Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Hvordan funker det, er det først til mølla-, en får 1/7 av det en tegna for, eller andre kriterier ?

Endel av aksjene er forbehold obligasjonseierne og eksisterende aksjonærer. Så er det litt «extra joker Nord» på fordelingen av resten

Hmm. Hva skjedde med læresetningen om aldri å investere i et flyselskap? :D

Den trumfes av prinsippet om å ikke si nei takk til tilnærmet gratis penger.

Nå få man se om jeg får noen aksjer, men sannsynligheten for at aksjekursen er høyere enn emisjonskursen når man får tildelt aksjene er overveiende sannsynlig, selv med dagens halvering. Hvor markedet endelig har oppdaget hva som skjer. Hvem sier jeg skal sitte på aksjene ;)

Nei, ikke jeg - regnet med du holdt på med en liten finansiell flipping, uten å ta sikte på noe langsiktig eierskap. Har gjort akkurat det samme selv, siden det er klin umulig å bli short i NAS og å tjene penger på den måte.

Det var bare noe med bruddet på ordinær investeringsfilosofi som nesten bare måtte kommenteres :)

Søkte 50000 og fikk tildelt 200 akjer. (Hadde ingen fra før)
Dekker jo knapt kurtasjen :p

Huff da... Jeg har ikke fått noe melding på VPS enda, men på bankkontoen er det reservert 6000 på emisjon. Så jeg håper det stemmer. Søkte om 20000.

Hadde du aksjer den 30/4 stemmer det muligens, alle som ikke hadde aksjer da ser ut til å ha fått 200.

Jeg kjøpte kun det jeg hadde tegningsrettigheter til, og kr. 308 for 308 aksjer ble trukket fra konto idag. Jeg regner ikke med det blir store penger av dette, men litt gøy å være med. Det er jo helt ville tider vi lever i.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, ikke jeg - regnet med du holdt på med en liten finansiell flipping, uten å ta sikte på noe langsiktig eierskap. Har gjort akkurat det samme selv, siden det er klin umulig å bli short i NAS og å tjene penger på den måte.

Det var bare noe med bruddet på ordinær investeringsfilosofi som nesten bare måtte kommenteres :)

Du vet, jeg er løsningsorientert, så liker du ikke prinsippene mine så kan jeg lage noen andre [emoji6]

Uansett, nå fikk jeg uansett ingen aksjer. Fair enough og har vel ingen grunn til å klage. Ei heller har da investeringsfilosofien faktisk blitt endret [emoji13]

Ser det vart trekt ein 500-lapp frå konto i dag. Så får vi sjå om eg skal fortsette å ta tapet eller håpe på gullegg :D

Fikk 5.660. Tydligvis heldig da. Har kanskje noe med "hvor god aksjonær" man har vært, f.eks om man har vært med på emisjonene osv tidligere.

Ser ut som jeg her skjøt bjørnen før den var solgt. Ser ut som jeg allikevel fikk 200 aksjer. Dog estimerer Nordnet jeg først får dem på fredag. Ser også nå priser aksjen seg litt mer riktig og den dundrer ned til 2kr. Dog med så små beløp kan jeg nesten like gjerne sitte på den, for gøy. Hadde jeg kunnet solgt dem i dag til si 400kr (2 x 200) hadde jeg riktignok hatt en avkastning på 100% (eller 200 kroner) eller 125ish etter kurtasjen er betale ;)

I tillegg til meg selv da, så hvem er nå de viktigste nye eierne i Norwegian

AerCap 15,9%
BOC Aviation: 12,67%

Last edited:
"BOC Aviation er gjennom en lang rekke selskaper eid av den kinesiske regjeringen, opplyser Norwegian i en børsmelding." jmf Aftenposten.

Edit: som leasingselskap for DY hadde de kanskje ikke så mye valg.

Last edited:
Back