har ikke fulgt med hvad som kommer til at ske for Norwegian EFTER 29.marts, altså Brexit dagen....hvad kommer der til at ske med deres operation fra LGW ?
Hilsen Ole
har ikke fulgt med hvad som kommer til at ske for Norwegian EFTER 29.marts, altså Brexit dagen....hvad kommer der til at ske med deres operation fra LGW ?
Hilsen Ole
Du har uansett ett år med 'status quo' hvor det er business as usual.
Dette er jo kriseemisjons-nivåer
Også hvis det blir "no deal"?
Meningen er at man skal ha et års varsel og bruke det året som en overgang og forberede seg på det som blir bestemt.
Dersom Kjos og Kise ikke selger flere tegningsretter gjennom HBK eller Sneisungen vil eierandelen gjennom disse to selskapene falle til 18,42 prosent.
Kjøper man 1 aksje nå til 90 kroner, kjøper man reellt sett 3 nye aksjer til 156. (gitt at man deltar i emisjonen) Dvs 52 per stykk. Alt annet lik bør da kursen falle til 52 når den handles uten rett til tegningsretter.
Styreleder Bjørn Kise i Norwegian: DNs klikkjakt på Norwegian-styret
DNs Thor Chr. Jensen har i en lang serie børskommentarer viet Norwegian stor plass. Dessverre ofte med gjentatte faktafeil og en virkelighetsbeskrivelse som noen ganger er tatt helt ut av løse luften.
Makan til sutrepomp denne Tore Kjos er ...
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Storebror-Kjos-Dette-er-katastrofe
Jeg vil nok anbefale å se litt nærmere på Argentina og potensialet, BBC har en meget god reportasje serie (har selv hørt den på NPR - National Public Radio), det er jo et land i en alvorlig økonomisk krise og det er masse utfordringer utover flypriser. Aerolineas har ikke vært alene, det har vært og er mange andre aktører.LAN Argentina har vært store lenge og har drevet bra. Prisene er ikke høye for Argentinere (40% billigere enn utlendinger). Så det er mye som skal falle på plass før dette blir en gullgruve. Min kone er født i Argentina, vi har mange slektninger i Argentina, inkludert en nevø i vin industrien. De har har store utfordringer.Enig; er nok ikke bare hans blide fjes som kan gjenopprette tiltro i markedet. Kvitte seg med ulønnsomme operasjoner. Argentina har jeg klokketro på da det er mye penger å hente der fra bla Aeriolineas(som vel har kjørt prisene til topps all den tid de fikk være i fred).. Norwegian kan nok drive ned prisene samt tjene penger her med god selskapsstruktur..
Ja kan du tenkte deg
her forsvinner hele formuen og så blir det bare møtt med negativitet
Alle andre hadde vel jublet, ikke sant?
Men i dag er Norwegian en av vinnerne på Børsen. Opp 10%...
Dagen dag er vel ikke helt sammenlignbart med noe som helst
Ja kan du tenkte deg
her forsvinner hele formuen og så blir det bare møtt med negativitet
Alle andre hadde vel jublet, ikke sant?
Men i dag er Norwegian en av vinnerne på Børsen. Opp 10%...
Kise ikke happy med DN sin vinkling:
Syns nok Thor Chr. jensen er vel enspora negativ ja ...
https://www.dn.no/innlegg/luftfart/...-dns-klikkjakt-pa-norwegian-styret/2-1-547824
Jeg forstår selvsagt frustrasjonen, men syns allikevel at det er lite konstruktivt å holde på slik i media. Hva hjelper det ?
Uenig. Jeg opplever TCJ som saklig og kunnskapsrik, med snert og glimt i øyet. Han er ingen motstander av NAS slik enkelte hevder, snarere tvert imot.
.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.