Solstad sitter nå med en gjeld på ca 30 milliarder, omtrent som Norwegian
Hvor fant du disse tallene? Syns det er en mildt sagt komplisert oppgave å få en noenlunde oversikt over hva tickeren faktisk representerer.
Det er rett og slett falsk. Du bör lese i DY sine tallene istedenfor kommer med slike påstander. Se på tallene som DY selv gir ut. De sier noe annet!
DY selv har guided nå en kostnad FY19 av ca 0.4075 - 0.4125. Full-Year RASK 2018 ble 0.33NOK. På toppen kommer 0.05-0.06NOK Ancillary per ASK. Ergo en PASK på ca 0.39NOK. Og vi anta at de kan holde RASK/PASK niveå. I 2018 falt dette like mye i % som kostnader.
Det betyr at selskap har signalisert alrede at det vil bli tap i 2019 også. Fordi margin forblir negativ (PASK - CASK < 0). Selskap har også guided en demand outlook for 2019 i sitt Q4 tallene som lyder langt mindre positiv enn i 2017 eller 2018. Sitat "The demand for travelling with Norwegian has been satisfactory and advance bookings have been acceptable entering the first quarter of 2019". Selskap øker eget tilbud med ca 10%. Det vil være en stort utfordning å holde RASK/PASK stabilt med forsatt vekst i disse makro-økonomiske forhold.
ASK veksten til NAS reduseres i tillegg fra 37% i 2018 til ca. 10% i 2019... og faktisk helt ned til -1% i q4-19. Er det da litt lettvint å bare påstå at Yield/RASK i beste fall holder seg likt som i 2018?
Så som lerik sier, når veksten avtar er det all grunn til å tro at dette vil synes positivt i tallene
Dagens mest riktige kommentar. Folk er dyktige herSånn uten å velge side, jeg blir helt matt over hvor mye flinke tallknusere det er her, som klare å bryte det ned til noe jeg på ett eller anna vis forstår!
Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
Emisjon?
Nå får jeg hodepinne.
Er det samme som ‘Split’ på engelsk?
Kursen er nå på 100Kroner, ned >6% i dag, kom det noen nyheter +/- i dag ?
Kursen er nå på 100Kroner, ned >6% i dag, kom det noen nyheter +/- i dag ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.