Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

har ikke fulgt med hvad som kommer til at ske for Norwegian EFTER 29.marts, altså Brexit dagen....hvad kommer der til at ske med deres operation fra LGW ?

Hilsen Ole
 
har ikke fulgt med hvad som kommer til at ske for Norwegian EFTER 29.marts, altså Brexit dagen....hvad kommer der til at ske med deres operation fra LGW ?

Hilsen Ole



Mest sannsynlig fortsetter det som før

Men det er ingen flyselskap som helt vet hva som faktisk vil skje
 
har ikke fulgt med hvad som kommer til at ske for Norwegian EFTER 29.marts, altså Brexit dagen....hvad kommer der til at ske med deres operation fra LGW ?

Hilsen Ole

Du har uansett ett år med 'status quo' hvor det er business as usual.
 
Meningen er at man skal ha et års varsel og bruke det året som en overgang og forberede seg på det som blir bestemt.

Det er brexit-avtalen, som foreløpig ikke er godkjent (Eller var det to år?)

Uten en brexit-avtale vil det vel være gamle, bilaterale luftffartsavtaler som gjelder. Kaos, med andre ord.
 
Kjøper man 1 aksje nå til 90 kroner, kjøper man reellt sett 3 nye aksjer til 156. (gitt at man deltar i emisjonen) Dvs 52 per stykk. Alt annet lik bør da kursen falle til 52 når den handles uten rett til tegningsretter.

Basert på hva den handles for nå så hadde du helt rett her slik jeg ser det.

Mange bra innspill i denne tråden. #tommel
 
Enig; er nok ikke bare hans blide fjes som kan gjenopprette tiltro i markedet. Kvitte seg med ulønnsomme operasjoner. Argentina har jeg klokketro på da det er mye penger å hente der fra bla Aeriolineas(som vel har kjørt prisene til topps all den tid de fikk være i fred).. Norwegian kan nok drive ned prisene samt tjene penger her med god selskapsstruktur..
Jeg vil nok anbefale å se litt nærmere på Argentina og potensialet, BBC har en meget god reportasje serie (har selv hørt den på NPR - National Public Radio), det er jo et land i en alvorlig økonomisk krise og det er masse utfordringer utover flypriser. Aerolineas har ikke vært alene, det har vært og er mange andre aktører.LAN Argentina har vært store lenge og har drevet bra. Prisene er ikke høye for Argentinere (40% billigere enn utlendinger). Så det er mye som skal falle på plass før dette blir en gullgruve. Min kone er født i Argentina, vi har mange slektninger i Argentina, inkludert en nevø i vin industrien. De har har store utfordringer.
 
Ja kan du tenkte deg
her forsvinner hele formuen og så blir det bare møtt med negativitet

Alle andre hadde vel jublet, ikke sant? :-)

Men i dag er Norwegian en av vinnerne på Børsen. Opp 10%...

Dagen dag er vel ikke helt sammenlignbart med noe som helst
 
Dagen dag er vel ikke helt sammenlignbart med noe som helst

Var litt ironisk ment.
Jeg så at aksjene begynte på 55 kroner i dag, ned fra 92 i går ettermiddag.

Så en Hegnar kommentar om at flyselskapet snart er uten verdi, fordi verdien av eierskapet i BankNorwegian snart tilsvarer børsverdien.
 
Ja kan du tenkte deg
her forsvinner hele formuen og så blir det bare møtt med negativitet

Alle andre hadde vel jublet, ikke sant? :-)

Men i dag er Norwegian en av vinnerne på Børsen. Opp 10%...


Jeg forstår selvsagt frustrasjonen, men syns allikevel at det er lite konstruktivt å holde på slik i media. Hva hjelper det ?
 
Kise ikke happy med DN sin vinkling:




Syns nok Thor Chr. jensen er vel enspora negativ ja ...

https://www.dn.no/innlegg/luftfart/...-dns-klikkjakt-pa-norwegian-styret/2-1-547824

Uenig. Jeg opplever TCJ som saklig og kunnskapsrik, med snert og glimt i øyet. Han er ingen motstander av NAS slik enkelte hevder, snarere tvert imot.

Grunnen til at det skrives så mye negativt om NAS nå, er selvsagt at det er ekstremt mye negativt som foregår i det selskapet for tiden. Samtidig gjør NAS-ledelsen det ganske enkelt for aviskommentatorene å skrive litt humoristisk vinklede saker, da nivået på krisekommunikasjonen fra Fornebu er såpass naiv og lett gjennomskuelig som den er. Det må være lov å påpeke i en børsspalte i en næringslivsavis. Å kalle styret for en slags «frimurerlosje», er jo bare alment kjent fakta.

Tilsvaret til Kise idag var det heller ikke særlig fres i, spør du meg.

Nei, takke meg til at noen faktisk påpeker hvor lite klær keiseren har på seg av og til.
 
Jeg forstår selvsagt frustrasjonen, men syns allikevel at det er lite konstruktivt å holde på slik i media. Hva hjelper det ?

Uansett så er dette en interessant og spennende situasjon for mange.
I mange år har vi stort sett hørt positive nyheter om Norwegian som har ført til at 15000 småsparere har satset sparepenger i håp om god avkastning.
Vi er presentert et glansbilde med få skyer på himmelen. Himmelen fyltes hver måned med stadig flere reisende i stadig flere moderne fly til stadig nye destinasjoner og til som vanlig lave priser. Analytikere og "såkalte" eksperter fra NHH og BI har hyllet modellen og spådd aksjen til himmels.

Hver måned når nye passasjertall har blitt lagt frem, og selv om enhetsinntektene har gått ned, har denne type overskrifter nådd norske avisoverskrifter:
"Passasjerene strømmer til Norwegian"
"Norwegian større enn British Airways på New York"
"Ny passasjerrekord for Norwegian"
"Kjos sier at folk vil fly billig i moderne fly"
...og så videre

For SAS har overskriftene vært:
"Mange tomme seter hos SAS"
"Marginal økning hos SAS"

Det som er nytt nå er at finanspressen har gått fra å sole seg i glansen av Norwegian sin vekst til å kollektivt sette søkelys på den negative situasjonen som preger Norwegian sin økonomi.
At det her kommer en litt spicy familiekonflikt i Kjos familien til overflaten, er vel noe media ønsker for å få flere klikk
 
Last edited:
Uenig. Jeg opplever TCJ som saklig og kunnskapsrik, med snert og glimt i øyet. Han er ingen motstander av NAS slik enkelte hevder, snarere tvert imot.



.


Og DNs podkast Finansredaksjonen 31. januar, som også Thor Chr. Jensen deltar i, var jo nesten pinlig i sin ukritiske hyllest av Norwegian.
 
Back
Top