Har det noen praktisk betydning for de ansatte at Norwegian Pilot Services Norway og Norwegian Cabin Services Norway nå har søkt om «egen» konkursbeskyttelse i Norge?
Har det noen praktisk betydning for de ansatte at Norwegian Pilot Services Norway og Norwegian Cabin Services Norway nå har søkt om «egen» konkursbeskyttelse i Norge?
Norwegians amerikanske datterselskap Norwegian Resources US Inc. er konkurs. Det viser rettsdokumenter fra konkursdomstolen i Florida.
Norwegian kutter gjelden – har fått med Airbus og Rolls-Royce på redningsplanen
På fredag kommer den
Sent from my iPhone using Tapatalk
Norwegian skriver ned verdier for nær 13 milliarder kroner
Norwegian gikk på sin verste smell noensinne i fjerde kvartal etter å ha skrevet ned milliardverdier knyttet til slankingen av flåten. Egenkapitalen er tapt.
Hvordan fungerer økonomien her? Vil jeg som kjøper av en ny flybillett i 2021 betale for all den gamle gjelda?
Burde ikke Boeing hjulpet en storkunde som Norwegian i disse tider, eller venter/håper Boeing at Norwegian går konkurs .... så slipper de disse krav/utgifter .
Boeing slipper jo ikke unna selv om Norwegian går konk, boet vil da kreve inn.
Dermed gjenstår det 459 millioner dollar på forskudd hos Boeing, eller 3,91 milliarder kroner med dagens kurs.
– Vi har sondert egenkapitalmarkedet og har fått såpass stor interesse for å tegne seg i emisjonen med de forutsetningene vi har presentert, at vi og rådgiverne våre er komfortable med at vi klarer å hente tilstrekkelig med egenkapital, sier Karlsen
Norwegian nærmere irsk løsning: Bare fire store flykreditorer gjenstår
Nok et leasingselsakp enig: ICBC. Disse sitter på 10 av flyene til Norwegian. Så et steg nærmere en løsning
https://e24.no/boers-og-finans/i/M3...sning-bare-fire-store-flykreditorer-gjenstaar
Er som sagt ingen ekspert på dette, men kan noen forklare hva caset er som gjør Norwegian attraktivt som investeringsobjekt / som gjør at Norwegian kan vinne denne kampen på sikt?
Litt merkelig vinkling "bare fire store flykreditorer gjenstår" -- i ingressen kommer det så frem at disse har fordringer på 25 av 36 fly...
Er ingen ekspert, men jeg klarer ikke helt se hvordan Norwegian skal klare overleve på sikt. Selv om de kommer over dette så skal de altså ha troverdighet nok til å få emisjonen på plass, så betjene gjenstående gjeld og det i konkurranse med nye aktører uten gjeld og med lavere leasingkostnader for flyene i operasjon.
I dette markedet skal de altså klare å opparbeide lønnsomhet til å betjene resterende gjeld også... Man starter langt på minus og satser stort sett på det norske markedet mot WizzAir med stor krigskasse og Flyr uten gjeld.
Jeg er heller ingen ekspert. Men man må starte med å sammenligne epler med epler. Jeg har fortsatt ikke sett hvordan Flyr skal kunne operere uten gjeld, all den tid fremtidige leasingforpliktelser skal føres som nettopp gjeld.
-eggs