"BOC Aviation er gjennom en lang rekke selskaper eid av den kinesiske regjeringen, opplyser Norwegian i en børsmelding." jmf Aftenposten.
Edit: som leasingselskap for DY hadde de kanskje ikke så mye valg.
Som CFM er inne på, dette er nesten en ikke-sak. Leasingselskapene har jo ikke akkurat med glede tatt i mot disse aksjene og det de bryr seg om er cash flow og return on equity, og regner med de så snart muligheten byr seg forsøke kvitte seg med aksjene og heller få cash. Konverteringskursen deres er vel 70 øre (husker jeg rett) så de er sikkert å villig til å selge på langt under dagens kurs etterhvert som bindingstiden på aksjene deres går ut
Ser ut som jeg her skjøt bjørnen før den var solgt. Ser ut som jeg allikevel fikk 200 aksjer. Dog estimerer Nordnet jeg først får dem på fredag. Ser også nå priser aksjen seg litt mer riktig og den dundrer ned til 2kr. Dog med så små beløp kan jeg nesten like gjerne sitte på den, for gøy. Hadde jeg kunnet solgt dem i dag til si 400kr (2 x 200) hadde jeg riktignok hatt en avkastning på 100% (eller 200 kroner) eller 125ish etter kurtasjen er betale
I tillegg til meg selv da, så hvem er nå de viktigste nye eierne i Norwegian
AerCap 15,9%
BOC Aviation: 12,67%
Jeg skjønner ikke at folk reagerer så fælt på at majoriteten av aksjonærene ikke er norske lenger. Sas er vel rundt 2% norsk, og Hurtigruten er vel også i all hovedsak eiet av utenlandske investorer. Men disse selskapene omtales jo fortsatt som norske selskaper.
Jeg har problemer med å forstå oppstandelsen rundt dette,
Når det gjelder slike kommentarfelt får jeg gjerne inntrykk av at de fleste som skriver tilhører en av to grupper. De som kun leser overskriftene før de kommenterer og de som leser artikkelen uten å forstå det som står der. Gir meg selv en mental smekk på fingrene hver gang jeg snubler innom å lese noe i slike kommentarfeltOppstandelse vil vel helst være i leiren av E24-kommentarfelthelter som eventuelt vil ha vanskeligheter med å svelge "den kamelen" de nå får servert, rå.
Konsernsjef Jacob Schram i Norwegian kunngjør onsdag ettermiddag den nye konsernledelsen i Norwegian.
Han henter inn Christoffer Sundby i ledelsen i Norwegian, som leder for kundeavdelingen, kalt "Custome". Schram kjenner Sundby godt fra sin tid som toppsjef i Circle K, da Sundby jobbet for ham.
Sundby har også bakgrunn fra konsulentselskapet McKinsey.
Britiske Andrew Hodges rykker opp og skal lede avdelingen "Airline".
Finansdirektør Geir Karlsen fortsetter i stillingen.
Knut Olav Irgens Høeg blir sjef for en nyopprettet avdeling for it og innkjøp.
Guro Poulsen blir leder for HR-avdelingen "People", mens Anne-Sissel Skånvik fortsetter å lede kommunikasjonsavdelingen.
Den nye konsernledelsen skal være på plass rett over pinse, den 2. juni.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.