variasjoner på flytidene på OSL-ALF-OSL. Forrige fredag gikk SK4546 fra OSL kl 1200. I dag gikk den kl 0900. Det har også vært andre tidsmessige variasjoner på denne ruten den siste tiden. Skjønner ikke helt hvorfor. OSL-KKN-OSL har ikke hatt tilsvarende variasjoner.
Espen
OSL-KKN-OSL har ikke hatt tilsvarende variasjoner.
Espen
'Faste' rutetider er ikke lenger så viktig ettersom stort sett alt bookes via online tilgjengelighet. Dermed kan man strømlinjeforme slingene og bedre utnyttelsen.
Aksjeanalysesjef Jacob Pedersen spår en dyster fremtid for SAS etter et dypdykk i tallene. Flyselskapet har tapt cirka 12 milliarder svenske kroner under pandemien, noe som gjør det vanskelig å gjenopprette en fornuftig inntjening.
– Det ser elendig ut for SAS når man ser på de økonomiske konsekvensene. 16 års inntjening er foreløpig forduftet. Selskapet må bruke ufattelig mange år med normal inntjening for å innhente det som er forsvunnet på bare seks kvartaler, sier han til Finans.dk.
(...)
DN har fått tilgang på en epost fra SAS’ konserndirektør Simon Pauck Hansen sendt 1. september til de ansatte og med beskrivelse av en ny operativ modell. Der kommer det frem at SAS i 2022 bare vil vokse i nye datterselskaper – SAS Midsize og SAS Ireland.
SAIL er ledelsen/ ex- ledelsen hjertebarn. Fagforeningsknusing, og har ingenting med skandinaviske modeller og gjøre. Norwegian har prøvd denne modellen men flagget etterhvert hjem. Det manes til dugnader blandt de ansatte men det det egentlig koker ned til er om Anko, nye sjefen, er villig til å velge mellom de ansatte eller pauch- hansen før det er for sent. Hvis det ikke allerede er for sent. Det antydes at SAS trenger mer kapital av eierne Ila året, men sånn de nå posisjonerer seg med outsourcing, oppsplitting og krig mot de ansatte er det vel få som tror noen myndigheter vil åpne pengesekken. Det vil bli for politisk betent og SAS vil bli overlatt til seg selv eller wallenberg, hvis Jacob fremdeles synes det er mer «moderne avtaler» og gevinster av kompiskjøp fra andre luftfartsrelaterte selskaper han eier og hente. Ansattlønningene er ikke hvor fremtiden avgjøres.. 4 aoc’er for å drifte et selskap som før krevde 1 aoc derimot..?
Det antydes at SAS trenger mer kapital av eierne Ila året, men sånn de nå posisjonerer seg med outsourcing, oppsplitting og krig mot de ansatte er det vel få som tror noen myndigheter vil åpne pengesekken. Det vil bli for politisk betent....
Hvor går grensen for ulovlig EU-støtte da?Den danske og svenske regering er langt mere villige til at bakke op om SAS end du tror.
Hvor går grensen for ulovlig EU-støtte da?
Fagforeningerne i SAS bærer historisk set et kæmpe ansvar for at SAS er i en svag økonomisk position. Det ved både de danske og svenske regering. Der er fuld opbakning i ejerkredsen til de tiltag SAS ledelsen gør nu.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.